۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۰

گسترش همکاری‌های قضایی ایران و پاکستان

رئیس قوه قضاییه(دیوان عالی) پاکستان در دیدار با "عباس جعفری دولت آبادی" دادستان عمومی و انقلاب تهران، بر گسترش همکاری‌های قضایی میان ایران و پاکستان تاکید کرد.
کد خبر : ۱۷۴۴۷۹
صراط:  عباس جعفری دولت آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران و هیات قضایی ایران که برای شرکت در کنفرانس بین‌المللی قضایی به اسلام آباد سفر کرده بود، شب گذشته با قاضی "تصدق حسین جیلانی" رییس قوه قضاییه پاکستان دیدار و پیام دعوت "آیت‌الله آملی لاریجانی" رئیس قوه قضاییه کشورمان را جهت سفر این مقام قضایی ارشد پاکستان به تهران به وی تقدیم کرد.
 
دولت آبادی نیز در این دیدار با اشاره به ویژگی‌های شاخص قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران مبنی بر استقلال قضات و نظام قضایی؛ بر همکاری تهران و اسلام آباد در زمینه مبارزه با تروریسم، مبارزه با فساد اقتصادی و پولشویی تاکید کرد.
 
رئیس قوه قضاییه(دیوان عالی) پاکستان نیز با استقبال از دعوت به عمل آمده و با اشاره به پیوندهای مذهبی،دینی و فرهنگی دو کشور،از آمادگی قوه قضاییه پاکستان جهت افزایش همکاریهای دوجانبه با ایران در زمینه‌های قضایی خبر داد.
 
وی همچنین با ابلاغ سلام گرم خود به آیت‌الله آملی لاریجانی ابراز امیدواری کرد که در آینده‌ای نزدیک به ایران سفر می‌کند.
 
گفتنی است؛ این دیدار بدون حضور رسانه‌های خبری برگزار شد.
 
"علیرضا حقیقیان" سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد نیز در دیدار هیات قضایی کشورمان با رییس دیوان عالی پاکستان حضور داشت.
 
هیات عالی قضایی جمهوری اسلامی ایران به ریاست دادستان عمومی و انقلاب به دعوت رئیس دیوان عالی پاکستان برای شرکت در کنفرانس بین‌المللی قضایی بامداد شنبه وارد اسلام آباد شد و در کنفرانس قضایی اسلام آباد شرکت کرد.
 
قاضی "تصدق حسین جیلانی" رییس دیوان عالی و سرپرست کمیسیون عدالت و کمیته قضایی ملی پاکستان روز شنبه این همایش را با حضور شخصیت‌های قضایی شرکت کننده، افتتاح کرد.
 
نقش قوه قضاییه در جهان در حال توسعه، حاکمیت قانون و صلح بین‌المللی، تروریسم و پولشویی، دعاوی حقوق سیاسی، آموزش قضایی، حل و فصل اختلافات خارج از دادگاه و همچنین جرائم رایانه‌ای از جمله موضوعاتی بود که در نشست‌های تخصصی این کنفرانس مورد بررسی قرار گرفت.
 
در این کنفرانس بین‌المللی, قضات ارشد دادگاه‌های فدرال، دادگاه شریعت و قضایی و دادگاه‌های عالی بیش از 10 کشور خارجی شرکت کردند.
 
هدف از برگزاری سالانه کنفرانس بین‌المللی قضایی تعامل بیشتر بخش‌های قضایی و به اشتراک گذاشتن تجربیات راهبردی برای رسیدگی به مشکلات سیستم دادرسی و قضایی در میان کشورهای شرکت کننده اعلام شده است.
 
دادستان عمومی و انقلاب تهران و هیات قضایی کشورمان پس از یک روز اقامت در اسلام آباد، روز یکشنبه پایتخت پاکستان را به مقصد تهران ترک کردند.
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز