۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۰

شاگردان فرکی اولین تیم ایرانی صعودکننده

فولاد خوزستان با برتری مقابل جدی‌ترین رقیب خود به مرحله‌ یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد.
کد خبر : ۱۷۳۸۹۶
صراط: در هفته پنجم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا فولاد ایران از ساعت 17:30 در ورزشگاه غدیر اهواز میزبان الجیش قطر بود که این بازی در نهایت با نتیجه 3 بر 1 فولاد خوزستان به پایان رسید. رحمانی، رضایی و پریرا برای شاگردان فرکی گلزنی کردند تا پس از پیروزی سپاهان، دومین نماینده ایران نیز نتیجه خوبی به دست آورد.

در آغاز بازی فولاد یکی دو موقعیت نصفه و نیمه روی دروازه الجیش خلق کرد اما در ادامه الجیش روی یک ضد حمله نیلمار را در محوطه جریمه فولاد با سوشا مکانی تک به تک کرد و نیلمار نیز با ضربه پای راست دروازه فولاد را باز کرد.

پس از به ثمر رسیدن گل الجیش فولاد حملاتی را روی دروازه الجیش ترتیب داد و در نهایت روی پاس ساسان انصاری، بختیار رحمانی در دقیقه 20 بازی با یک ضربه برگردان زیبا گل تساوی فولاد را به ثمر رساند.

فولاد خوزستان در نیمه اول بازی چندین فرصت گلزنی روی دروازه الجیش خلق کرد که در یکی از این فرصت‌ها در دقیقه 44 بازی امید خالدی از سمت راست توپ را روی دروازه ارسال کرد و غلامرضا رضایی سرضرب و با پای راست دروازه حریف را باز کرد تا مشخص شود که فرکی برای حرکت از کناره‌ها و پاس به بیرون برنامه خاصی در سر دارد.

در دقیقه 58 بازی امید خالقی درون محوطه جریمه صاحب یک فرصت گلزنی شد که ضربه پای چپ او با اختلاف کمی از کنار دروازه بیرون رفت.

در دقیقه 70 بازی لوسیانو پریرا روی پاس غلامرضا رضایی با دروازبان الجیش تک به تک شد اما نتوانست از این فرصت استفاده کند و ضربه پای راست با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون می رود.

در دقایق پایانی فولاد می‌توانست اختلاف را بیشتر کند. شوت زمینی اما محکم پریرا این اتفاق را رقم زد تا فولاد با برتری 3 بر یک این بازی را به سود خود به پایان ببرد.

فولاد در این بازی با ترکیب سوشا مکانی، غلامرضا رضایی، مهرداد جماعتی، ساسان انصاری، امید خالدی، شهاب کرمی، بختیار رحمانی، سروش رفیعی (عبدالله کرمی دقیقه 79)، مهدی بدرلو، ایوب والی و لیندرو پادووانی وارد میدان شد.

الجیش نیز امروز با ترکیب احمد سوفیان، محمد منتاری، خالد عبدالرئوف، عبدالرحمان ابکار، کوسه اولکی، مهد متهانی، مجید محمد، نیلمار، یوسف مفتح، ابوتمالیح، اندرسون ویرا بازی را آغاز کرد.

در دیگر بازی این گروه بنیادکار ازبکستان از ساعت 17:30 میزبان الفتح عربستان بود که با نتیجه 3 بر 2 به برتری رسید تا همچنان شانسی هرچند اندک برای صعود داشته باشد.

با توجه به نتایج به دست آمده فولاد ایران با 11 امتیاز صعودش را از گروه قطعی کرد و برای صدرنشین تنها به یک تساوی در دیدار پایانی نیاز دارد. الجیش نیز با 8 امتیاز بالاتر از بنیادکار 5 امتیازی در رده دوم جدول این گروه قرار گرفت تا برای صعود تنها به یک امتیاز نیاز داشته باشد.

جدول گروه B

1- فولاد 11 امتیاز (صعود کرد)

2- الجیش 8 امتیاز

3- بنیادکار 5 امتیاز

4- الفتح 2 امتیاز (حذف شد)


منبع: ایسنا