۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۲

۳ شرط اصلی حزب‌الله برای انتخاب رئیس‌جمهوری

"شیخ نعیم قاسم"، معاون دبیرکل حزب الله لبنان، نقض نکردن حاکمیت کشور، مقاومت و حمایت از دولت را سه شرط اصلی رئیس جمهور آینده لبنان عنوان کرد.
کد خبر : ۱۷۴۴۳۹
صراط: به گزارش شبکه المنار، "شیخ نعیم قاسم" معاون دبیرکل حزب الله لبنان روز یکشنبه در مراسم ختم سه شهید شبکه المنار که در منطقه القصر در استان الهرمل برگزار شهده بود، گفت: این سه شهید، شهدای حق هستند.

شیخ نعیم قاسم در ادامه سخنرانی خود به رئیس جمهور جدید این کشور که قرار است تا چندی دیگه انتخاب شود، اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور آینده لبنان باید سه ویژگی داشته باشد. نخست آنکه حاکمیت کشور را نقض نکند و دخالت هیچ خارجی را نپذیرد. دوم، ایمان به مقاومت است و شخص رئیس جمهوری باید به مقاومت ایمان داشته باشد چرا که مقاومت بود که سرزمین های تحت اشغال لبنان را آزاد کرد و سوم اینکه حامی تشکیل دولتی باشد که از سهم خواهی ها و فساد دور باشد.

وی بدون اشاره به ذکر نام فرد مورد نظر حزب الله گفت: چنین رئیس جمهوری را ما انتخاب خواهیم کرد که بی شک شما او را می شناسید و امیدواریم که موفق باشد.

 تا این لحظه تنها شخصی که خود را به شکل رسمی و علنی به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری لبنان اعلام کرده، "سمیر جعجع" رییس حزب مسیحی "نیروهای لبنانی" از احزاب اصلی جریان 14 مارس است و کاندیداتوری دیگر شخصیت ها از جمله ژنرال "میشل عون" رییس جریان "آزاد ملی"، "امین جمیل" رییس حزب "کتائب" و "سلیمان فرنجیه" رییس حزب "المرده" از جمله نامزدهای مطرح برای تصدی ریاست جمهوری هستند که بر اساس نظرسنجی ها شانس میشل عون از دیگر نامزدها برای تصدی این سمت از همه بیشتر است و جریان 8 مارس و مقاومت نیز از نامزدی وی برای ریاست جمهوری حمایت می کنند.


منبع: تسنیم