۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۰

فتنه‌انگیزی در هتل آتش‌افروزی در دانشگاه

پس از تغییرات گسترده و غیرقابل باور در دانشگاه‌ها و سیستم آموزش عالی، موج جدید تحرک عناصر تند و افراطی با دعوت از یکی از کسانی که آشکارا نظام اسلامی را به تقلب در انتخابات متهم کرده بود، کلید خورد.
کد خبر : ۱۷۴۹۳۸
صراط: کیهان در ستون ویژه های خود نوشت:

فاصله‌گذاری اصلاح‌طلبان برای گرفتن امتیاز بیشتر از روحانی

اصلاح‌طلبان در حال فاصله‌گذاری و تمایز با دولت برای دریافت امتیازات بیشتر هستند.این طیف که نامزد آنها -عارف- در نظرسنجی‌های قبل از انتخابات خرداد 92 بیش از 7 درصد رأی نداشت، از سر اضطرار خود را شریک روحانی جا زده و توانستند برخی وزارتخانه‌ها و معاونت‌ها را در دولت یازدهم از آن خود کنند. با وجود این طیف یاد شده تصور می‌کند که باید در انتخابات مجلس (اسفند 94) نقش متمایزتری ایفا کند و بتواند امتیازات مضاعفی بگیرد. اصلاح‌طلبان چاره این کار را در تأکید بر اینکه روحانی اصلاح‌طلب نیست و اصلاح‌طلبان ایثار کردند(!) و از وی حمایت کردند، یافته‌اند.

در این زمینه رسول منتجب‌نیا قائم‌مقام حزب اعتماد ملی در دیدار اعضای شورای هماهنگی جوانان احزاب اصلاح‌طلب گفت: شخص رئیس‌جمهور نامزد اول، دوم و حتی سوم اصلاح‌طلبان نبود اما ما به جایی رسیدیم که به آقای روحانی قانع شدیم و نباید القاء کنیم که رئیس‌جمهور اصلاح‌طلب است.وی همچنین در مصاحبه با روزنامه اعتماد خواستار تشکیل شورای مستقلی موسوم به شورای اصلاحات با شرکت خاتمی و عارف و هاشمی شد و گفت: بزرگان اصلاح‌طلب از این پیشنهاد من استقبال کردند. من با آقایان خاتمی و عارف دیدارهایی داشتم و آنها از این پیشنهاد استقبال کردند. این شورا حکم پدر را برای همه اصلاح‌طلبان خواهد داشت.

به گزارش «تدبیر» منتجب‌نیا همچنین در مصاحبه با روزنامه قانون درباره حذف عارف از انتخابات ریاست‌جمهوری، می‌گوید «گزینه اول حذف روحانی بود» و می‌افزاید: وقتی که اصلاح‌طلبان و شورای مشورتی خاتمی نشست داشتند به این نتیجه رسیدند که یکی از این دو بزرگوار کنار برود و چون روحانی کناره‌گیری نکرد، از عارف درخواست شد که کنار برود.در همین حال محسن رهامی از اعضای شورای مشورتی اصلاح‌طلبان در مصاحبه با ایلنا گلایه عارف و اصلاح‌طلبان از دولت را تائید کرده و می‌گوید: گله آقای عارف از این جهت قابل تامل است که وقتی ایشان از عرصه رقابت کناره‌گیری کردند و عامل بسیار مهمی در موفقیت آقای روحانی شدند این انتظار وجود دارد که دولت در موارد مهم از ایشان دعوت کنند و نظر ایشان هم گرفته شود. در واقع این دولت را نمی‌توان دولت انحصاری اصلاح‌طلبان یا اصولگرایان دانست، بلکه یک دولت ائتلافی است و از نیروهای متمایل به آقای خاتمی، هاشمی و روحانی تشکیل شده است و بالطبع دولت ائتلافی باید نظر افراد موثر در این دولت را تامین کند(!)

