۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۷
غرضی:

اقدام آمریکایی‌ها هوچی‌گری سیاسی است

یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری یازدهم با بیان اینکه آمریکا نه تنها یک کشور بی‌طرف نیست بلکه دائم مشغول دسیسه‌چینی است گفت: باید مقر سازمان ملل به یک کشور بی‌طرف منتقل شود.
کد خبر : ۱۷۳۹۴۶
صراط: سیدمحمد غرضی نامزد انتخابات ریاست جمهوری یازدهم با اشاره به عدم صدور ویزا توسط ایالت متحده آمریکا برای نماینده جدید ایران در سازمان ملل، اظهار داشت: تسخیر لانه جاسوسی در امتداد انقلاب اسلامی 22 بهمن بود و مردم ایران و تمام کسانی که سفارت را تسخیر کردند جزو انقلاب بودند.

* احزاب چپ در جریان تسخیر لانه جاسوسی نقش داشتند

غرضی ادامه داد: آمریکا با تکرار سیاست‌های منسوخ و همیشگی خود قصد دارد جریان انقلاب را به اشخاص محدود کند و این در حالی است که تمام احزاب چپ با حاشیه‌های غربی‌شان در جریان تسخیر لانه جاسوسی نقش داشتند.

وی با بیان اینکه اقدام اخیر آمریکا گروگانگیری و انحصارطلبی علیه دولت و ملت ایران است، تصریح کرد: تمام ملت‌های دنیا غیر از رژیم صهیونیستی حق دارند نماینده کشورشان را در سازمان ملل متحد داشته باشند و آمریکا حق ندارد با توطئه و زورگویی در برابر خواست و اراده ملت ها بایستد.

* اقدام آمریکایی‌ها هوچی‌گری سیاسی است

نامزد انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در ادامه مردم ایران را پایان دهنده‌ی استبداد تاریخی آمریکا در داخل  ایران توصیف کرد و گفت: اینکه مردم ایران حکومت دست نشانده‌ی پهلوی را ساقط کردند اقدامی تاریخی بود و رفتار غربی‌ها در قبال نماینده پیشنهادی ایران در سازمان ملل هوچی‌گری سیاسی است و اعتباری ندارد زیرا مردم کار بزرگ تر و اصلی را  در 22 بهمن 57 کرده‌اند.

غرضی اضافه کرد: حمید ابوطالبی نماینده‌ یک شخص یا یک گروه خاص نیست بلکه نماینده‌ی تمام ملت ایران محسوب می‌شود و بر این اساس، اقدامات اخیر مدعیان دموکراسی تعجب برانگیز و در ادامه‌ی فتنه‌گری آنان است.

*رفتار آمریکا برای ملت ایران منفعت سیاسی دارد

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری یازدهم همچنین موضع‌گیری مقامات آمریکایی را ضرر سیاسی برای غرب دانست و بیان کرد: 28 مرداد 1332 نیز آمریکا علیه ملت ایران توطئه کرد اما تنها چیزی که برای آن‌ها باقی ماند بی‌اعتباری بود و این رفتار اخیر نیز برای ملت ایران منفعت سیاسی دارد، همچنین بارها مشخص شده است که آمریکا از جریان کودتای 28 مرداد عبرت نگرفته است.

وی افزود: زمانی که غرب اقدامات غیرقانونی علیه ملت ایران انجام می‌دهد تمام دنیا مشاهده می‌کند که در قرن بیست‌و‌یکم سردمداران استکبار جهانی چگونه زورگویی می‌کنند و سعی می‌کنند یک ملت مقاوم را با انواع ابزارها تحت فشار قرار دهند.

* مقر سازمان ملل از آمریکا خارج شود

وزیر پست، تلگراف و تلفن دولت هاشمی ادامه داد: اروپا و آمریکا سابقه‌ روشنی در کارشکنی در امور ملت های دنیا دارند و لازم است مسئولین دستگاه سیاست خارجی در برابر این دخالت‌ها موضع‌گیری مناسبی داشته باشند.

غرضی در پایان با تاکید بر اینکه مقر سازمان ملل متحد باید از آمریکا خارج شود، بیان داشت: آمریکا نه تنها یک کشور بی طرف نیست بلکه دائم مشغول توطئه و دسیسه است و به هیچ عنوان صلاحیتی ندارد؛ باید مقر سازمان ملل به یک کشور بی‌طرف منتقل شود و با توجه به معادلات سیاسی کنونی، چنین امری در آینده رخ خواهد داد.
منبع: فارس