۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۱

جای خالی حجاب برتر در فیلم‌ها و سریال‌ها

جای خالی حجاب برتر در برخی از فیلم‌ها و سریال‌ها دیده می‌شود.
کد خبر : ۱۷۴۶۰۲
صراط: حجاب و عفاف دارای مفهومی دینی و اجتماعی و عاطفی با محوریت حفظ و تقویت خانواده و استحکام پایه‌های همبستگی جامعه است.

آغاز فصل گرما بهانه‌ای برای زیر پا گذاشتن قوانین مربوط به عفاف و حجاب و جولان جنون بدحجابی در خیابان‌ها، کوچه‌ها و مراسم‌ها است.

نگاهی اجمالی به رفت و آمدهای بانوان در میادین اصلی شهرهای بزرگ و کوچک مازندران که در روستاهای این شهرستان هم رخنه کرده است به صورت واضحی بیانگر بدحجابی و نمایش انواع پوشش ها و آرایش‌های نامتعارف است.

* 326 ماده قانونی برای عفاف و حجاب

هرچند بدحجابی دارای ابعاد مختلف و شاخص‌های روحی، روانی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی است ولی عدم اجرای کامل قانون گسترش راهکارهای اجرایی عفاف و حجاب که در 13 دی‌ماه 1384 به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید، جای تأمل دارد.

قانون گسترش راهکارهای اجرایی عفاف و حجاب که با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی لازم‌الاجرا و در حکم قانون محسوب می‌شود، 326 ماده قانونی دارد و از آنجایی که این شورای عالی وظیفه سیاست‌گذاری، تدوین ضوابط و نظارت مصوبات را بر عهده دارد، نگاهی دوباره به رسالت‌ها و وظایفی که این قانون بر عهده 25 دستگاه و وزارت خانه نهاده است باید مورد توجه جدی و بازبینی اجرایی قرار گیرد و در قانون عفاف و حجاب به صورت همه جانبه به موضوع توجه کرده است.

به نظر می‌رسد اجرایی شدن کامل این قانون به موانعی برخورد کرده است که عدم کارایی محسوس آن را می‌توان در نوع پوشش و آرایش سطح عمومی جامعه مشاهده کرد که برخی‌ خیابان‌ها، کوچه‌ها و مراسم‌های عمومی را با فضای خصوصی و خانوادگی خود اشتباه می‌گیرند.

برای الگوپذیر شدن فرهنگ عفاف و حجاب نیازمند اجرای برنامه‌هایی با هدف نهادینه کردن آن در عمق جامعه هستیم و بر خلاف نظر عمومی جامعه استفاده از توان نیروی انتظامی باید در اولویت‌های آخر باشد.

مشارکت و مدیریت ادارات، نهادها و دستگاه‌های مختلف باید هدفمند و مستمر و با اولویت تغییر نگاه و گفتمان غالب در عرصه حجاب و عفاف باشد.

* الگوهای فرهنگی و تبلیغی عفاف و حجاب

الگوهای تبلیغی و رسانه‌ای نقش اساسی در ترویج دیدگاه‌ها، فرهنگ‌ها و نوع رفتارها دارد و به عقیده کارشناسان اجتماعی،مذهبی و فرهنگی رسانه‌ها و صدا و سیما در این زمینه موفق عمل نکردند.

در قانون عفاف و حجاب بر الگودهی تبلیغی صدا و سیما و رسانه‌ها تاکید شده است و استفاده مناسب از حجاب برتر در فیلم‌ها هم مورد تاکید است.

فعال فرهنگی و دینی شهرستان سوادکوه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سوادکوه با تأکید بر اینکه حجاب از ارزنده تر ین نمادهای دینی و ملی ما است، گفت: آموزش بنیادین در خانواده و مدرسه و دانشگاه باید با هدف نهادینه کردن ارزش‌های مربوط به حجاب و عفاف برنامه‌ریزی شود.

