۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۰

لحن رهبرمعنوی اخوان‌المسلمین نرم شد!

در حالی که منابع سیاسی از زمینه‌سازی برای تبعید یوسف القرضاوی رهبر معنوی اخوان المسلمین به یمن خبر می دهند، وی شخصا برای کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس که در ماه‌های اخیر به شدت از آنها انتقاد کرده بود، پیام صلح و سازش فرستاد.
کد خبر : ۱۷۴۳۸۱
صراط: منابع سیاسی از آغاز تمهیدات برای انتقال شیخ یوسف قرضاوی از قطر به یمن خبر دادند و اعلام کردند که سران اخوان یمن، از مقدمه چینی برای انتقال قرضاوی به آن کشور سخن گفته اند.

به گفته منابع مذکور، این موضوع به طور محدودی در میان رهبران اخوان المسلمین یمن برای زمینه سازی جهت اقامت قرضاوی و واگذاری امامت یکی از مساجد وابسته به این گروه در صنعا، به وی مطرح شده است.

پایگاه یمنی براقش نت در این باره نوشت: طرح مذکور همزمان با فشارهای کشورهای حاشیه خلیج فارس بر قطر با هدف پایان دادن به دخالت های قطر در امور داخلی سایر اعضای شورای همکاری و جلوگیری از هر گونه اقدام علیه این کشورها از خاک کشور قطر مطرح شده است. کشورهای مذکور همچنین خواستار اخراج سران گروه اخوان المسلمین و پایان دادن به اظهارنظرهای قرضاوی علیه خودشان هستند. زیرا وی در ماههای اخیر بارها به طور مستقیم عربستان و امارات را آماج حملات لفظی خود قرار داده بود.

در همین راستا شیخ یوسف قرضاوی امروز با انتشار پیامی اعلام کرد که موضع شخصی وی، به منزله موضع رسمی دولت قطر نیست و وی هیچ گونه سمت رسمی ندارد.

قرضاوی در این پیام برخلاف روند معمول خود، درباره کشورهای همسایه قطر، لحنی کاملا مسالمت جویانه و غیر معمول به کار برده است. وی در گذشته علاوه بر انتقاد و حمله شدید به عربستان و بحرین، اظهار داشته بود که دولت امارات، دشمن اسلام است!

وی اما در پیام اخیر نوشته است: من همه کشورهای عضو شورای همکاری را دوست دارم و آنها نیز مرا دوست دارند و من همه آنها را یک "وطن واحد" می دانم.

از سوی دیگر، اخبار رسانه ها، حاکی از آن است که کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، به قطر به مدت دو ماه مهلت داده اند تا حسن نیت خود را درباره همسایگان عرب خود به اثبات برساند.

یادآور می شود به دنبال بالا گرفتن اختلاف عربستان، امارات و بحرین با قطر، این سه کشور، سُفرای خود را از دوحه فراخوانده و تهدید کردند در صورت ادامه سیاست های خصمانه علیه سایر اعضای شورای همکاری، قطر را تحت محاصره قرار خواهند داد.


منبع: العالم