۲۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۱

ابزارهای هوشمند سلامتی+تصاویر

اگر مایل به استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌های سلامت هستید و به سلامت خود اهمیت می‌دهید با ما همراه باشید.
کد خبر : ۱۷۴۰۷۶
صراط: مصرف‌کنندگان محصولات سلامت برای دانستن وضعیت سلامتی خود بیشتر مایل به خرید و داشتن چنین دستگاه‌هایی هستند تا بتوانند به صورت مداوم تحت کنترل باشند.

این وسایل هوشمند قابلیت اجرا از طریق اینترنت، گوشی‌های هوشمند و تبلت را دارا هستند.



اولین چنگال هوشمند– چنگال هوشمند توسط شرکت فرانسوی ساخته شده است و ناظر بر بیش از حد غذا خوردن، سرعت خوردن، محاسبه مدت غذا خوردن، هضم غذا، رفلکس معده، فاصله بین خوردن‌ها و اضافه وزن است و تمام اطلاعات را جمع‌آوری و کنترل می‌کند حتی در موقع تند غذا خوردن با سیگنال و ارتعاش به کاربر اطلاع می‌دهد. قیمت فروش آن 75 یورو است.



ترازو هوشمند - این ترازو توسط Withings فرانسه ارائه شده است و قادر به نشان دادن وزن، چربی اضافی، نیازهای فرد، کالری روزانه، آب و درصد توده استخوانی، عضلانی و چربی و اندازه‌گیری آن است. قیمت آن حدود 129 یورو است.



جعبه قرص هوشمند- این محصول فرانسوی توسط شرکت «مدیسیمو» ارائه و معرفی شده است.

مجهز به سنسورهای مختلف LED برای نشان دادن ترتیب داروهایی که باید خورده شود است.

این جعبه زمان خوردن قرص را به فرد یادآوری می‌کند و توسط سنسورهایی که دارد فرد را از خوردن قرص اشتباه یا بیش از حد مطلع می‌کند و ترتیب خوردن قرص‌ها با LED نشان داده می‌شود.

قیمت این جعبه قرص 250 یورو است.



دستبند ضد آفتاب سوختگی– این دستبند دارای یک سنسور اندازه‌گیری است که به محض قرار گرفتن شخص در معرض نور خورشید میزان تابیدن نور خورشید با پوست انسان را در طول روز دریافت می‌کند و متصل به یک برنامه گوشی هوشمند است که برای جلوگیری از آفتاب سوختگی دردناک کاربر را با خبر می‌کند.

این دستبند در رنگ‌های سیاه، سفید، نقره‌ای و طلایی در سه ماه دوم سال 2014 با قیمت 95 یورو به بازار ارائه می‌شود.



مسواک هوشمند – اولین مسواک هوشمند در فرانسه ساخته شده است، این مسواک دارای یک باتری و سنسورهایی است و مجهز به ضبط عادات مسواک زدن تمام اعضای خانواده است و روزانه از طریق بلوتوث و یک برنامه کاربردی برای گوشی‌های هوشمند و تبلت بر مسواک زدن شخص نظارت دارد.

در تابستان 2014 ارائه می‌شود و قیمت آن بین 70 تا 200 یورو است.



سیگار الکترونیکی هوشمند –
سیگار الکترونیکی با نام «اسموکیو» نسبت به سیگار واقعی با صرفه‌تر است؛ مجهز به بلوتوث است و اطلاعات ثبت شده قابلیت اجرا در تلفن‌های هوشمند با سیستم عامل IOS و اندروید را دارا است.

دارای یک شارژر USB و یک محفظه مایع بدون نیکوتین است که قادر به ذخیره و ردیابی برخی از پارامترها و الگوهای مصرف است. قیمت آن 80 یورو است.
منبع: فارس