فرح دخت مظلومی با بیان اینکه وضعیت حجاب در جامعه مناسب نیست و با ارزش‌های مورد نظر دینی فاصله دارد، افزود: اهمیت حجاب و عفاف باید از خانواده و مدرسه آغاز شود تا با درک اهمیت آن، فراگیر شود.

* جای خالی حجاب برتر در فیلم‌ها و سریال‌ها

با نگاهی بر فیلم‌ها و سریال‌ها جای خالی حجاب برتر و یا شخصیت‌سازی نامناسب از زنان محجبه مشاهده می‌شود و ساخت فیلم یا سریالی با محوریت تاثیر فرهنگی حجاب و عفاف توسط رسانه ملی خالی به نظر می‌رسد.

ماهواره‌ها و اینترنت تاثیر بی‌بدیلی بر تغییر سبک زندگی داشته است و دلیل آن را می‌توان در ماهیت سرعت و نفوذپذیری و تاثیرگذاری آن رسانه‌ها و یا عدم عرضه مناسب و عمیق فرهنگ کهن خود جست‌و جو کرد و یکی از حلقه‌های مهم ندیده گرفته شدن فرهنگ عفاف و حجاب را باید در سطح آگاهی خانواده‌ها و گسترش همه جانبه مفهوم حجاب و عفاف و بیان هنرمندانه فلسفه آن جست‌و جو کرد و تبلیغ مناسب و به روز فرهنگ حجاب و عفاف می‌تواند موجب کاهش بی‌حجابی شود.

فضاسازی تبلیغی و فرهنگی از شاخص‌های مهم و ندیده گرفته شده در عرصه توسعه فرهنگی جامعه است.

تکرار از اصول مسلم در تأثیرگذاری فرهنگی است و فضاسازی مناسب فرهنگی و تبلیغی که با دیوار نویسی و استفاده از رسانه‌های مختلفی مثل فضای مجازی، نشریات، پیامک، فیلم و کلیپ است.

* چادر به عنوان حجاب برتر مورد تأکید است

نماینده شورای عالی استان‌های کشور در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، تأثیر ماهواره بر جوانان و عدم مدیریت صحیح مسئولان فرهنگی را از موانع گسترش حجاب ذکر کرد و گفت: بهره‌برداری از تکنولوژی مدرن می‌توان به گسترش فرهنگ و حجاب در جامعه کمک کند.

نرگس کمالی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سوادکوه با تأکید بر اینکه چادر به عنوان حجاب برتر مورد تاکید است، افزود: طراحی به روز و مورد پسند جوانان در عرضه چادر نداشته ایم و از آنجائیکه جوانان تنوع دوست هستند باید چندین مدل از حجاب برتر عرضه شود تا در رقابت با سایر پوشش‌ها عقب نماند.

عضو شورای اسلامی شهرستان سوادکوه با یادآوری این نکته که تجربه استقبال از طراحی و عرضه انواع مقنعه‌ها می‌تواند باعث تلاش بیشتر در ارائه طرح‌های متنوع در پوشش برتر باشد، تصریح کرد: صدا و سیما نقش مهمی در الگودهی و ارزش‌گذاری حجاب و عفاف داشته باشد.

* گفتمان‌سازی برای مفهوم حجاب و عفاف

گفتمان‌سازی عرصه حجاب و عفاف هم از راهکارهای پایه‌ای در این عرصه است تا نظریه‌ها و نقشه راه دستیابی به اهداف مورد نظر مورد توجه قرار گیرد و بیان مناسب آیات و روایات دینی درباره نوع نگاه و رفتار و حجاب در اولویت قرار گیرد.

مهد کودک‌ها و مدارس به عنوان زیربنای شخصیت‌سازی از مراکز ثقل در ترویج فرهنگ و عفاف است و در مقاطع راهنمایی، دبیرستان و دانشگاه‌ها لزوم پاسخگویی به شبهه‌ها و بیان فلسفه حجاب و عفاف و استفاده از نظرات متفکران مسلمان و غیرمسلمان درباره حفظ عفاف و حجاب مورد برنامه‌ریزی قرار گیرد.

