۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۱

محکومیت ۷ پزشک زیرمیزی بگیر

رئیس دادگاه بدوی سازمان نظام پزشکی از محکومیت ۷ پزشک زیرمیزی بگیرد لیست ۱۴ نفره پزشکان زیرمیزی‌بگیرد مجلس خبر داد و گفت: متاسفانه تخلفات جراحان پلاستیک و زنان و زایمان بسیار گزارش می‌شود.
کد خبر : ۱۷۴۴۸۹
صراط:  ایرج خسرونیا در حاشیه نشست خبری خود از محکومیت ۷ پزشک زیرمیزی بگیر لیست ۱۴ نفره مجلس که چندی قبل منتشر شده بود خبر داد و اظهار داشت: براساس آن لیست ۱۴ نفره ۷ نفر از آن پزشکان به دلیل تخلفاتی که داشتند در دادگاه بدوی سازمان نظام پزشکی محکوم شدند و ۷ نفر دیگر نیز به دلیل اینکه در ایران فعالیت نداشتند از این محکومیت‌ها معاف شدند.

وی افزود: متاسفانه هر هفته ۳ تا ۴ پرونده زیرمیزی پزشکان در دادگاه بدوی سازمان نظام پزشکی بررسی می‌شود و هم اکنون نیز همین یکی از پزشکان متخلفان زیرمیزی بگیر که جراح است در زندان به سر می‌برد.

خسرونیا تصریح کرد: برای برطرف شدن زیرمیزی پزشکان باید تعرفه‌ها اصلاح شود و این در حالی است که برای اصلاح تعرفه‌ها به بودجه‌ای بالغ بر ۵۰ هزار میلیارد تومان نیاز است که هم اکنون چنین اعتباری وجود ندارد.

رئیس دادگاه بدوی سازمان نظام پزشکی ادامه داد: متاسفانه تعداد زیادی از پرونده‌های سازمان نظام پزشکی مربوط به محکومیت‌های کیفری پزشکان است ولی ما این آمارها و اطلاعات را در بوق و کرنا نمی‌کنیم.

خسرونیا در پاسخ به پرسشی درباره اینکه چرا قبل از انتشار لیست پزشکان زیرمیزی‌بگیر توسط مجلس اینگونه اقدام نکرده بودید، گفت: در سازمان نظام پزشکی همیشه به تخلفات پزشکان رسیدگی می‌شود و پرونده‌های متعددی در این زمینه داریم یکی از گلایه‌های متعدد مردم که پرونده‌های قطوری نیز برای آن تشکیل شده است، مربوط به تخلفات متخصصان زنان و زایمان است.

وی در توضیح بیشتر بیان داشت: ولی باید برای برطرف کردن این مشکلات تعرفه‌ها اصلاح شود مثلا وقتی تعرفه جراحی یک آپاندیس ۲۵ هزار تومان است مسلما گرایش تخلفات و جراحی برای آپاندیس ۲ میلیون تومانی افزایش می‌یابد.

رئیس دادگاه بدوی سازمان نظام پزشکی کشور درباره ورود و مطالبه مجلس در زمینه زیرمیزی پزشکان گفت: این کار اشکال ندارد ولی آن نماینده مجلس محترمی که اینگونه مطالبه می‌کند چرا خودش سربازی نرفته است. بنابراین ما همیشه به کارهای تخلفات پزشکان رسیدگی می‌کنیم ولی مصر نیستیم آن را رسانه‌ای کنیم.

خسرونیا با تایید اینکه بیشترین سخنرانی و صحبت‌های انتقادی درباره دفاع از محکومیت پزشکان زیرمیزی‌بگیرد را انجام می‌دهد ولی رئیس سازمان نظام پزشکی خواهان رسانه‌ای شدن این مطالب نیست گفت: ولی در نهایت آقای زالی خواستار آن هستند که جلوی زیاده‌خواهی پزشکان متخلف گرفته شود و با آنها مخالف است.

رئیس دادگاه بدوی سازمان نظام پزشکی کشور خاطرنشان کرد: در همین اواخر با رسیدگی به تخلفات پزشکی زیرمیزی‌بگیرد دو مطب تعطیل شد که مربوط به متخصصان جراحی عمومی و پلاستیک بود.

منبع: تسنیم