۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۹
درباره اظهارت قلعه نویی خطاب به کبه

آیا مهاجم استقلال تبانی کرده بود؟

کبه در دقایق تلف شده بازی استقلال و الجزیره موقعیت تک به تک طلایی آبی ها را از درون محوطه شش قدم به هدر داد تا زمینه حذف آبی ها فراهم شود. قلعه نویی بعد از بازی با الریان به او گفت که "چرا از سرپرست الجزیره شماره تلفن گرفتی؟"
کد خبر : ۱۷۴۹۷۸
گروه ورزشی صراط - ماجرای مشکل پیش آمده میان امیر قلعه نویی و بوبکر کبه بازیکن استقلال بعد از برد بی حاصل آبی ها مقابل الریان و حذف این تیم از رقابت های لیگ قهرمانان آسیا جدی تر شده است.

به گزارش گروه ورزشی صراط، استقلال در پایان بازی ها با 7 امتیاز پایین تر از الجزیره 10 امتیازی در مکان سوم جدول قرار گرفت و از راهیابی به دور یک هشتم نهایی بازماند.

در پایان بازی آخر این تیم مقابل الریان، بوبکر کبه که بعد از یک هفته غیبت در تمربنات به عنوان بازیکن جانشین به زمین آمده و دو گل به ثمر رسانده بود به قلعه نویی درباره عدم دریافت دستمزدش اعتراض کرد که قلعه نویی گفت به جویباری گفته است پولش را بدهند .

اما ظاهرا دلیل ناراحتی سرمربی آبی ها از کبه موضوع دیگری است. قلعه نویی درباره دلیل ناراحتی اش از این مهاجم افریقایی به او گفت: چرا از سرپرست الجزیره شماره تلفن گرفتی؟ و کبه جواب داد: او دوست برادرم بوده و من منظور خاصی نداشتم.

دیدار مورد اشاره قلعه نویی، بازی رفت دو تیم استقلال و الجزیره در ورزشگاه آزادی است که با نتیجه دو بر دو مساوی به پایان رسید. در وقت های تلف شده بازی مذکور بوبکر کبه از درون محوطه شش قدم فرصت تک به تک طلایی آبی ها را ناشیانه به هدر داد تا استقلال از کسب سه امتیاز آن بازی محروم شود. کبه البته در آن مسابقه چند موقعیت طلایی دیگر را نیز به هدر داد که مشابه آنها را در دقایق کوتاهی که در لیگ و آسیا برای استقلال بازی کرده بود، هرگز از دست نداده بود.

استقلال در صورت پیروزی در آن بازی، با الجزیره – در امتیاز 9 - هم امتیاز می شد و به دلیل تفاضل گل بهتر و نیز پیروزی در بازی مستقیم از گروه خود صعود می کرد.

اظهارنظر کوتاه قلعه نویی خطاب به کبه، سناریوی تردید او درباره این بازیکن و شکل گیری ذهنیت عمدی بودن اقدام کبه در هدر دادن موقعیت طلایی آبی ها را تقویت کرده است. اما آیا واقعا کبه با الجزیره تبانی کرده بود؟