۲۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۶

ابر نواختری در سحابی تنه فیل +عکس

سحابی معروف تنه فیل ناحیه‌ای از گاز و گرد و غبار است که عمدتا از ستاره‌های جوان با عمر کمتر از صد هزار سال شکل گرفته که ظاهری عجیب و ترسناک دارد.
کد خبر : ۱۷۴۱۱۲
صراط: سحابی معروف تنه فیل ناحیه‌ای از گاز و گرد و غبار است که عمدتا از ستاره‌های جوان با عمر کمتر از صد هزار سال شکل گرفته که ظاهری عجیب و ترسناک دارد.

به گفته‌ي اخترشناسان ابر نواختر واقعی اینجا، ستاره‌ای پرنور و جوان می‌باشد که فاصله آن از زمین بسیار بیش از آن است که بتواند آسیبی به ما برساند.



اخترشناسان مي‌گويند این ستاره‌ها فوران بادها و ذرات ساطع شده از ابرهای کوچک، گرد و غبار تیره که به گلوبلوت ( globulettes ) معروف هستند را به داخل هل می‌دهند.

در مرکز این منطقه ابر ابرنواختر M2 وجود دارد که انرژی معادل ۳۵۰۰۰۰ برابر قدرتمند‌تر از خورشد ما را از خود ساطع می‌کند. این سحابی مخلوطی از گازهای درخشان کیهانی و ابرهای گرد و غباری می‌باشد که انتشار گازهای متراکم ماورابنفش باعث ایجاد حفره‌هایی در سحابی شده است. 

منطقه  IC ۱۳۹۶ در فاصله ۳۰۰۰ سال نوری از ما قرار دارد و توسط  یک منطقه نسبتا کم نور احاطه شده و قسمت بزرگی از آسمان را به گستردگی بیش از ۱۰ قرص کامل ماه تشکیل می‌دهد.