۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۹
درخواست 1200 دانش آموز آمریکایی

جلوی سخنرانی میشل اوباما را بگیرید!

شماری از دانش اموزان آمریکایی در ایالات کانزاس، خواستار ممانعت از سخنرانی همسر رئیس جمهور آمریکا در مراسم جشن فارغ التحصیلی خود شدند.
کد خبر : ۱۷۴۳۹۹
صراط: روزنامه "دیلی میل" انگلیس فاش کرد، 1200 دانش آموز آمریکایی یک دبیرستان در محله "توپیکا" واقع در مرکز ایالت کانزاس، با امضای طوماری خواستار ممانعت از سخنرانی "میشل اوباما" همسر رئیس جمهور آمریکا در مراسم جشن فارغ التحصیلی آنها شدند.این دانش آموزان انگیزه خود از این کار را، «اهمال یک روز بزرگ برای دانش اموزان» ذکر کردند.

این روزنامه در گزارشی که آن را بروی پایگاه اینترنتی خود منتشر کرد، افزود: پس از اعلام این مسئله که همسر رئیس جمهور آمریکا قصد دارد در مراسم جشن فارغ التحصیلی 5 مدرسه سخنرانی کند، موجی از خشم دبیرستانهای این منطقه را فرا گرفته است.

این روزنامه نوشت،این اقدام سبب کاسته شدن از صندلی های در نظر گرفته شده برای دانش آموزان می شود، اما برای دیگران روزی است که 60 سالگرد حکم دادگاه عالی ایالات متحده امریکا را جشن خواهند گرفت.در حکمی که به "حکم براون" معروف شد، دادگاه عالی امریکا نژاد پرستی در مدارس را ممنوع اعلام کرد و نگرانی دانش اموزان نیز به همین دلیل است،زیرا آنها از فراموش شدن جشن فارغ التحصیلی خود، بیم دارند.

اولیای دانش اموزان نیز با مسئولان گفتگو کرده و آنها را به بازنگری در تصمیم خود تشویق کرده اند.