۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۵

دلیل عدم انصراف مردم از یارانه

روزنامه کیهان در سر مقاله خود به دلیل عدم انصراف بسیاری از مردم از دریافت یارانه اشاره کرد .
کد خبر : ۱۷۴۴۴۵
صراط: انتظار می‌رفت که طیف وسیعی از مردم از دریافت یارانه  اعلام انصراف کنند و توضیح علمی و منطقی آقای دکتر روحانی را بپذیرند  اما، علی‌رغم آنهمه اصرار رئیس‌جمهور محترم و حجم انبوه تبلیغات یاد شده، برخی از گزارش‌ها حکایت از آن دارند که نزدیک به 70 میلیون نفر از جمعیت هفتاد و چند میلیونی کشورمان برای دریافت یارانه نقدی ثبت‌نام کرده‌اند.

سوال این است که چرا مردم- آنان که می‌توانستند و باید انصراف می‌دادند- اصرار و تاکید دولت و مخصوصا رئیس‌جمهور محترم را نادیده گرفته و توضیحات ایشان درباره ضرورت انصراف را باور نکرده‌اند؟! ... پاسخ این پرسش را فقط می‌توان در کاهش چشمگیر اعتماد مردم به دولت و رئیس‌جمهور محترم جستجو کرد!


...آقای دکتر روحانی علی‌رغم توصیه‌های منطقی و مستند دلسوزان، شماری از اصحاب فتنه آمریکایی- اسرائیلی 88 را در حلقه یاران خود به کار گرفت...اگر باور داشته باشیم که سبد رأی دکتر روحانی با آراء کسانی پر شده بود که شعارها و تبلیغات انتخاباتی ایشان را در تأکید بر آموزه‌های اسلامی و انقلابی و حرکت در جهت خواسته‌ها و نیازهای مردم باور کرده و پذیرفته بودند بدون کمترین تردید به این نتیجه می‌رسیم که وقتی همین مردم، برخی از اقدامات مجموعه دولت - و نه الزاما آقای دکتر‌روحانی - را برخلاف آنچه انتظار داشتند می‌بینند، به طور طبیعی و منطقی در اعتماد قبلی خود به رئیس‌جمهور محترم دچار تردید می‌شوند و در حیرت آمیخته به ملامت فرو می‌روند که چرا دکتر روحانی رأی خود را از مردم مومن و متعهد می‌گیرد ولی زمام امور را در برخی از مراکز حساس مرتبط با منافع مردم به دست کسانی می‌سپارد که بارها نشان‌ داده‌اند کمترین توجهی به مردم ندارند! و مخصوصا به وعده‌های داده شده پایبند نیستند. آیا این تناقض نمی‌تواند کاهش اعتماد مردم به دولت و رئیس‌جمهور محترم را در پی داشته باشد ؟! بدیهی است که می‌تواند و داشت!

 
منبع: کیهان
نظرات بینندگان
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۰ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
۲
۰
بالا رفتن سود بانکی وگران شدن خودرو وقفل شدن اکثر مشکلات دلیل حمایت دولت از سرمایه دار وفراموش شدن مردم ارد که مردم این اطمینان را نداشتند که زیر فشار قرار نگیرند