۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۸

هشدار به مسافران جام جهانی برزیل

فراوانی مراجعه کنندگان به این سایت ها تا جایی پیش رفته که پلیس فتای کشور روز گذشته بار دیگر در این زمینه به مسافران جام جهانی فوتبال هشدار دهد.
کد خبر : ۱۷۳۸۵۵
صراط: آژانس‌های گردشگری هیچ فرصتی را برای جذب مشتری از دست نمی‌دهند، این بار کمتر از دو ماه مانده تا مهم‌ترین رویداد ورزشی دنیا، آژانس‌های گردشگری باز هم در تلاشند تا به هر طریقی شده از فرصت پیش‌رو نهایت استفاده را ببرند، شاید بتوانند ضرری را که در فصل رکود گردشگری به آنها تحمیل شده، جبران کنند.

در این میان برخی آژانس های گردشگری با وعده های فریبنده و تبلیغات وسوسه انگیز مانند سفری ارزان با تخفیف های استثنایی و اقامت در بهترین هتل ها و خدمات رفاهی بی نظیر، علاقه مندان تماشای مسابقات تیم ملی فوتبال در جام جهانی برزیل را مجاب می کنند تا علاوه بر خرید بلیت مسابقات جام جهانی، امکان سفر با تور ویژه این آژانس ها را از دست ندهند.

در این میان بسیاری از هواداران مسابقات جام جهانی در حالی فریب این تبلیغات را می خورند که خبر ندارند برای تهیه بلیت فقط باید به سایت فدراسیون جهانی فوتبال مراجعه کنند و بجز این، از هر راه و روش دیگری که بلیت خود را تهیه کرده باشند، با مشکل جدی مواجه خواهند شد تا جایی که ممکن است شانس حضور در مسابقات را از دست بدهند آن هم در حالی که هزینه چند میلیونی شان هم از دستشان رفته است.

فراوانی مراجعه کنندگان به این سایت ها تا جایی پیش رفته که پلیس فتای کشور روز گذشته بار دیگر در این زمینه به مسافران جام جهانی فوتبال هشدار دهد.

تبلیغات فریبنده با هدف جذب مشتری

براساس آمارها، در ایام عادی سال حدود 2000 تا 2500 نفر با انگیزه های مختلف از ایران به برزیل سفر می کنند، اما چرا این رقم چندان قابل توجه نیست؟ برزیل از لحاظ جغرافیایی مسافت بسیار دوری تا کشور ما دارد و در نتیجه آژانس های مسافرتی نرخ قابل توجهی برای یک سفر ده تا 12 روزه از مسافران شان مطالبه می کنند.

تماس با چند آژانس خدمات گردشگری مشخص کرد که یک سفر ده تا 12 روزه با تور از ایران به برزیل برای هر نفر بین 20 تا 25 میلیون تومان آب می خورد که این رقم در ایام برگزاری جام جهانی با توجه به استقبال مردم دنیا از این مهم ترین رویداد ورزشی، با نوسان چشمگیری مواجه می شود به طوری که برای یک سفر ده تا 12 روزه به برزیل باید 30 تا 35 میلیون تومان کنار گذاشت که قطعا پرداخت چنین هزینه ای برای هرکسی و در هر شرایط مالی امکان پذیر نیست.

این روزها در حالی که کمتر از دو ماه تا برگزاری جام جهانی 2014 برزیل فرصت مانده است، بازار رقابت میان آژانس های گردشگری برای جذب مسافر هر روز داغ تر می شود و هر کدامشان تلاش می کنند تا با تبلیغات مشتری جلب کن، گوی سبقت را از آژانس های دیگر بربایند. این وضع متاسفانه شرایط را برای برخی سوءاستفاده ها فراهم کرده است. این روزها در فضای مجازی آژانس های خدمات گردشگری می کوشند تا با تبلیغات فریبنده و وعده های دروغین، از آب گل آلود ماهی گرفته و سود سرشاری به جیب بزنند.

برخی از این موسسات مسافرتی و آژانس های خدمات گردشگری با به کار بستن ترفندهایی مانند داشتن مجوز از فدراسیون فوتبال یا سازمان گردشگری تاکید می کنند که می توانند هواداران تیم ملی فوتبال را برای تماشای بازی ها به جام جهانی ببرند.

هیچ آژانسی مجاز به فروش بلیت با تور نیست

با بالا گرفتن تب تشویق تیم ملی در مسابقات جام جهانی فوتبال و همزمان با آن اوج گرفتن تبلیغات آژانس های مسافرتی برای جذب مشتری، معاون سازمان میراث فرهنگی و گردشگری چندی پیش در گفت وگو با خبرگزاری میراث فرهنگی با تاکید بر این که برگزاری تورهای برزیل نیز مانند برگزاری دیگر تورها خواهد بود، تصریح کرد: آژانس هایی که تور برزیل برگزار می کنند مانند تورهای دیگری که برپا می شود، می توانند اقدام کنند. تور برزیل تفاوتی با دیگر تورهای گردشگری ندارد.

