۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۳

واکنش خفت‌بارسازمان‌ملل به توهین اسراییل

درحالی که بیش از دو روز از برخورد و جلوگیری نظامیان رژیم صهیونیستی از حرکت مسیحیان به سمت کلیسای قیامه در بیت المقدس و توهین به رابرت سری نماینده سازمان ملل به عنوان یکی از شرکت کنندگان این مراسم می گذرد، بان کی مون هنوز به این واقعه واکنش نشان نداده است.
کد خبر : ۱۷۴۴۶۲
صراط: سکوت دبیرکل سازمان ملل درحالیست که رابرت سری مشاور ارشد و نماینده بان کی مون در امور صلح خاورمیانه دیروز بشدت از رفتار سربازان رژیم صهیونیستی انتقاد کرده و آن را نقض آزادی مذهبی دانسته بود.

تصاویر و فیلم های منتشر شده از حادثه روز عید پاک در بیت المقدس، چهره ناراحت رابرت سری را در میان گروهی از مسیحیان نشان می دهد که برای برگزاری مراسم عید پاک می خواستند از یک ایست بازرسی صهیونیست ها در قدس اشغالی عبور کنند و به سمت کلیسای قیامه بروند.

با وجود آن که به سربازان اشغالگر اسراییلی اعلام می شود که رابرت سری، نماینده بان کی مون در میان جمعیت حضور دارد و باید راه را باز کنند، آن ها از این کار خودداری کرده و می گویند: دستور دارند که نگذارند کسی به سمت کلیسا حرکت کند.

این نخستین بار نیست سربازان اسراییلی دست به نقض مصونیت دیپلمات های بین المللی می زنند.

چندی قبل نیز نظامیان اشغالگر چند نفر از یک هیات اتحادیه اروپا را که به کرانه باختری رفته بودند کتک زدند.

دیپلمات ها در سازمان ملل نسبت به سکوت بان کی مون ابراز تعجب کرده و می گویند، کمترین واکنش وی به این اقدام توهین آمیز می توانست صدور یک بیانیه برای محکوم کردن توهین به مشاورش باشد.

این در حالیست که مقام های رژیم اشغالگر قدس به سخنان انتقاد آمیز رابرت سری واکنش فوری نشان داده و اعلام کردند که اتفاق روز عید پاک مساله جزئی بوده است و نماینده سازمان ملل بی جهت به آن دامن زده است!

نظامیان صهیونیست روز جمعه در جریان برگزاری مراسم عید پاک، مانع از حرکت یک گروه از مسیحیان به سمت کلیسایی قیامه در بیت المقدس شدند.

اقدام نظامیان اشغالگر، واکنش خشمگینانه افراد تجمع کننده را در پی داشت که با زد و خورد میان نظامیان و معترضان همراه شد.

در واکنش به این موضوع، رابرت سری، مشاور دبیرکل سازمان ملل و نماینده این سازمان در امور صلح خاورمیانه روز شنبه خواستار احترام به آزادی مذاهب و اجازه دسترسی به امکان مذهبی مقدس شد.

وی اقدام نظامیان صهیونیست برای متوقف کردن حرکت این گروه از مسیحیان را غیرقابل قبول توصیف کرده است.