۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۰
حجت الاسلام ولی نژاد:

جشن‌های مذهبی باید باشکوه‌تر برگزار شود

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان گلستان گفت: توقع ما این است که در ایام ولادت ها برنامه شاد بیشتر برگزار شود و توسعه یافته تر باشد چرا که در حال حاضر جشن های مذهبی به اندازه عزاداری ها باشکوه برگزار نمی شود.
کد خبر : ۱۷۴۸۶۳
صراط: حجت الاسلام نورالله ولی نژاد عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران استان، گفت: به نظر می رسد در برنامه ریزی ها اشکالاتی وجود داشته باشد و باید برنامه ریزان در این زمینه بدقت بیشتری داشته باشند و تصمیمات به روزتری گرفته شود.

وی افزود: در برخی از مواقع ضرورت برگزاری شادی ها بیشتر احساس می شود چرا که جامعه به شادی نیز نیازمند است .

حجت الاسلام ولی نژاد با بیان اینکه جامعه به شادی های ائمه باید توجه بیشتری داشته باشد: باید شادی های ائمه را به یک فرهنگ مناسب در جامعه تبدیل کنیم و این فرهنگ را توسعه دهیم.

وی ادامه داد: توقع داریم که در ایام ولادت ها برنامه شادمانه بیشتر و توسعه یافته تر باشد درصورتی که مردم فکر می کنند هزینه در عزاداری ها ثواب دارد بلکه در شادی ها هم هم هزینه کردن دارای ثواب است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان با بیان اینکه زمان شادی ها باید طولانی تر باشد، عنوان داشت: با ارائه یک الگوی مناسب می توان زمان ولادت ها را به دهه تبدیل کرد که مردم و جامعه در این ایام به شادی بپردازند.

وی افزود: ما برای طولانی کردن عزاداری ها حتما باید دلیل داشته باشیم و در صورتی که دلیل نداشته باشیم نمی توانیم عزاداری را طولانی کنیم و ممکن است مردم در عزاداری محبت بیشتری نشون بدهند ولی باید توجه  داشته باشند که نیاز است در شادی ها هم محبت را نشان دهند.

حجت الاسلام ولی نژاد با اشاره به برنامه های ایام تولد حضرت فاطمه(س) تصریح کرد: برگزاری گردهمایی و نشست با مادران، تقدیر از مادران شهید، برگزاری جلسات بانوان با عنوان زن مومنه سال و برگزاری جشن میلاد حضرت  زهرا (س) از جمله برنامه های ما در این ایام بود.


منبع: مهر