مرتضی رحمانی موحد با تاکید بر اطلاعیه فدراسیون فوتبال مبنی بر آن که هیچ یک از آژانس های مسافرتی و جهانگردی مجاز به فروش بلیت مسابقات همراه تورها و پکیج های مسافرتی خود نیستند، گفت: متاسفانه برخی افراد در تبلیغات تورهای خود بحث بلیت را نیز مطرح کرده و از داشتن نمایندگی فدراسیون فوتبال سخن گفته بودند که فدراسیون نیز با صدور اطلاعیه ای این مساله را رد کرد.

به اعتقاد او، سفر به برزیل بدون دیدن فوتبال، همیشه امکان پذیر است، بنابراین تور برزیل برای جام جهانی 2014 باید با بلیت بازی ها همراه باشد و گردشگر باید بداند امکان داشتن بلیت و صندلی در استادیوم برای او فراهم است یا نه. در غیر این صورت سفر به برزیل در روزهای برگزاری جام جهانی با دیگر روزهای سال تفاوتی نخواهد داشت.معاون گردشگری با تاکید بر آن که همکاری بین سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و فدراسیون فوتبال وجود ندارد، یادآور شد: فدراسیون فوتبال اعلام کرده است هر کس می خواهد بلیت تهیه کند در سایت فدراسیون جهانی فوتبال می تواند اقدام به خرید کند. در این میان هیچ آژانسی نه قراردادی با فدراسیون فوتبال دارد و نه صلاحیت به او داده شده تا بلیت جام جهانی بفروشد.

فریب تبلیغات را نخورید

تبلیغات رنگارنگ و وعده های فریبنده ارائه بهترین خدمات با عالی ترین کیفیت که از اقامت در بهترین هتل ها و... حکایت دارد، مسئولان پلیس را هنگام رصد فضای مجازی با مشاهده این تبلیغات به واکنش واداشته است تا به مردم و هوادارانی که می خواهند مسابقات تیم ملی را از نزدیک و در برزیل پیگیری کنند، نسبت به احتمال مورد سوءاستفاده قرار گرفتن از سوی این آژانس ها و موسسات سیاحتی هشدار دهند.

آنها با بررسی های خود در فضای مجازی به تعدادی از آژانس ها و موسسات مسافرتی برخورده اند که عنوان کرده اند از فدراسیون فوتبال مجوز انتقال هواداران به برزیل را دارند، در حالی که فدراسیون فوتبال بارها اعلام کرده هیچ یک از این آژانس ها ارتباطی با فدراسیون نداشته و بلیت فروشی هم از طریق سایت فیفا انجام می شود، اما باز هم برخی هواداران تیم ملی فریب این تبلیغات دروغین را می خورند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، رئیس پلیس فتای استان خراسان شمالی با هشدار به مسافران جام جهانی برزیل تاکید می کند: وعده هایی که در این تبلیغات عنوان می شود آن قدر اغراق آمیز، ارزان و وسوسه انگیز است که انتظار می رود کمتر کسی آن را باور کند، اما متاسفانه باز هم برخی مردم فریب این تبلیغات را می خورند.

سرگرد خاکشور تصریح می کند: سایت هایی که خدمات مختلف را با تخفیف ارائه می کنند با تبلیغی بشدت وسوسه انگیز از ناآگاهی هواداران فوتبال سوءاستفاده کرده و قصد فریبشان را دارند.رئیس پلیس فتای استان خراسان شمالی از هواداران تیم ملی و علاقه مندان تماشای مسابقات جام جهانی می خواهد برای ثبت نام و خرید بلیت مسابقات فقط به سایت فدراسیون جهانی فوتبال به نشانی (www.fifa.com) مراجعه و با استفاده از اطلاعات آن به طور مستقیم نسبت به خرید بلیت شان اقدام کنند.

ضرورت برخورد با آژانس های متخلف

حالا که هم سازمان گردشگری، هم فدراسیون فوتبال و هم پلیس عزم خود را برای اطلاع رسانی به مردم نسبت به احتمال برخی سوءاستفاده ها از شرایط موجود جزم کرده اند، بد نیست سازمان گردشگری و پلیس در همکاری نزدیک تری با یکدیگر در پی راهکاری برای شناسایی و برخورد با آژانس های متخلفی باشند که در فضای مجازی با تبلیغات فریبنده و غیرواقعی به فکر سرکیسه کردن مردم هستند.

منبع: جام جم