۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۹

بی‌قانونی را در بناب تأیید می‌کنم

رئیس دادگستری بناب با بیان اینکه بنده نخستین نفری هستم که بی‌قانونی را در این شهر تأیید می‌کنم، گفت: به چالش کشیدن مصوبات و آرای کمیسیون ماده 100 را صحیح‌ نبوده ما در اجرای قانون مشکل داریم و قطعاً اجرای مجازات بازدارنده خواهد بود.
کد خبر : ۱۷۴۲۲۶
صراط: سهراب اقبالی عصر امروز در چهارمین جلسه ستاد هماهنگی امور اجرایی توانمندسازی سکونتگاه‌های غیررسمی شهرستان بناب همچنین ضمن تأکید بر اجرای قانون اظهار کرد: توجه به قانون بد بهتر از بی‌قانونی است.

وی ضمن تقدیر و تشکر از خدمات مدیران قبلی شهرستان افزود: مسئولان گذشته نیز به نوبه خود در حد وسع و توان خود زحمت کشیده‌اند و زمانی با تشخیص مسئولان مافوق روی کار آمدند و زمانی نیز با تشخیص آنها از مسئولیت کنار کشیدند بنابراین تمام مشکلات را بر گردن مسئولان قبلی انداختن صحیح نیست.

وی سپس به چالش کشیدن مصوبات و آرای کمیسیون ماده صد را صحیح ندانست و گفت: ما در اجرای قانون مشکل داریم و قطعاً اجرای مجازات بازدارنده خواهد بود.

رئیس دادگستری بناب ضمن تقدیر و تشکر از خدمات شهردار جدید بناب در دو ماه گذشته گفت: انتظار داریم این روند همچنان ادامه داشته باشد.

وی درعین حال اظهار کرد: بنده اولین نفری هستم که بی‌قانونی را در این شهر تأیید می‌کنم.

متولی خاصی برای مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز وجود ندارد

مدیر شرکت آب و فاضلاب بناب نیز در این نشست با بیان اینکه تاکنون متولی خاصی برای مقابله با پدیده ساخت و ساز غیرمجاز در این شهر نیافته‌ایم، گفت: در اثر کوتاهی اجازه دادیم ساختمان احداث شود و ساختمانی که احداث شده ما موظف به تأمین آب آن هستیم.

فردین اسماعیلی افزود: در منطقه‌ای که شهرداری نسبت به شن‌ریزی و جدول‌کشی محله اقدام کرده، چطور انتظار دارد به آن محله و ‌ساکنان آن خدمات ارائه نشود.

راهکار مناسب برای ساخت و ساز غیرمجاز نداریم

رئیس شورای شهرستان بناب همچنین در این جلسه با اشاره به وظیفه خطیر شورا و شهرداری گفت: اهرم‌های فشار را مطرح کردیم، ولی راهکار لازم را برای ساکنان این مناطق در نظر نگرفتیم.

مصطفی برزگران افزود: اگر می‌خواهیم با ساخت و ساز غیرمجاز مقابله کنیم، باید چاره‌ای اساسی در نظر بگیریم. هنوز در تکمیل شهرک ولی عصر(عج) مانده‌ایم و فعلاً در این شهرک زمینه لازم برای سکونت وجود ندارد.

زیرسئوال بردن گذشته‌های دردی را دوا نمی‌کند

وی تصریح کرد: همیشه بحث این نباشد که گذشته‌ها را زیر سئوال ببریم بنابراین شرایطی بوجود آوریم که آیندگان برای ما ایراد نگیرند.

رئیس شورای شهرستان بناب اظهار کرد: در دوره سوم سعی کردیم ساکنان حاشیه شهر را به سمت دریافت پروانه ساختمانی تشویق کنیم تا اصولی بسازند.
منبع: فارس