۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۶
راه حل "مقوایی" دولت برای افزایش قیمت

بنزین کی منفجر می‌شود؟

اظهارات التهاب‌آفرین دولتی‌ها بازار شایعات درباره قیمت بنزین را داغ و ذخیره بنزین در منازل را آغاز کرده. دولت می‌گوید برای 1000 تومانی کردن قیمت، نمایشگرهای تلمبه‌ها یک رقم کم دارد و باید به جای آنها از مقوا استفاده کرد!
کد خبر : ۱۷۴۶۲۲
"گروه اقتصادی صراط" - سیاست عجیب دولت در عدم اعلام قیمت بنزین و هموار کردن راه شایعات فراوان در این خصوص، پمپ بنزین ها را در روزهای گذشته تبدیل به شلوغ ترین مراکز تجمع مردم کرده است.

به گزارش گروه اقتصادی صراط، افزایش بی سابقه مراجعه مردم به جایگاه های پمپ بنزین، مصرف روزانه بنزین در کشور را به رقم 100 میلیون لیتر رسانده. این در حالی است که این رقم هفته گذشته حدود 75 میلیون لیتر در روز بوده است. همزمان اخباری در خصوص ذخیره بنزین در منازل توسط مردم نیز در رسانه ها منتشر شده است.

بی تردید سیاست در پیش گرفته شده توسط دولت که به طور مرتب مردم را در انتظار قیمت جدید بنزین نگاه داشته عامل اصلی این واکنش ها بوده است.
 
هفته گذشته محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت قیمت جدید بنزین را به آمار انصرافی های یارانه مربوط دانسته و گفته بود دولت در حالی برای تعیین قیمت حامل‌های انرژی تا مشخص شدن منابع حاصل از انصراف دریافت‌کنندگان یارانه‌های نقدی صبر می‌کند که انتخاب قیمت‌های جدید کار آسانی است و ما برای تمامی پیش‌بینی‌های قیمتی و تورم ناشی از آن مدل داریم، اما باید با در نظر گرفتن تمامی جوانب در مورد آن به توافق برسیم.

با این وجود اولین جرقه برای ایجاد التهاب بنزینی در میان مردم ماه ها قبل از آن زده شده بود. شهریورماه گذشته بیژن زنگنه وزیر نفت با تاکید بر اینکه قیمت واقعی هر لیتر بنزین در ایران بیش از ۳۰۰۰ تومان است، به صراحت از سیاست "تولید خودروی ارزان و کم مصرف و عرضه بنزین گران"  سخن گفته بود.

این پازل روز گذشته با اظهارات محمد شریعتمداری تکمیل شد و او با بیان اینکه "تا دو سه روز آینده قیمت بنزین، گازوئیل و CNG اعلام خواهد شد"، عملا راه را برای تشدید شایعات مربوط به قیمت جدید بنزین هموارتر کرد.

راه حل "مقوایی" دولت برای گران کردن بنزین

در شب های گذشته، صف های طولانی مردم در پمپ بنزین ها بیش از هر موضوع دیگری به چشم خورده و حتی اظهارات  رئیس انجمن جایگاهداران سوخت مبنی بر اینکه "امکان عرضه بنزین با قیمت لیتری بیش از 999 تومان در جایگاه‌های سوخت کشور وجود ندارد" نیز نتوانسته مسیر شایعات را تغییر دهد.

این مقام مسئول گفته است "در نمایشگر تلمبه جایگاه ها تنها برای چهار صفر خانه تعریف شده" و "از این رو امکان نمایش قیمت بنزین بیش از 999 تومان فراهم نیست" هرچند خود او توضیح داده است که "مسئولان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خواستار نصب مقوا به جای نمایشگر دیجیتالی در جایگاه‌های سوخت هستند!"

در حال حاضر در میان مردم از ارقامی بالاتر از هزار و هزار صد تومان برای قیمت بنزین صحبت می شود و بسیاری از آنها نیز به عمل پرخطر ذخیره سازی بنزین در منزل روی آورده اند. معلوم نیست با التهاب ایجادشده توسط مسئولان دولت تدبیر و امید، قیمت بنزین چه زمانی منفجر خواهد شد!
نظرات بینندگان
متوسلیان
|
-
|
۱۲:۳۹ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
۲۰
۶
خرداد 96 منفجر خواهد شد!