وی در پاسخ این سوال که این بی‌توجهی‌ها چه عواقبی می‌تواند داشته باشد؟ می‌گوید: به طور مثال در مسئله ادامه توزیع یارانه یا سبد کالا یا نصب وزرا و مسائل کلان سیاست خارجی و داخلی با توجه به اینکه هزینه اقدامات سیاسی را باید همه حامیان دولت داده و پاسخگو باشند اگر مردم انتقادی داشته باشند، در انتخابات بعدی این نقدها می‌تواند موثر باشد و باعث روی‌گردانی مردم از حامیان دولت شود.
رهامی گفت: این سوال مطرح است که مثلا در مسائل مزبور از جمله توزیع سبد کالا و به صف کردن مردم که برخی آن را تحقیر مردم قلمداد کرده‌اند چه اندازه نظر کارشناسان اصلاح‌طلب یا حتی آقای عارف مورد توجه واقع شده است؟  در همین حال محمدرضا تاجیک مشاور خاتمی در دولت اصلاحات به روزنامه شرق گفت: حمایت ما از دولت کاهش پیدا کرده و اعتدال در حال تبدیل به اختلاط است.

فتنه‌انگیزی در هتل آتش‌افروزی در دانشگاه!

پس از تغییرات گسترده و غیرقابل باور در دانشگاه‌ها و سیستم آموزش عالی، موج جدید تحرک عناصر تند و افراطی با دعوت از یکی از کسانی که آشکارا نظام اسلامی را به تقلب در انتخابات متهم کرده بود، کلید خورد.براساس گزارش‌های منتشره، به زودی نشست سالانه مدیران مسئول نشریات دانشجویی دانشگاه‌های کشور در مشهد مقدس برگزار خواهد شد. این نشست برخلاف تمامی نشست‌های دانشگاهی که سال‌هاست در سالن اجتماعات دانشگاه برگزار می‌شد، در یکی از هتل‌های مشهد برگزار می‌شود! این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که پیش از این مقامات دولتی از خالی بودن خزانه کشور سخن گفته بودند و معلوم نیست با چه توجیهی، بیت‌المال و پولی را که قرار است برای امور رفاهی یا فرهنگی دانشجویان هزینه شود، صرف برگزاری این همایش در هتل می‌کنند!؟ اما ماجرا به همین جا ختم نمی‌شود! چرا که برگزارکنندگان مراسم، به جای دعوت از افراد خوشنام و وفادار به انقلاب، با دعوت از هادی خانیکی، از ماهیت و هدف خود در حرکات فرهنگی دانشگاه پرده برداشته‌اند! خانیکی از فعالین فتنه 88 و همچنین فتنه 78  بوده و با امضاء بیانیه‌هایی، نظام اسلامی را به صراحت به تقلب در انتخابات و مهندسی آراء متهم نموده است! دروغی که بعدها توسط بسیاری از عوامل فتنه به ساختگی بودن آن اقرار شد.در واکنش به این اقدام، مدیران مسئول 40 نشریه دانشجویی در نامه‌ای خطاب به وزیر علوم، نسبت به این رویکرد خزنده و خطرناک هشدار داده و از وی خواستند جلوی اینگونه اقدامات را بگیرد.

اگر مهمانی بدون ایراد بوده فیلم و ریز هزینه‌ها را منتشر کنید

یک پایگاه خبری از نهاد ریاست جمهوری خواست برای پایان دادن به ابهامات مهمانی همسران برخی از دولتمردان در حافظیه، ریز هزینه‌های این جشن به همراه تصاویر و فیلم را منتشر کنند.جهان‌نیوز با اشاره به انتشار برخی اخبار مبنی بر رقص دختران در این مراسم و اعطای سکه طلا به برخی حضار نوشت این مهمانی در سال اقتصاد و فرهنگ با چه مجوزی برپا شده است؟ چرا دولت همزمان با اصرار بی‌سابقه بر انصراف مردم از دریافت یارانه 45 هزار تومانی، مهمانی مجلل می‌گیرد و چنین از کیسه ملت بریز و بپاش می‌کند؟ و ده‌ها سؤال دیگر... همگان حدود سه روز منتظر پاسخ دولت بودند تا اینکه شب گذشته روابط عمومی نهاد ریاست جمهوری در اطلاعیه‌ای هر آنچه را به صلاح دید تکذیب کرد.

