۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۲

توضيحات سازمان ليگ درباره تبليغات محيطي

سازمان ليگ فوتبال ايران اعلام کرد: در قرارداد تبليغات محيطي فوتبال، ضمانت‌نامه بانکي از سوي بانک ملت صادر شده است.
کد خبر : ۱۷۴۸۴۲
صراط: قرارداد تبليغات محيطي فوتبال کشور با برگزاري يکي از سالم ترين مزايده‌ها و با حضور علي کفاشيان رئيس فدراسيون فوتبال،مهدي تاج نايب رئيس فدراسيون و رئيس سازمان ليگ فوتبال ايران ،حجت السلام عليرضا عليپور رئيس کميته نظارت و بازرسي سازمان ليگ، اعضاي هيأت رئيسه سازمان ليگ، نماينده بازرسي کل کشور، رئيس حراست فدراسيون فوتبال برگزار شد و درنهايت شرکت ايران نوين در اين مزايده برنده شد.

يکي از سايت‌هاي خبري که به تازگي فعاليت خود را در عرصه اطلاع رساني آغاز کرده است روز گذشته با انتشار مطلبي با تيتر گزارشي از ابهامات قرارداد اسپانسر فوتبال، مطالب خلاف واقع و بدون مستنداتي را ارائه کرده است.

روابط عمومي سازمان ليگ فوتبال ايران براي تنوير افکار عمومي در اين باره توضيحاتي را ارائه کرده است که در ادامه آن را مي خوانيد:

متاسفانه نگارنده اين مطلب بدون آگاهي کامل از نحو برگزاري مزايده ها در کشور به نکاتي اشاره کرده که به هيچ عنوان صحت ندارد .طبق قانون، در جلسات مزايده و برابر شرايط اعلام شده در آگهي مزايده نماينده‌اي از شرکت‌هاي پيشنهاد دهند حق حضور ندارند و معلوم نيست نويسنده اين مطلب برچه اساسي اعلام کرده که يکي از شرکت کنندگان در مزايده قصد داشته مزايده را برهم بزند و يا مبلغ بالاتري را پيشنهاد بدهد.

همچنين پاکت هاي نمونه ب که مبالغ پيشنهادي در آن وجود دارد در روز تحويل به دبير خانه،با حضور نماينده شرکت پيشنهاد دهند مهر موم شده است و تنها در حضور هيأت رئيسه و نماينده مراجع قانوني و نظارتي مفتوح مي شود و در اين رابطه سازمان ليگ از مبالغ پيشنهادي که از سوي شرکت‌ها ارائه مي شود اطلاعي ندارد.

در بخش ديگري از اين مطلب نسبت به قول همکاري رئيس سازمان ليگ فوتبال ايران به مجري سابق تبليغات محيطي به دليل اعتراض او نسبت به نحوه برگزاري مزايده اشاره شده که اين مطلب کذب است و به غير از مصوبات جلسه هيچ قول همکاري در اين زمينه داده نشده است.

همچنين ارائه ضمانت نامه بانکي يکي از ملزمات قرارداد تبليغات محيطي است که بدون ارائه آن بستن قرارداد قانوني نيست. دراين قرارداد ضمانت‌نامه بانکي از سوي بانک ملت صادر شده و در اختيار سازمان ليگ قرار گرفته است. متاسفانه نويسنده اين مطلب بازهم با انتشار مطالب غير واقعي در اين بخش از مطلب سعي در نشر اکاذيب داشته زيرا اعضاي هيأت رئيسه فدراسيون فوتبال در جلسه حضور نداشته‌اند که بخواهند در رابطه با ارائه نشدن ضمانت نامه بانکي درگيري لفظي را با اعضاي هيأت رئيسه سازمان ليگ فوتبال ايران داشته باشند.

سازمان ليگ فوتبال ايران از رسانه‌هاي انتظار دارد براي رشد و توسعه فوتبال از هيچ تلاشي فرو گذار نکنند و به نشر اخبار درست و بدون غرض ورزي بپردازند اشاره به اين نکته ضروري است که اين سازمان برخود لازم مي‌داند که در صورت ادامه تشويش اذهان عمومي از مراجع قانوني موضوع را پيگيري کند.