شناسنامه فرهنگی و اجتماعی شهرها و مناطق مختلف و آسیب‌شناسی فعالیت‌ها و ارائه راهکارهای بومی برای کاهش جنون بی‌حجابی در جامعه ضروری به نظر می‌رسد.

امر به معروف و نهی از منکر از تاکیدات دینی و مورد نظر کارشناسان فرهنگی و اجتماعی برای پالایش جامعه است ولی عدم پشتیبانی لازم از آمران به معروف و ناهیان از منکر که امر به معروف‌و نهی از منکر لسانی و رعایت سلسله مراتب آن را مورد نظر دارند شاهد شهادت چند نفر از آنان بوده‌ایم و امر به معروف و نهی از منکر باید به صورت گسترده و همگانی مورد توجه قرار گیرد تا بی‌حجابی به عنوان یک ضد ارزش اجتماعی مورد نکوهش و مجازات اجتماعی قرار گیرد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان
سارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۷ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
۱۶۲
۳۷
نه اتفاقا مگه ندیدید هر چی زن رندانی چادر سرش میکنن!!خدا ازشون نگذره
پسرک فضول
|
Iran (Islamic Republic of)
ببخشیدا دادگستری خانمهای خلافکار را در زندان چادر سرشان می کند. اگر غیر از این در تلویزیون نشان داده شود که منطقی نیست؟
ناشناس
|
-
|
۱۱:۰۲ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
۸۵
۴۷
علاوه بر اين كه جاي حجاب برتر خالي است جاي حجاب و عفاف به طور كل هم خالي است و اين در رفتار به اصطلاح هنرمندان و ساير اقشار جامعه مشهود است يكي از دلاليل آن هم به نظر من غفلت مشكوك مسئولين در عرصه فرهنگ است كه علي رغم تذكرات رهبري باز هم شاهد زوال و افول فرهنگ اسلامي- ايراني هستيم و همه مخصوصا نسل جوان تبديل به بيلبورد هاي تبليغاتي فرهنگ غرب شده ايم كه نياز به همكاري ملي و كار جهادي مسئولين دارد
سعید ش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۳ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
۹۱
۱۳۱
حضرات روشنفکر نما و به اصطلاح متجدد کجا هستند که بیان و بگن که اقا حجاب ملت به شما چه مربوطه و شما چیکار به زندگی خصوصی مردم دارید و ...
خخخخخخخخخخ...
امین
|
Iran (Islamic Republic of)
پسرخوب حجاب ملت یک مسئله عمومیه نه خصوصی مثل اینکه شماتودوران دبیرستان یه ترم درس جامعه شناسی توافتادی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
جناب "سعید ش" حواسم نبود بهت مثبت دادم، اما من با تو مخالفم و بهت منفی می دهم.
ملینا
|
Iran (Islamic Republic of)
داداش ارمین بعضیا دوس دارن نا محرما ناموسشونو لخت ببینن مثل اقای سعید ش
وگرنه هیچ وقت اونو خصوصی صدا نمیکردن
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۶ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
۱۶۸
۱۳۲
حجاب اجباری همانند نماز اجباری ناپسند و غیر شرعی است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ببخشید جسارتا می خواستم بدونم مدرک اجتهادتون رو از کدوم مرجع تقلید گرفتین که این جوری فتوا میدین ؟!
مخالف
|
Iran (Islamic Republic of)
