۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۲

زمان اعلام نرخ بنزین

جانشین رییس ستاد هدفمندی یارانه ها یادآور شد: افرادی که در کارت های خود بنزین 400 تومانی دارند، می توانند از سهمیه بنزین خود استفاده کنند.
کد خبر : ۱۷۴۴۸۵
معاون اجرایی رییس جمهوری گفت: قیمت بنزین در سال 1393 تا پایان هفته جاری اعلام می شود و تک نرخی یا دو نرخی بودن آن به اطلاع مردم می رسد.

 محمد شریعتمداری این مطلب را روز دوشنبه در حاشیه گردهمایی معاونان برنامه ریزی و اشتغال و مدیران کل دفاتر امور اقتصادی استانداری های سراسر کشور در وزارت کشور و در جمع خبرنگاران بیان کرد.

وی در پاسخ به سوالی درباره واریز سهمیه بنزین 400 تومانی خودروها تاکید کرد: سهمیه بنزین خودروهای عمومی واریز شده است و قیمت بنزین برای سایر خودروها نیز تا آخر هفته اعلام می شود.

جانشین رییس ستاد هدفمندی یارانه ها یادآور شد: افرادی که در کارت های خود بنزین 400 تومانی دارند، می توانند از سهمیه بنزین خود استفاده کنند.

شریعتمداری در پاسخ به سوالی درباره پرداخت یارانه اردیبهشت ماه اظهارداشت: یارانه اردیبهشت ماه نیز به ثبت نام کنندگان پرداخت می شود.

وی همچنین درباره میزان ثبت نام کنندگان یا افراد انصرافی در طی 10 روز گذشته تصریح کرد: اطلاعات در حال پردازش است و هنوز اطلاعاتی در مورد تعداد افراد ثبت نام کننده یا انصراف دهنده منعکس نشده است.

معاون اجرایی رییس جمهوری درباره نظرسنجی های گذشته دولت و برآورد از تعداد انصراف دهندگان گفت: براساس نظرسنجی ها برآورد ما این بود که یک دهک انصراف خواهند داد ولی هنوز آمار کاملی از انصرافی ها وجود ندارد و اطلاعات خانوارها در حال پردازش است.

وی همچنین درمورد افزایش قیمت های کرایه های حمل و نقل عمومی اظهارداشت: افزایش کرایه خودروهای حمل و نقل عمومی با هماهنگی وزارت کشور انجام می شود و این اقدام متناسب با نرخ حامل های انرژی، تصمیم شورای شهر و مراجع ذیصلاح اجرا می شود.

معاون اجرایی رییس جمهوری خاطرنشان کرد: تا اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، قیمت ها ثابت می ماند تا بعد از عبور از مرحله دوم این قانون تصمیم لازم اتخاذ شود.

شریعتمداری در پاسخ به این پرسش که آیا کل ثبت نام کنندگان فرم های خود اظهاری یارانه دریافت می کنند؟، گفت: تمامی افرادی که ثبت نام کرده اند یک مرحله را گذرانده اند و دولت به همه اعتماد لازم دارد.

وی درباره تعداد ثبت نام کنندگان یا انصراف دهندگان از دریافت یارانه خاطرنشان کرد: هنوز آمار کافی درباره تعداد ثبت نام کنندگان یا انصراف دهندگان از دریافت یارانه وجود ندارد چرا که اطلاعات در حال پردازش است.

جانشین رییس ستاد هدفمندی یارانه ها یادآور شد: درهای انصراف از دریافت یارانه هنوز باز است و ساز و کار آن اعلام شده است.

شریعتمداری ادامه داد: دولت تدبیر و امید به افراد اعلام نیاز به دریافت یارانه اعتماد کامل دارد، مگر در طی دوره زمانی در مواردی اندک خلافش ثابت شود.

وی همچنین از عملکرد صدا و سیما در انعکاس اخبار مربوط به اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها و ثبت نام از متقاضیان دریافت یارانه قدردانی کرد و اظهارداشت: البته رویکرد رسانه ملی در همه موارد متناسب با دیدگاه های دولت نبود.

معاون اجرایی رییس جمهوری خاطرنشان کرد: مخاطب ما دهک های 9 و 10 بودند اما از برنامه های صدا و سیما چنین هدفی مشاهد نشد و این از برنامه های صدا و سیما برآمد که همه مخاطبان انصراف دهندگان یارانه ها هستند.
منبع: ایرنا