در این اطلاعیه خبرهای منتشر شده درباره میهمانی «موجی از شایعات، افترا، اکاذیب و دروغ» توصیف شده اما درباره سکه‌های اهدایی چیزی گفته نشده است.جهان‌نیوز افزود: بی‌شک بهترین اقدام برای پایان دادن به ابهامات و سؤالات متعدد مردم از دولتمردان و به ویژه نهاد ریاست جمهوری، شفاف‌سازی درباره این میهمانی است. بنابراین پیشنهاد می‌شود، «ریز هزینه‌های این جشن به همراه فیلم و تصاویر آن» که به گفته نهاد ریاست جمهوری «با رعایت تمام جنبه‌های شرع مقدس» برگزار شده، برای اطلاع افکار عمومی منتشر شود تا مردم بدانند در این مراسم «رسمی» که به هزینه بیت‌المال و در مکانی متعلق به مردم برگزار شده، چه گذشته است. چنین اقدام سهل‌الوصولی در کمترین زمان ممکن عملی و بهترین استدلال و سند برای پاسخ به ابهامات موجود است. در چنین شرایطی روشن می‌شود که اظهارات منتقدان این جشن کذب و افترا بوده یا آنان تنها واقعیت را گزارش کرده‌اند.

معمار یادمان هولوکاست به ایران می‌آید!

پیتر آیزنمن، معمار آمریکایی و طراح یادمان هولوکاست برلین، در روزهای 23 و 24 اردیبهشت‌ماه در برج میلاد سخنرانی خواهد کرد.سومین همایش بین‌المللی معماری معاصر با پشتیبانی دانشگاه تهران و دانشگاه آزاد اسلامی در حالی برگزار می‌شود که سخنران اصلی این همایش، معمار یادمان هولوکاست برلین است. این یادمان که نماد قربانیان یهودی واقعه جعلی موسوم به «هولوکاست» در اروپا می‌باشد، در مرکز شهر برلین و در فضایی به وسعت 19000 متر مربع طراحی شده است. سفر پیتر آیزنمن به خاک جمهوری اسلامی ایران در حالی است که کشورهای غربی و مدافعان رژیم صهیونیستی، همواره مواضع بسیار تندی علیه منتقدان هولوکاست اتخاذ کرده‌اند.

برای نمونه، همایش بین‌المللی بررسی هولوکاست که در سال 1385 در ایران برگزار شد، با واکنش خصمانه این کشورها روبرو شد. وزارت امور خارجه آلمان، در آن سال، علاوه بر توقیف گذرنامه 13 نفر از منتقدان هولوکاست، کاردار ایران در برلین را احضار و اعتراض شدید خود را اعلام کرد و دولت آمریکا نیز طی بیانیه‌ای، برگزاری این همایش را شرم‌آور اعلام کرد.پیتر آیزنمن، علاوه بر تلاش برای مظلوم‌نمایی رژیم جعلی اسرائیل، ارتباطات نزدیکی با اعضای ایرانی شورای راهبردی بنیاد معماری فرقه انحرافی اسماعیلیان نزاری آقاخانی دارد. محسن «م» از اعضای این شورا، رابط این فرقه انحرافی با این معمار آمریکایی است.

کیش کمه! چرا پست‌های دفتر را به ما نسپردید؟!

تغییر در معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور با واکنش سازندگان فیلم تبلیغاتی دکتر روحانی در انتخابات مواجه شده است.نهاوندیان اخیرا علیرضا معزی را که معاون ارتباطات دفتر بود به عنوان دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت منصوب کرد و به جای وی پرویز اسماعیلی  را در سمت معاونت ارتباطات گماشت.در پی این انتصاب، حسین دهباشی  سازنده فیلم انتخاباتی روحانی در صفحه اجتماعی خود نوشت: «سیدعلی میرفتاح»، مدیر بخش رسانه‌های نوشتاری ستاد اطلاع‌رسانی آقای روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری، پیشنهاد کرد که اسم دومین فیلم تبلیغاتی مستندی را که برای تلویزیون می‌ساختم بگذاریم «من سرهنگ نیستم!». برگرفته از ضد حمله طوفانی روحانی در جواب قالیباف در خلال آخرین مناظره تلویزیونی کاندیداها. پیشنهاد حرفه‌ای و محشری بود.