آقا رضا یک فرد بی حجاب باعث می شه افرادی رو به گناه بندازه و مردها رو نسبت به همسرشون بی علاقه کنه پس حجاب اجباری از بی حجابی بهتره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
خاک بر سر مردی که به خاطر حجاب زنه دیگه به زنش بی علاقه بشه . وای به حال زندگی که اینقدر رو آبه.................
سارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۱ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳
۸۷
۱۱۳
یه کلام هم از آقارضا 14:16بشنوید بابا ایشون یه پا مجتهده!امثال شما و سعید ش بی غیرتا هستید که زنها و خواهراتون چهره شهر را کریه کرده
Hossein1156
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۳ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳
۴۹
۲۹
چادر مقدسه
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۸ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
۲۹
۲۸
این جماعت یک مشت غرب زده ی بی فرهنگ هستند که هیچ هویتی از خودشون ندارند و در بی تمدنی و بی فرهنگی غرب هضم شده اند. حالا احمقها... گیریم اسلام هم کنار بذاریم!!! شما که تاریخ خودتون رو هم نمی خونید نبایدم از هویتتون خبر داشته باشید... اگر یه سری به گذشته ی ایران باستان بزنید(قبل از اسلام) باز هم زن ایرانی پوشیدگی خودش رو از نامحرما حفظ میکرده میگی نه برو سنگ تراشه های تخت جمشید و بقیه ی اثار باستانی هایی که حرامزاده های غربی از ما دزدیدند رو از اینترنت نگاه کنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
طفلک اسلام که چنین بد دهن ها و بی فرهنگ هایی طرفدارشن.امثال شمارو ول کنن از طالبان بدترید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۴ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳
۸
۲۰
فعلا که با بودن خانم ر...عی آبروی چادری ها در تلویزیون رفته شده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
نکنه شما منظورتوت مجری خبر 20:30هستش
مهسا
|
Iran (Islamic Republic of)
ابروی بی حجابا با کی رفته ها؟
گلشیفته یا تو؟
nic
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۸ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳
۱۰
۱۳
چادر مقدسه حيف است اين بي مقدسها سر كنندلطفااجازه ندهيم چادر سر كنندچادر مقدسه اگراجازه دهيم مثل اينه كه ......... را به مسجد اجازه ورود بدهند اگربرهنگي تمدن است حيوانات از شما متمدن ترند
آروشا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۳ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
۳۸
۹
حجاب داشتن که فقط به چادر نیست.
خیلیا بدون چادر پوشش ساده و مناسبی دارن.
هرکسی که بدون چادر باشه لزوما بد حجاب نیست که...
خاموش شده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۲ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
۲۳
۳۱
به شما چه ربطی داره کی چجوری لباس میپوشه ؟شما صاحب مردمین؟
پوشش طرف به خودش ربط داره
مگه کسی میاد به شما بگه این لباسو نپوش من دوس ندارم؟
انسانم ارزوست
تایید کنین لدفا
زهره
|
Iran (Islamic Republic of)
خواهش میکنم تا آخر بخونید میدونم زیاده...







