۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۲

سندی دیگر از آزادی آمریکایی +تصاویر

در سال ۱۹۴۲ میلادی، ایالات متحده به بهانه حمله به پرل هاربر (Pearl Harbor) هزاران نفر از شهروندان آمریکایی را که اصالتا ژاپنی بودند بازداشت نموده و اقدام به نگه داری آنها در کمپ های دور افتاده نمود.
کد خبر : ۱۷۴۴۱۴
صراط: یکی از معروفترین این کمپ ها Manzanar War Relocation Center نام داشت که در دهکده اون (Owens Valley) در ایالت کالیفرنیا  آن روزگاران واقع بود.


در این میان وظیفه ی یکی از ماموران این کمپ به نام آنسل آدامز (Ansel Adams) آن بوده که از سال ۱۹۴۳ میلادی هر روز این کمپ را به تصویر کشیده و عکاسی نماید؛ این عکس‌ها یک سال یعد یعنی در سال ۱۹۴۴ میلادی در موزه هنرهای مدرن (Museum Of Modern Art) به نمایش در آمدند.



در مجموع اگر چه ایالات متحده در سال ۱۹۸۸ میلادی، بابت اعمال چنین رفتار شنیعی از جامعه ی مهاجرین این کشور عذر خواهی نموده و حکومت آمریکا رسما اعلام نمود که این عمل از روی پیش‌داوری نژادی، تشنجات جنگی و شکست رهبری سیاسی بوده است، اما ثبت چنین وقایعی در جای جای تاریخ پیدایش آمریکا تا به کنون، به وضوح نشان از تناقضات کلامی و رفتاری آمریکاییان بوده و سندی است برای تعیین این واقعیت که حکام آنگلوساکسون در شرایط خاص خود را نشان داده و شعار آزادی و این موضوع که آمریکا سرزمین فرصت هاست را به وضوح باطل می سازد.


منبع: مشرق
نظرات بینندگان
samii
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۷ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
۱
۰
باسلام
شمادرشرایط جنگی کاردگرمیکردید
خداحافظ