۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۱

ازارتباطات پنهان‌مولوی تاآزادی مرزبانان+تصاویر

حضور «محمد اسماعیل ملازهی» داماد مولوی عبدالحمید در محل تحویل مرزبانان ربوده شده لذا ارتباطات دامادوی با سرویس های امنیتی بیگانه و از جمله سرویس اطلاعاتی – امنیتی سعودی قطعه دیگری از این پازل را تکمیل می نماید.
کد خبر : ۱۷۳۸۹۴
صراط: هفته گذشته 4 تن از مجموع 5 مرزبان ایرانی که توسط گروهک تروریستی «جیش العدل» ربوده شده بودند، آزاد شدند. مولوی «عبدالحمید اسماعیل زهی» امام جمعه مسجد مکی زاهدان با میانجیگری خود، در آزادی مرزبانان ایرانی نقش آفرینی کرد!!

در این میان جناب مولوی و اطرافیانش طی چند روز اخیر از کم توجهی رسانه های داخلی ایران به نقش مولوی عبدالحمید در آزادی مرزبانان ناراحت و خشمگین شده اند، لذا وی در گفتگو با چندین رسانه مخالف جمهوری اسلامی از جمله "روز آنلاین"، "دویچه وله"، شبکه "نور"، BBC فارسی و … به انتقاد از "سانسور شدن نقش و میانجیگری او در آزادی مرزبانان" اشاره کرد.

حال جا دارد کمی بر روی چگونگی نقش آفرینی و میانجیگری مولوی عبدالحمید برای آزادی مرزبانان توقف کنیم. برای روشن شدن این موضوع، خوب است به یک سکانس جذاب که چند سال پیش در فیلم سینمایی "دل شکسته" پخش شد، اشاره شود.

"دلشکسته" فیلمی به کارگردانی و نویسندگی "علیروئین‌ تن"بود که در سال ۱۳۸۷ ساخته شد. در آن فیلم دختر و پسری که نقش اصلی را در فیلم داشتند، هنگامی که در پارک نشسته و با یکدیگر گفتگو می کردند، توسط نیروهای انتظامی بازداشت می شوند اما طولی نکشید که به دلیل میانجیگری اطرافیان، آزاد شدند.

پس از آن، سکانسی وجود داشت که مرحوم "خسرو شکیبایی" در حالی که با لحنی تمسخر آمیز لبخند می زد، گفت: "جماعتی رو گذاشتن سر کار ... خودشون می گیرن، خودشون ریش گرو میذارن،خودشون هم میارن بیرون ..."

ماجرای گروگانگیری مرزبانان ایرانی نیز به همین منوال بود. گروهیمرزبانان را ربوده و گروهی میانجیگری کرده و آنان را آزاد کردند و حال انتظار قهرمان شدن دارند.



به راستی چگونه مولوی عبدالحمید توانست با نیروهای تروریستی «جیش العدل» ارتباط برقرار کند؟! ارتباط این گروهک با دستگاه های امنیتی منطقه از جمله سازمان اطلاعات و امنیت عربستان سعودی، پاکستان، قطر، امارات و ... بر کسی پوشیده نیست.لذا به دلیل وجود ارتباطات پنهان نزدیکان و اطرافیان وی با دستگاه های امنیتی کشورهای ذکر شده، می توان این معمای ساده را به راحتی حل نمود.

از سوی دیگر «محمد اسماعیل ملازهی» داماد مولوی عبدالحمید نیز در این میانجیگری حضور داشته و در آزادی مرزبانان نقش آفرینی کرد. شایان ذکر است نامبرده در سال 1389 به اتهام جاسوسی برای کشور عربستان سعودی، به 5 سال حبس تعزیری (در سال 1392 با میانجیگری ریش سفیدان استان محکومیت وی از حبس تعزیری به تعلیقی تبدیلشد) محکوم گردید.
 

حضور «محمد اسماعیل ملازهی» داماد مولوی عبدالحمید در محل تحویل مرزبانان ربوده شده
 
لذا ارتباطات داماد وی با سرویس های امنیتی بیگانه و از جمله سرویس اطلاعاتی – امنیتی سعودی قطعه دیگری از این پازل را تکمیل می نماید.

پیش از این نیز ارتباط مولوی عبدالحمید با تروریست اعدام شده «یعقوب مهرنهاد» که از اعضای گروهک تروریستی "جند الله" به سرکردگی "عبدالمالک ریگی" بود، بر همگان آشکار گردید.



حضور مولوی «عبدالحمید اسماعیل زهی» در مراسم تشیع جنازه شرور و قاچاقچی سرشناس «تاج محمد گمشاد زهی» نیز بر داشتن ارتباط میان مولوی با اشرار نیز مهر تأییدی زد.

لازم به ذکر است، بدون شک باید میان اشرار، قاچاقچیان و تروریست هایی که همواره در نقاط مختلف به ویژه استان سیستان و بلوچستان دست به جرم و جنایت می زنند با هموطنان اهل سنت استان که خودشان نیز زخم خوردهو داغ دیده از ایناشرار، قاچاقچیان و تروریست ها هستند، تفاوت قائل شویم.

منبع: ادیان نیوز