۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۸
سوءاستفاده فتنه‌گران از تسامح نظام

وقتی اعتدال بهانه "احیای ‌فتنه" می‌شود

هشدار رییس قوه قضاییه مبنی بر اینکه دستگاه قضایی "در برخوردهای عادلانه خود با فضاسازی‌های فتنه‌گرانه هیچ گونه تسامحی به خرج نخواهد داد" پروژه "احیای فتنه" بعد از ماجرای بند 350 زندان اوین را به شکست کشانده است.
کد خبر : ۱۷۴۹۷۵
گروه سیاسی صراط - روی کار آمدن دولت یازدهم با شعار اعتدالگرایی بسیاری از فعالان فتنه را دچار این توهم کرده است که مردم تمامی خیانت های گذشته آنان را فراموش کرده اند.

به گزارش گروه سیاسی صراط، تکیه فعالان فتنه 88 بر "رای مردم" در ماه های اخیر گواه این موضوع است که آنان خود را به دلیل انتخاب رییس جمهور موردنظرشان، مجاز به انجام هر اقدام خلاف قانونی می دانند.

نشانه هایی از تحرکات جدید اصحاب فتنه از همان فردای انتخابات 92 قابل مشاهده بود. رئیس قوه قضاییه مردادماه امسال و پیش از آغاز به کار دولت یازدهم درباره این تحرکات گفته بود: در این مدت اخیر کسانی که اهل فتنه سال 88 و در جریان اصلاحات قائل به سکولاریزه شدن کشور و سیاست بودند و راه امام (ره) را بر نمی‌تافتند دوباره سر برآورده‌اند و گویی افعی جانشان گرما خورده است و به جنبش افتاده‌اند اما اشتباه می‌کنند چرا که امت تفکرات این گروه را برنمی‌تابد و تعرّب بعد از هجرت در ایران اسلامی ما جایی ندارد.

با این وجود سوءاستفاده این افراد از رافت نظام باعث شد تا اقدامات آنها علیه امنیت ملی به بهانه های مختلف شدت بگیرد. ماجرای اخیر بند 350 بازداشتگاه اوین، نمایشی از اوج این اقدامات بود که با همکاری مشترک رسانه های خارج نشین حامی فتنه و نیز تعدادی از عناصر داخلی همسو با آنها رقم خورد.

فتنه گران در این حادثه تا جایی پیش رفتند که نه تنها زیرکانه تلاش کرده اند تا همه اقدامات براندازانه خود را به فراموشی بسپارند بلکه خود را از نظام نیز طلبکار بدانند.

رییس دستگاه قضا پیش از این و در دی ماه سال گذشته نیز در خصوص این "بی حیایی" فتنه گران هشدار داده و گفته بود که متأسفانه برخی از کسانی که در فتنه دخیل بودند و برای راه‌اندازی جریان‌های فتنه در کشور اتاق فکر تشکیل دادند، ادعا می‌کنند از ظلمی که به ما شده است می‌گذریم که در پاسخ به آنان باید گفت پررویی و بی‌حیایی هم حدی دارد؛ شما با دشمنان این کشور هم صدا شدید، با دشمنان این کشور هم‌نوا شدید و حالا ادعا می‌کنید بر شما ظلم رفته است؟ ظلمی که شما بر نظام و مردم روا داشتید، هیچ وقت فراموش شدنی نیست.

با این وجود اتحاد مذکور میان خارج نشین حامی فتنه و نیز تعدادی از عناصر داخلی همسو با آنها از هیچ اقدام، شایعه سازی و تحرکی در جهت حمله به اصل نظام در ماجرای بند 350 بازداشتگاه اوین دریغ نکرده است. نکته اخیر در اظهارات روز گذشته آیت الله آملی لاریجانی به تلاش برای "احیای فتنه" تعبیر شده است.

به نظر می رسد آنگونه که آیت الله لاریجانی گفته "برخی‌ها علت تسامح نظام با فتنه‌گران را بد تلقی کرده اند و آن را به معنی انفعال دستگاه قضایی و امنیتی در مقابل خود برداشت کرده‌اند" اما تردیدی نیست که دستگاه قضا و هیچ یک از مردم تلاش برای "احیای فتنه" را تحمل نخواهند کرد و  انتظار دارند قوه قضاییه چنانکه روز گذشته توسط رییس آن اعلام شد "از این پس در برخوردهای عادلانه خود با فضاسازی‌های فتنه‌گرانه هیچ گونه تسامحی به خرج ندهد."

خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز