۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۸

اجازه حضور به دیگران در دریای خزر را نمی‌دهیم

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با بیان اینکه امنیت دریای خزر به‌عهده کشورهای همسایه است، گفت: به دیگران اجازه حضور در این منطقه را نمی‌دهیم.
کد خبر : ۱۷۳۸۳۳
صراط: امیر دریادار حبیب‌الله سیاری صبح امروز در جمع کارکنان فرماندهی منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش در این شهرستان با اشاره به اهمیت ناوگان شمال کشور اظهار کرد: اهمیت ناوگان شمال کشور برای حفظ منابع ایران در دریای خزر و برقراری امنیت در عرصه اقتصادی بسیار مهم است.


وی با تاکید بر اقتدار منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: نیروی دریایی به منظور اجرای ماموریت‌های محول شده در شمال کشور جهش داشته است.

فرمانده نیروی دریایی خزر را دریای صلح و دوستی خواند و گفت: امنیت دریای خزر به‌عهده کشورهای همسایه است و به دیگران اجازه حضور در این منطقه را نمی‌دهیم.

وی نیروی انسانی را محور اساسی در ارتقای توان نیروی دریایی خواند و خاطرنشان کرد: تعمیر و نگهداری تجهیزات بسیار مهم است.

سیاری کارکنان وظیفه نیروی دریایی را امانت مردم در دست این نیرو خواند و گفت: فرماندهان باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه مسایل ایمنی در یگان‌های پروازی و شناور باید مورد توجه قرار گیرد، یادآور شد: دریای خزر با دیگر دریاها متفاوت است و باید برای حضور در این دریا شناسایی لازم را داشته باشیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران خاطرنشان کرد: نباید اجازه دهیم دشمنان از فرصت‌ها سواستفاده کنند و توجه به مسایل فرهنگی باید مورد نظر کارکنان باشد و در پیاده کردن فرهنگ غنی اسلامی باید پیشرو و الگو باشیم.

وی با اشاره به اینکه مراکز آموزشی نیروی دریایی در شمال کشور قرار دارد، متذکر شد: این مرکز آموزشی باید نماد نظم و بالندگی و اقتدار نیروی دریایی ارتش باشد.

منبع: فارس