پوشش نه تنها برای یه زن مفیده بلکه مزایای زیادی داره........ وقتی خانومی با حجاب خودش باعث آرامش روح جنس مخالف میشود آفریدگارشم ازش راضی و خوشنوده..........
انسان هابه صورت جمعی زندگی میکنند پس رفتار و کردار اونها بر روی جامعه ای که خودشون توش زندگی میکنه تاثیر میذاره
فک میکنید تاحالا چرا اسم ایران تو اوج بوده؟؟؟؟؟؟؟چون زنانی فداکار و پاک دامن و همچنین مردانی غیرتی و دلاور داره.......ماداریم با اعتقاد ها و آیینمون بازی میکنیم و اونو به بیگانه میفروشم ...........ما داریم اینطوری ضعیف میشیم و آرمان هامونو از یاد میبریم




سیاستمدار اسرائیلی:زنان ایرانی را به خیابان ها بیاورید و برده ی مد کنید تا فرزندانی تربیت نکنند که داو طلبانه بر روی مین روند :(
پیام شهدا:قرار بر ان بود که ما به جبهه برویم تا از میهن دفاع کنیم و شما از اندیشه ها و آینده ی فرزندانمان...حال چه کسی کوتاهی کرده است؟؟؟؟

اگر زیبایی و عشوه گری زنان زیر ذره بینه:
در آن جمع پر هیاهو به خدا گفت:خداوندا به من زیبایی دادی!پس چرا آنها را بپوشانم و قید تمام تحسین ها را بزنم؟خداوند لبخندی زد و مریم مقدس را صدا زد
زبانش بند آمده بود از آن همه زیبایی ولی در عین پاک دامنی...!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
یکی نیست به این جماعت بگه ایران مال "همه ایرانی هاست" کی گفت سهم طرفدارای حجاببیشتره و میتونن به بقیه اجبار کنن؟ تا حالا روایت خوندید که پیامبر یا اماما دستور داده باشن زن بی حجابی رو به زور حجاب دار کنن یا اگه بی حجاب بود دستگیرش کنن؟ اینا بدعتاییه که هر کشور مسلمون واسه خودش از خودش درآورده.
بیچاره مردمان ابله
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
من اشتباه بهت مثیت دادم خاموشش ده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۳ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
۲۶
۱۴
حجاب باعث راحتی خانوماست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
احسنت به آدم چیزفهم
شناس*
|
Iran (Islamic Republic of)
من عاشق حجابم هستم .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
شما اینو از کجا فهمیدی؟
من یه خانمم و حجاب نه تنها باعث راحتیم نیست بلکه باعث اذیت شدنمه،

اگه قضیه راحتی خانوماست، بذارید هر شخصی خودش برای "راحتی" خودش تصمیم بگیره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
خانوم ناشناس ۰۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷ شما که اونجایی چرا جوش می زنی شما برو لخت باش ببین کسی بهت کار داره اینجا که اومدی باید تابع قانون ایران باشی همین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۶ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
۱۵
۸
در مملكتي كه مسئولينش به هيچ صراطي مستقيم نيستند دنبال حجاب مردم مي گرديد ؟
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۴ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
۲۵
۶
در تلویزیون و تقریبا تمامی فیلمها هر زن خوشبخت و دارای رفاه نسبتا نسبی بدون چادر نقش بازی میکند و در مقابل اگر همون زن بیچاره و بدبخت شد یا مشکلی براش پیش بیاد چادر سرش میکنه . و کلا زنان بیسواد یا دچار فقر فرهنگی و گداها و .. چادری نشون می ده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ جای تاسف عمیق داره واقعا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۳ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
۲۰
۲۱
مرگ بر بی حجاب.....

مرگ بر بی حجاب.....

مرگ بر بی حجاب.....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
مرگ بر بی شعور

مرگ بر بی شعور

مرگ بر بی شعور......

گرفتی که کیو میگم ناشناس؟:-)
یک دوست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۰ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
۱۰
۱۳
به نظر من افراط و تفریط در هیچ چیز خوب نیست مخصوصا حجاب ارایش زیاد لباسهای نامتعارف خوب نیست وهمینتور چادر برای یک خانم ایرانی پوشش مناسبی نیست نه بی حجابی نشانه فرهنگ هست ونه چادر بلکه بیش از حد پرداختن به این مسائل باعث بی فرهنگی میشه باید هرشخص خودش ان چیزی رو که میپسنده انتخاب کنه!
داود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۶ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳
۲۸
۹
با سلام خدمت همه

