۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۷

انفجار گاز در معدن

بر اثر انفجار گاز در یک معدن زغال سنگ در جنوب غرب چین که صبح امروز دوشنبه به وقوع پیوست حداقل ۱۳ معدنچی جان خود را از دست دادند.
کد خبر : ۱۷۴۴۶۹
صراط: به گزارش صدای روسیه، مقام های رسمی چین اعلام کردند: انفجار گاز در یک معدن زغال سنگ در منطقه‌ای در جنوب غرب چین حداقل 13 معدنچی کشته شدند و امدادگران توانستند 40 معدنچی دیگر را سالم از این معدن نجات دهند.

بر اساس این گزارش انفجار معدن زغال سنگ در استان یوننان چین امروز دوشنبه در ساعت 12 و 30 دقیقه به وقت محلی صورت گرفته است. در زمان وقوع این انفجار 56 معدنچی در حال کار در این معدن بودند. از این 56 نفر 42 نفر سالم از معدن خارج شدند ولی 14 نفر زیر آوار گرفتار شدند.

نیروهای امداد و نجات در لحظات نخست عملیات خود توانستند 13 جسد را از زیر آوار بیرون آورند. هنوز یک معدنچی دیگر زیر آوار است و تلاش ها برای یافتن وی ادامه دارد.

هنوز علت اصلی این حادثه مشخص نشده است ولی خبرگزاری شینهوای چین اعلام کرد: شرکت خصوصی مالک این معدن از مجوزهای لازم برای فعالیت برخوردار بوده است. وضعیت استانداردهای ایمنی در معادن چین طی سال های اخیر ارتقا یافته است ولی چین هنوز بالاترین حوادث ناشی از کار در معدن در جهان را در اختیار دارد. در سال 2012 میلادی بیش از 1049 معدنچی در چین جان خود را از دست دادند.

این رقم در سال 2011 میلادی به بیش از 1973 نفر در سال 2010 به بیش از 2433 نفر و در سال 2009 نیز به بیش از 2631 نفر رسیده بود. دولت چین طی سال های اخیر تعداد زیادی از معادن این کشور را برای ارتقای وضعیت ایمنی تعطیل کرده است.

یکی از بدترین حوادث معدن در چین در نوامبر 2009 میلادی زمانی اتفاق افتاد که 104 معدنچی پس از وقوع چندین انفجار جان خود را از دست دادند.

منبع: تسنیم