۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۲

بیش‌از نیمی ازخودروهای غزه متوقف شدند

رژیم صهیونیستی به بهانه اعیاد یهودی از ورود سوخت به منطقه غزه ممانعت و ساکنان این منطقه تحت محاصره را با تشدید بحران سوخت مواجه کرده است.
کد خبر : ۱۷۴۲۵۱
صراط: به نقل از فلسطین الیوم،‌ منطقه غزه پس از بسته شدن گذرگاه کرم ابوسالم و ممانعت صهیونیست ها از ورود سوخت،  با بحران جدید سوخت مواجه شده است.

محمد العبادلة سخنگوی یکی از شرکت‌های سوخت غزه اعلام کرد: منطقه غزه با بحران جدی روبرو است و این امر به مدت 10 روز است که با ممنوعیت ورود سوخت از سوی رژیم صهیونیستی (به بهانه اعیاد یهودیان) صورت گرفته است.

وی افزود: بیش از 50 درصد خودروهای غزه به دلیل نبود سوخت متوقف شده‌اند.

رژیم صهیونیستی در چند ماه‌گذشته با ممانعت از ورود سوخت به غزه باعث تعطیلی تنها نیروگاه برق این منطقه شد و چندین بار غزه را به خاموشی برد و همچنین مشکلات بهداشتی و خدماتی را برای شهروندان فلسطینی به بار آورد.

رژیم صهیونیستی از سال 2007 تاکنون غزه را در محاصره قرار داده و این باریکه را با حدود 1.7 میلیون ساکن به زندانی تبدیل کرده است.

مصر نیز بسیاری از تونل های زیرزمینی را که از غزه به خارج حفر شده است، منفجر کرده و عملا تنها مسیر انتقال مواد غذایی و همچنین مواد اولیه اساسی را مسدود کرده است. این روند به ویژه در دولت نظامی مصر تشدید شده است.
منبع: فارس