۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۳

نظر کفاشیان درباره انتشار قرارداد بازیکنان

رئیس فدراسیون فوتبال دلیل انتشار ریز قراردادها را شفاف سازی اعلام کرد و گفت: امسال با وزارت ورزش و سازمان لیگ قرار را به شفاف سازی گذاشتیم و از خودمان شروع کرده و قراردادهای کادر فنی تیم ملی بزرگسالان را اعلام کردیم.
کد خبر : ۱۷۴۰۰۴
صراط: علی کفاشیان ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی در سنندج، با اشاره به اردوی تیم ملی در آفریقای جنوبی اظهار کرد: برنامه کادر فنی بلافاصله پس از پایان لیگ برتر با برگزاری اردوی آفریقای جنوبی آغاز شد که متأسفانه باشگاه‌های  استقلال و سپاهان از حضور بازیکنان ملی پوش در این اردو ممانعت کردند.

در اختیار نبودن 70 درصد بازیکنان اصلی تیم ملی در اردوی آفریقای جنوبی

وی با اشاره به در اختیار نبودن 70 درصد بازیکنان اصلی تیم ملی در اردوی آفریقای جنوبی گفت: با توجه به هزینه پرداخت شده تصمیم گرفتیم تیم بدون حضور ملی پوشان استقلال و تراکتورسازی اعزام شود.

رئیس فدراسیون فوتبال تصریح کرد: ملی پوشان اعزامی افرادی هستند که می‌توانند در اردوهای آینده تیم ملی نظیر اردوی قطعی و جدی ما که با حضور تمام بازیکنان مد نظر سرمربی تیم ملی، در اتریش برگزار می‌شود شرکت کنند.

ثبت یک یا 2 گل کمتر و بیشتر در سایت فدراسیون اهمیت چندانی برای ما ندارد

وی درباره همراهی اکبر محمدی با تیم ملی نوجوانان بانوان در کشور روسیه گفت: اکبر محمدی به این دلیل تیم ملی بانوان را در سفر  به روسیه همراهی کرده تا ضعف‌های کادر فنی تیم ملی بانوان را ارزیابی کند.

کفاشیان در زمینه اشتباه در ثبت نتایج تیم ملی فوتبال نوجوانان بانوان در سایت فدراسیون تصریح کرد: قطعاً ضعف‌های در زمینه روابط عمومی و اطلاع رسانی از طریق سایت فدراسیون وجود دارد و هدف از اعزام این تیم کسب تجربه برای حضور در مسابقات رسمی بوده است و ثبت یک یا دو گل کمتر و یا بیشتر اهمیت چندانی برای ما ندارد.

هدف از انتشار ریز قرارداد بازیکنان شفاف سازی بوده است

وی در رابطه با انتشار قرارداد بازیکنان لیگ برتر فوتبال کشور در فصل جاری گفت: امسال با وزارت ورزش، سازمان لیگ و سایر ارگان‌ها قرار را به شفاف سازی گذاشتیم و از خودمان شروع کردیم و قراردادهای سرمربی و کادر فنی تیم ملی بزرگسالان را اعلام کردیم.

رئیس فدراسیون فوتبال افزود: این شفاف سازی سبب کدورت خاطر بسیاری از ورزشکاران و مربیان شد ولی شفافیت سبب می شود بدبینی جامعه، از میان برود و ورزشکاران بدانند که هر عملکردی داشته باشند به اطلاع جامعه می‌رسد و برای فصل جدید تمام قراردادها به صورت شفاف منتشر می‌شود.

وی درباره کمک 2 میلیارد تومانی به باشگاه پرسپولیس اظهار کرد: آن مبلغ را برای پیشرفت فوتبال و امورات فدراسیون خرج کردیم و اگر بیشتر هم بدهند باز هم کم است و خرج می‌کنیم.

کفاشیان همچنین درباره کمک به استان‌های محروم تصریح کرد: مشکلات مالی فراوانی داشتیم که به استان های که از نظر برگزاری مسابقات محروم بودند در یک مرحله کمک کردیم و سهمیه حضور یک تیم در لیگ دسته دوم را دادیم که با توجه به مشکلات مالی استان ها از پذیرش این سهمیه سرباز زدند و قصد داریم با برنامه ریزی دقیق نگاه بیشتر و ویژه‌ای را برای چندین استان محروم از جمله کردستان برای پیشبرد فوتبال این استان داشته باشیم.

پاسخ فدراسیون به باشگاه‌هایی که با تیم ملی تعامل ندارند

وی گفت: با توجه به هزینه‌های بسیار زیاد حضور در جام جهانی برای حضور هر نفر از فدراسیون در برزیل غیر از کادر فنی و تیم ملی و خود اعضای فدراسیون که رسماً از سوی فیفا دعوت می‌شوند، باید هزینه‌های افراد غیره از جمله رؤسای هیئت‌های استان ها شفاف اعلام شود که اگر بودجه‌ای در اختیار ما  گذاشته شود اولویت ما اعزام رؤسای هیئت‌هاست.

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: با توجه به عدم همکاری باشگاه‌های فوتبال برای برپای اردوی تیم ملی در آینده نیز فدراسیون فوتبال تعامل و همکاری کمتری با این باشگاه‌ها اعمال خواهد کرد.

وی با ابراز خوشحالی از عدم وجود تفرقه در مجمع انتخابات هبئت فوتبال استان کردستان افزود: قرار است کمک ویژه‌ای را به فوتبال کردستان انجام دهیم و این کمک با ارائه طرح و برنامه از سوی هیئت فوتبال کردستان میسر خواهد بود و فدراسیون بودجه خاصی را برای توسعه فوتبال کردستان و چند استان دیگر در نظر می‌گیرد.

کفاشیان با اشاره به اینکه در زمینه فوتبال نه برخوردار است و نه از امتیازات خود استفاده کرده است گفت: امیدورایم مشکل حامی مالی را  هم با مذاکراتی که امروز با استاندار داریم حل کنیم.


منبع: تسنیم