دم شما گرمی گفتم و پذیرفتم. اما هنوز کار تدوین تمام نشده بود که تماس‌ها و توصیه‌های مخالف با این ایده‌ ناب و جذاب شروع شد. از جمله تماس‌های مکرر تلفنی و مشفقانه از جناب «مهندس نعمت‌زاده» رئیس ستاد انتخاباتی ما که خبر می‌داد، اسم و حتی پلان‌هایی از کار ما توسط عوامل نفوذی قالیباف در دفترمان لو رفته و بدتر آنکه «پرویز اسماعیلی»، مشاور سابق ناجا و سخنگوی ستاد تبلیغاتی قالیباف در تدارک مستندی انتقام‌جویانه است با عنوان وهن‌آمیز «من خائن نیستم!» حق انتخابی در کار نبود.وی می‌افزاید؛ نگارنده و جناب میرفتاح و بقیه همکاران‌مان آدم‌های مستقل و بی‌پناهی بودیم در برابر اصطلاحا بروبچ‌ بالا! در نهایت با بی‌میلی قبول کردم که اسم مستند دوم عوض شود تا به اصطلاح شر بخوابد.

 باری، کمتر از یک سال از آن روزها می‌گذرد. الانی که این کلمات را می‌نویسم، چند ساعتی می‌شود که برای همان حضرت «پرویز اسماعیلی» سخنگوی قالیباف و طراح متلک «من خائن نیستم!» و... غیره، حکم «معاونت ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور» را زده‌اند. «سیدعلی میرفتاح»؟ کجا باید باشد خب؟ مزد تلاش یکی از بهترین روزنامه‌نگارانی که در همه عمر دیده‌ام در به قدرت رسیدن آقای روحانی، جز این نبود که خانه‌نشین شود. پ.ن: اندر احوالات مراتب معرفت مشاوران موثر و آشنا و ناآشنا و دوگانه‌سوز آقای رئیس‌جمهور ذکر نشد.پا گرفتن این قبیل رقابت‌ها در حالی است که حسین دهباشی چند ماه پیش با حکم ترکان به عضویت هیئت مدیره منطقه آزاد کیش درآمد اما گویا با پیش کشیدن نام میرفتاح، خواسته سنگ خود را در ماجرای انتصابات دفتر رئیس‌جمهور به سینه بزند.

پشت پرده تحرک فتنه‌گران برای کشاندن دولت به جنجال اوین

دست‌اندرکاران ناکام و ورشکسته فتنه سبز درصدد به بازی گرفتن دولت در جنجال اخیر بند 350 زندان اوین هستند.در این زمینه دیروز سایت کلمه که از پاریس به روزرسانی می‌شود، از دولت خواست سکوت نکند. به ادعای این رسانه نفاق، بازداشتی‌های فتنه سال 88 بسیج‌گران رأی روحانی در انتخابات سال گذشته بوده‌اند؟!  و این در حالی است که پیش از این تحرکات فتنه‌گران از جمله در 25 بهمن 89 را به شدت محکوم کرده است.اما جالب‌تر از اقدام سایت کلمه، اقدام ارگان گروهک ملی- مذهبی (مستقر درپاریس) بود که صراحتا نوشت: سبزها در حال نبرد رسانه‌ای با حاکمیت هستند و سکوت دولت اگر بشکند وزنه یکی از طرفین دعوا سنگین‌تر می‌شود. زیرا اگر دولت وقایع رخ داده را انکار کند انتقادها علیه آن  از سوی سبزها افزایش خواهد یافت اما اگر محکوم کند برای سبزها پیروزی رسانه‌ای خواهد بود(!) زیرا توانسته‌اند بخشی از حاکمیت را با فشار رسانه‌ای در مقابل بخشی دیگر قرار دهند!

یادآور می‌شود نوبخت سخنگوی دولت دیروز درباره ادعای رسانه‌های وابسته به فتنه‌گران درخصوص بند 350 اوین، گفت: رئیس‌جمهور طبق قانون‌اساسی و هیئت وزیران براساس وظایف‌شان، در هیچ یک از مواردی که حقوق شهروندان نادیده گرفته شود، سکوت نخواهد کرد ولی یک وقت است این فعالیت با اعلام‌نظر انجام می‌شود و یک وقت هم با اعمال وظیفه‌ پیگیری می‌شود افرادی که زندانی هستند، حقوقی دارند و اینکه مجازات شوند، این هم قانونی است. این مسئله در حال گزارش‌گیری است و مطمئنا پس از دریافت اطلاعات کافی از سوی طرفین، این مسئله پیگیری خواهد شد.افراطیون فتنه‌گر بارها از دولت با ادبیاتی نظیر دولت‌گذار و رحم اجاره‌ای اصلاح‌طلبان یاد کرده‌اند.