۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۷

حقوق‌بشر زیر چکمه‌های نظامیان‌غربی له می‌شود

بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز با انتشار بیانیه ای ضمن محکومیت سیاست های خصمانه دولت انگلیس در قبال جمهوری اسلامی ایران، اعلام کرد: حقوق بشر در عراق، افغانستان، فلسطین و سوریه زیر چکمه های نظامیان انگلیسی، آمریکایی و هم پیمانان غربی آنها له می شود.
کد خبر : ۱۷۴۱۹۲
صراط: در این بیانیه که شنبه از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز منتشر شد، حقوق بشر مورد ادعای انگلیس و غرب، دست آویزی جدید برای اعمال فشار بر ملت و دولت ایران عنوان شده است.

متن کامل این بیانیه به شرح ذیل است:

" نه شرقی ، نه غربی " از پایه های انقلاب عظیمی است که ریشه در فطرت الهی بشر دارد و " مقاومت " رمز پشرفت روزافزون این انقلاب عزیز و " استقلال " و " آزادی " میوه گهربار نظام مقدس " جمهوری اسلامی "  است . انقلاب اسلامی ایران که با منطق توحیدی  در فطرت های پاک مسلمانان جوانه زد  و با عنایات الهی در برابر انواع فتنه ها و نفاق ها ی داخلی و خارجی ایستاد ، امروز بعد از گذشت 35 سال با صلابت و اقتدار به حیات خویش ادامه می دهد .در این مسیر پر افتخار اما سران مستکبر خون ریز عالم و رژیم های مرتجع منطقه لحظه ای از دشمنی وخصومت با ملت ایران دست نکشیدند و نخواهند کشید.

كساني كه عدالت و آزادي و حقوق ملت ها را با منطق پست و حيواني خويش تفسير مي كنند و حتي خود به آنچه ادعا مي كنند پاي بند نيستند و آزادی ملت ها را سلب می کنند ، به " لبخند " شان نباید خوشبین و امیدوار بود.

در جریان مذاکرات هسته ای نیز دشمنی سران استکبار با ملت ایران بیش از پیش آشکار شد و با وجود اینکه طبق توافق نامه ژنو نباید تحریم جدیدی علیه ایران صورت می گرفت ، رژیم خبیث انگلیس تعدادی از مقامات ایران را به لیست تحریم های خود اضافه نمود و ثابت کرد که نباید به آنها " اعتماد " کرد . ویزا ندادن آمریکای جنایت کار به حمید ابوطالبی نیز سند دیگری بر این  مدعاست.قَدْبَدَتِالْبَغْضَاءُمِنْأَفْوَاهِهِمْوَمَاتُخْفِيصُدُورُهُمْأَكْبَرُ .

" بشری " که اینها دم از " حقوق " آن می زنند ، در عراق وفلسطین و افغانستان  و سوریه زیر چکمه های نظامیان تا بن دندان مسلح آمریکا و غرب مظلومانه له می شوند . آيا مردم بي گناه فلسطين در نظر اينان "بشر" محسوب نمي شوند كه از كشتار بي رحمانه ي ايشان توسط رژيم غاصب اسرائيل حمايت مي كنند؟آيا حق و حقوق مردم مظلوم عراق در دايره ي حقوق بشر ساختگي غرب نمي گنجد كه در اشغال آن هم دست شده اند؟

 آمریکا که به تعبیر امام راحل " شیطان بزرگ " خوانده می شود ، بعد از توافق ژنو به حدی گستاخ و پر رو شده است که در مورد حقوق بشر نظر می دهد و طنز تلخ ماجرا این است که کسانی که روی بشریت و انسانیت را سیاه نمودند ، در کارنامه سیاهشان شكنجه و نقض حقوق زندانيان، تداوم خشونت جنسي عليه زنان، بازداشت هاي خودسرانه و نقض عدالت، نقض حريم خصوصي، شنود مكالمات تلفني، نقض حقوق اقليت ها، تبعيض نژادي و نقض آزادي بيان به وضوح یافت می شود .

روشن است كه اكنون بعد از انرژي هسته اي نوبت به حقوق بشر رسيده است كه دست آويزي براي اعمال فشار بيشتر بر ايران باشد تا بلكه دولت و ملت ايران را تحت فشار "اهرم حقوق بشر" به عقب نشيني وادار كنند.

و در نهایت به دولت دکتر روحانی و وزارت خارجه و تیم مذاکره کننده کشورعزیزمان اعلام می کنیم که به دشمن نباید اعتماد کرد و فریب لبخند دشمن را نباید خورد واگرپس ازاین نیزجواب محکمی دراین باره داده نشود،طمع کاری ها و زیاده خواهی هایشان فزون تر شده و جسورتر  و گستاخ تر از پیش خواهند شد و میدان فراخ تری برای ظلم و جنایت و زورگویی خواهند یافت.


منبع: مهر