۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۲

تاثير انرژي هسته اي در زندگي مردم

کارشناس ارشد فیزیک هسته‌ای و پژوهشگر برتر هسته‌ای کشور گفت: انرژی هسته‌ای نه تنها به عنوان یک علم، بلکه در زندگی مردم استفاده مهم دارد که متأثر از پیشرفت این فناوری است، هرچه این صنعت بیشتر پیشرفت کند عملا دیگر صنایع ما را به رشد می‌کشاند.
کد خبر : ۱۷۴۰۳۹
صراط: کارشناس ارشد فیزیک هسته‌ای و پژوهشگر برتر هسته‌ای کشور گفت: انرژی هسته‌ای نه تنها به عنوان یک علم، بلکه در زندگی مردم استفاده مهم دارد که متأثر از پیشرفت این فناوری است، هرچه این صنعت بیشتر پیشرفت کند عملا دیگر صنایع ما را به رشد می‌کشاند.

محمد حیدری، در همایش دستاوردهای هسته‌ای در دانشگاه شیراز با بیان اینکه در دنیا از فناوری هسته‌ای به عنوان توسعه پایدار نام برده می‌شود،افزود: تشخیص بیماری‌های تیروئید و درمان آنها، تشخیص و درمان سرطان پروستات، بررسی مراکز عفونی در بدن، تهیه و تولید انواع رادیو داروها مانند ید 131 و تهیه و تولید کیت‌های رادیودارویی جهت مراکز پزشکی هسته‌ای از جمله کاربردهای فناوری هسته‌ای در بخش پزشکی و بهداشتی است.

حیدری افزود: موضوع پیل‌های هسته‌ای در کشور ما مغفول مانده است که در صورت ایجاد آن در سفینه‌ها، لوازم الکتریکی، پزشکی و خودرو می‌توان تا بیش از 20 سال از آنها استفاده کرد.

این پژوهشگر هسته ای با بیان اینکه یکی از محدودیت‌های تأمین انرژی در دنیا در آینده‌ای نزدیک موضوع زیست محیطی است، تاکید کرد: امروز در نسل سوم نیروگاه‌های اتمی قرار داریم؛ از 18 سال دیگر نسل چهارم این نیروگاه‌ها وارد مدار می‌شود که لازمه رسیدن به نسل جدید نیروگاه‌ها یادگرفتن دقیق فناوری دوم و سوم این نیروگاه‌هاست.