زن و مرد مانند دوسیم برق هستند که اگر در میان راه لخت شوند آتش میزنند ولی اگر در لامپ به هم رسیدند همه جا را روشن میکنند .پس برهنگی برای زن باید در خانه باشد نه در خیابان .
ایمان
|
Germany
|
۱۶:۵۹ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
۸
۴
صراط هر نظری به نفعش باشه منتشر میکنه وگرنه ابله و بیشعور و بی ناموسی هتاکی نیست؟
ناشناس
|
Germany
|
۱۷:۱۱ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
۷
۴
مرگ بر بیشعور چه قدر با محتوا بود صراط!!!!الان هم دوبقاره میگی به علت تراکم نظرات انتشار نظر شما زمان میبرد آخه چاره ای نداری
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۴ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
۳
۱
سینما با فساد به دنیا اومده وهنرپیشه های بدحجابش هم هرکدوم خودشون یک گ..شیفته.ف دیگر هستند .درد شینما با هنرپیشه های بدحجاب وبی حجاب نگفتنی است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۴ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
۵
۱
حجاب باعت راحتی خانم ها وامنیت میشه...
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۰ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
۵
۰
حجاب یعنی پوشش حتما نباید چادر باشد بلکه بایستی پوششی باشد که بآمدگی های زن را نمایان نکند به این میگن حجاب هرکسی که نمیتوننه یا نمیخواد حجاب داشته باشه بایستی در خلوت بشینه و با خودش فکر کنه به نظرم به عقل کسی که میگه حجاب خوب نیست باید شک کرد مهمترین فایده حجاب امنیت است ضمنا گوهر در صدف زیبا تر است خانمهای بی حجاب اینو بدونین حتی مردهای هوس باز هم حاضر نیستند با خانومهای بیحجاب زیر یک سقف باشند.
ناشناس
|
United States of America
|
۰۲:۴۲ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
۱
۴
پوشش یه امر شخصیه
اینجا خوبه همه نظر بدن ولی قرار نیست به ارزشها و اعتقادات هم توهین بشه،حالا فرقی نمیکنه که شخص نظردهنده از حجاب خوشش میاد یا نمیاد!
در کل نظر من اینه که هر انسانی که خدا آفریده و اجازه ی ورود به دنیا رو به اون داده،آزادی هم بهش داده...
هر فردی تو ذنیا باید استقلال فکری خودشو داشته باشه...
این درست نیست که چیزی رو با زور تغییر بدیم و این تغییر پایدار نیست...
حجاب برای یه خانم کمترین چیزیه که حق انتخاب نوعشو داره
فقط کافیه که ما آدما مغزامونو از آلودگی پاک کنیم و دیدگاهمون رو درست کنیم تا حداقل آدمای اطرافمون آزاد و با میل خودشون زندگی کنن،چه مرد و چه زن...
ببخشید منو بخاطر پر حرفیم.
فرهاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۳۳ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
۴
۰
سلام به همگی.نظرات همه رو خوندم .بایدبگم که خیلی از دوستام وگاهی خودم بادیدن یک زن بی حجاب یابدحجاب تحریک شدیم به بیشتردیدزدن ولذتبصری بردن که میدونیم حرامه حالا اگه بی ایمان وخدانترس باشیم وبیافتیم دنبالش که ....اونوقت اون خانم مادریاخواهرشماباشه غیرتتون این برخورد رو که به لحاظ نوع حجابش بوجود اومده قبول میکنه؟
صونا
|
Iran (Islamic Republic of)
افففرین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۲ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
۳
۳
سلام
این همه بی حجابی در شهرهای مختلف شما اسم مازندران رو بعنوان استان بی حجاب میارید
حجاب حالای مازندران به خاطر رخنه فرهنگ بی حجابی استان های دیگه به مازندران هست
همین شما هستید که تفکر منفی را در مورد استان ها ایجاد میکنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۹ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
۳
۲
فعلا كه فقط از اسلام حجاب رو ياد گرفتيم !!
راضیه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۸ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
۸
۵
با سلام من یه دختر چادری هستم از کسانی که حجاب ندارن توقع ندارم درک کنند که حجاب برای من چه امنیت و آرامش و شخصیتی رو به همراه اورده ولی با حجابا خوب میفهمن چی میگم خواهر ای عزبزم یه خورده برای خودتون ارزش قائل باشید از اینکه در معرض دید آدمهای کثیف قرار بگیرید نفرت پیدا می کنید . در ضمن حرف رکیک زدن در شان زن و مرد مسلمون و ایرانی نیست یه جوری نظر بدید که به نتیجه برسیم .یا علی