۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۶

کودتاي‌نرم درعربستان درحال رخ‌دادن است

چند روز پيش خبر برکنار شدن شاهزاده «بندر بن سلطان بن عبدالعزيز آل سعود» رئيس سازمان اطلاعات و امنيت سعودي در رسانه ها منتشر شد.
کد خبر : ۱۷۴۲۳۴
صراط: روز به روز که به مرگ «ملک عبدالله بن عبدالعزيز آل سعود» پادشاه سعودي نزديک تر مي شود، شاهد تغيير و تحولات گسترده تري در ساختار قدرت در سرزمين وهابيت هستيم.

به گفته کارشناسان مسائل سياسي عربستان، همه اين تغيير و تحولات با هدف رسيدن قدرت به فرزند پادشاه انجام مي گيرد.

چند روز پيش خبر برکنار شدن شاهزاده «بندر بن سلطان بن عبدالعزيز آل سعود» رئيس سازمان اطلاعات و امنيت سعودي در رسانه ها منتشر شد.

اکنون و بعد از چند روز از آن خبر،‌ منابع آگاه به روزنامه "رأي اليوم" اعلام کردند که به احتمال زیاد شاهزاده «سعود الفیصل» از وزارت خارجه عربستان طي چند روز آينده استعفا می‌دهد.

اين روزنامه در ادامه نوشت: "سعود الفیصل" وزیر خارجه سعودي احتمالا به خاطر آنکه زمان برکناری‌اش فرا رسیده، برای استراحت از سمت خود استعفا دهد.

منابع مذکور اعلام کردند که بنا به درخواست "سعود الفیصل" احتمالا وی از سمت خود برکنار شود و این مساله به خاطر نارضایتی دفتر پادشاهی از فیصل نیست بلکه گفته می‌شود زمان برکناری وی از این سمت فرا رسیده است.

روزنامه رای الیوم نوشت: چیزی که تاکنون این مساله را به تاخیر انداخته نبود جانشین برای "سعود الفیصل" و دشواری یافتن کسی است که همچون وی تجربیات دیرینی در سیاست خارجی داشته باشد اما اکنون به نظر می‌رسد میان دو نامزد برای جانشینی وی یکی از این نامزدها انتخاب خواهد شد.

برخي کارشناسان مسائل سياسي عربستان معتقدند، اين تغيير تحولات جاري در عربستان کودتايي نرم به شمار مي رود و طي چند ماه آينده تعداد بيشتري از شاهزادگان از قدرت کنار گذاشته خواهند شد.
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز