۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۶

تلاش برای گسترش روابط میان تهران و مینسک

رئیس مجلس پیش از ترک تهران به مقصد مینسک در فرودگاه مهرآباد با اشاره به روابط خوب ایران و بلاروس گفت: این سفر به دعوت رئیس پارلمان بلاروس انجام ‌شده و تلاش می‌شود تا در این سفر روابط میان تهران و مینسک گسترده‌تر شود.
کد خبر : ۱۷۳۸۲۳
 صراط: علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز چهارشنبه 27 فروردین ماه تهران را به مقصد مینسک پایتخت بلاروس با هدف دیدار و گفت‌وگو با رئیس پارلمان این کشور ترک کرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی پیش از عزیمت به بلاروس در فرودگاه مهرآباد و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بلاروس از کشورهای دوست و شریک ما در بسیاری از زمینه‌ها است، اظهار داشت: سقف روابط دو کشور هم در زمینه پارلمانی و هم در زمینه روابط همه جانبه با دولت خوب است.

وی با بیان اینکه نظرات دو کشور جمهوری اسلامی ایران و بلاروس در خصوص مسائل منطقه‌ای نزدیک است، افزود: این سفر به دعوت رئیس پارلمان بلاروس انجام شده و تلاش می‌شود تا در این سفر روابط میان تهران و مینسک گسترده‌تر شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قرار است در این سفر در خصوص مسائل منطقه‌ای با توجه به اتفاقات اخیر با مقامات بلاروس گفت‌وگو و رایزنی صورت گیرد، ادامه داد: امیدوارم در این سفر که اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و بلاروس مرا همراهی می‌کنند، بتوانیم روابط پارلمانی را گسترش دهیم.

لاریجانی در ادامه خاطرنشان کرد: امیدواریم این سفر بتواند به روابط اقتصادی دو کشور کمک کند.

علی کائیدی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و بلاروس، حسن خسته‌بند، و روبرت بیگلریان اعضای این گروه دوستی پارلمانی، حسن قشقاوی معاون پارلمانی امور ایرانیان و کنسولی وزیر امور خارجه و حسین شیخ‌الاسلام مدیرکل امور بین‌الملل رئیس مجلس، لاریجانی را در این سفر همراهی می‌کنند.

با بدرقه محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و حسن زمانی مشاور رئیس مجلس، لاریجانی تهران را به مقصد مینسک ترک کرد.

منبع: فارس