۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۵

اسطوره‌بارسلونا خواهان هدايت اين‌تيم شد

ستاره پيشين آبي‌واناري‌پوشان کاتالونيا ابراز اميدواري کرد فرصتي به او داده شود تا به نيوکمپ برگردد و هدايت بارسا را بر عهده بگيرد.
کد خبر : ۱۷۴۹۹۰
صراط: رونالد کومان، ستاره پيشين تيم فوتبال بارسلونا گفت خوشحال مي‌شود اگر هدايت اين تيم به وي پيشنهاد و به او اين فرصت داده شود تا به خانه تيم قديمي‌ خود بازگردد.

به دنبال نتايج ضعيفي که تيم فوتبال بارسلونا در اين فصل کسب کرده است و به نظر مي‌رسد که اين تيم ديگر شانسي براي کسب جام در فصل جاري ندارد، گمانه‌زني‌هاي مختلفي درباره گزينه‌هاي جانشيني خراردو مارتينو، سرمربي آرژانتيني حال حاضر بارسا صورت گرفته و نام مربيان مختلفي برده شده است.

در اين ميان نشريه اسپورت اسپانيا از رونالد کومان، مدافع هلندي که روزهاي به ياد ماندني را در نيوکمپ سپري کرد هم به عنوان يکي از گزينه‌هاي محتمل مربيگري در بارسلونا نام برده است و خود او نيز اعلام کرده آماده قبول اين مسئوليت است.

کومان که در فاصله سال‌هاي 1989 تا 1995 براي بارسلونا باز کرد و در فاصله سال‌هاي 1997 تا 2000 به عنوان کمک مربي در اين تيم مشغول فعاليت بود، اکنون سرمربي تيم فاينورد هلند است اما در پايان فصل جاري به دوره سه ساله حضورش در اين تيم پايان مي‌دهد.

وي در گفت‌وگو با سايت NOS‌ هلند درباره احتمال مربيگري‌اش در بارسلونا و اينکه آيا اصلاً علاقه‌اي به انجام اين کار دارد يا خير، گفت: البته که علاقه دارم سرمربي بارسلونا شوم اما هنوز از اين باشگاه هيچکس با من تماس نگرفته است.

کومان 51 ساله دوران‌ موفقي را به عنوان سرمربي تيم‌هاي ويسته، آژاکس، بنفيکا و پي اس وي آيندهوون تجربه کرد، هرچند به همين اندازه به شهرت و اعتبار او در دوران مربيگري‌اش در تيم‌هاي آلکمار هلند و والنسياي اسپانيا خوشه‌دار وارد شد.

فاينورد با هدايت کومان در سه فصل متوالي اخير جزو سه تيم صدرنشين جدول رده‌بندي ليگ هلند بوده است.

منبع: تسنیم