۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۴

اعتراض دختر عربستانی به بوسیدن هاشمی +عکس

«به شیعیان عربستان عیب میگیرند که آدم‌های ایرانید اما خودشان سر ایرانی‌ها را می‌بوسند.. بزدلان.. شما ستمگری و قدرتنمایی‌تان فقط برای مردم داخل است».
کد خبر : ۱۷۴۷۷۸
صراط: انتشار تصویر مصافحه سفیر عربستان با آیت الله هاشمی رفسنجانی موجی از خشم در میان فعالان در شبکه‌های اجتماعی در عربستان برانگیخت تا جایی که برخی جوانان معترض خطاب به خاندان سعودی نوشتند: قدرتنمایی شما فقط برای مردم خودتان است.

جوانان عربستانی روز سه‌شنبه، یک روز پس از انتشار تصویر سفیر عربستان در تهران در دیدار با آیت‌الله علی اکبر هاشمی رفسنجانی، در صفحات توئیتر خود از دیدار سفیر کشورشان در تهران با علی اکبر هاشمی رفسنجانی انتقاد کردند و بوسه سفیر بر پیشانی رئیس مجمع تشخصی مصلحت نظام را به تمسخر گرفتند.

این جوانان که عمدتا به سیاست‌های داخلی خاندان سعودی اعتراض دارند، با انتقاد از رویکرد رژیم آل سعود در برخورد با اقلیت شیعیان در این کشور و سرکوب آنها تاکید کردند که درحالی که شیعیان در عربستان به دلیل شیعه بودن مورد غضب هستند وگاهی به «مزدوری برای ایران» متهم می‌شوند، نماینده عربستان بر پیشانی یکی از سران ایران بوسه می‌زند.

جوانان عربستانی در این خصوص «هشتگ السفیر _ السعودی _ فی _ ایران #» را راه انداختند و موج اعتراضات به خاندان سعودی را تحت این عنوان به راه انداختند.



یکی از این فعالان با نام کاربری «Lama Al-Qatify» که به نظر می‌رسد از منطقه قطیف عربستان باشد، خطاب به سران سعودی تأکید می‌کند که «به شیعیان عربستان عیب میگیرند که آدم‌های ایرانید اما خودشان سر ایرانی‌ها را می‌بوسند.. بزدلان.. شما ستمگری و قدرتنمایی‌تان فقط برای مردم داخل است».

یکی دیگر از فعالان نیز در مطلب خود تصریح می‌کند که آل سعود به بهانه مبارزه با شیعیان جوانان را به سوریه می‌فرستد تا [در مبارزه با آنچه آنان را جریان علوی میخوانند] کشته شوند و آنگاه خودشان برپیشانی یک شیعه ایرانی بوسه می‌زنند.

البته در این میان مخالفان نظام سوریه هم در شبکه اجتماعی توئیتر با الفاظ رکیک و فحاشی  به سفیر عربستان در تهران و دیگر مقامات عربستانی، آنها را متهم به دست داشتن در کشتار آنچه آن را «مجاهدان» خواندند و همچنین به توافق پنهانی با متحدان نظام سوریه متهم کردند. این مخالفان در حقیقت به اختلافات درونی گروهک‌های مسلح در سوریه اشاره کردند. گروهک‌هایی که برخی از آنان از حمایت عربستان برخورداند و با گروهک‌های مسلح مورد حمایت دیگر کشورها، می‌جنگندند.

 

قطری‌ها هم در صفحات اجتماعی با انتقاد از رفتار سیاست خارجی عربستان از اینکه ریاض سفیر خود در دوحه فراخوانده و اینگونه سفیرش در تهران رفتار می‌کند خشمگین هستند.

عبدالرحمن بنغرمان شهری، سفیر جدید عربستان سعودی در جمهوری اسلامی ایران روز گذشته ، با حضور در دفتر آیت الله هاشمی رفسنجانی، با وی دیدار کرد.
منبع: فارس
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۵ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳
۳۱
۳۱
متاسفم برای انها به دودلیل اولا بی ادب هستند دوما هنوز نفهمیدند سیاست یعنی همین یکروزباهم بخوریم یکروز برعلیه هم
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
این سیاست غربیست نه سیاست اسلامی
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۸ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳
۴۴
۱۵
این مزد متهم کردن ارتش سوریه به بمباران شیمیایی مردم خود در حالیکه ارتش در حال پیروزیهای پیاپی میباشد است
majid r
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۰ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳
۶۱
۲۴
به امید روزی که نگرانی مقام معظم رهبری درباره جنگ شیعه و سنی به پایان برسد.
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۰ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳
۳۲
۳۳
صراطیهای هالو قطیف شهر شیعه نشینه منظور این خانم تبعیض علیه شیعیان بوده .شما با پیش کشیدن بحث هاشمی میخاین بیکفایتی خودتون واربابانتون رو توجیه کنید