۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۳
در بیستمین همایش سراسری هئیت پیروان در قم مطرح شد

انتقادآیت‌الله‌خاتمی‌از‌حضوربرخی فعالان‌فتنه دردولت

آیت الله خاتمی گفت: مقام معظم رهبری از اعضا و فعالان فتنه ۸۸ ناراحت هستند و از این رو نباید حامیان و فعالان فتنه ۸۸ در عرصه‌ها و سمت‌های دولتی فعالیتی داشته باشند.
کد خبر : ۱۷۴۹۹۲
صراط: آیت الله سید احمد خاتمی صبح امروز در بیستمین همایش سراسری هئیت پیروان عترت که در سالن همایشات اردوگاه ولایت که با حضور بانوان بسیجی سراسر کشور برگزار شد با اشاره به وظیفه هئیت رزمندگان اسلام اظهار کرد: هئیت رزمندگان اسلام در یک تشکل منظم فعالیت می‌کند و جمع هئیت رزمندگان بانوان به نام هئیت پیروان عترت شکل گرفته است.

امام جمعه موقت تهران افزود: امیدواریم هئیت پیروان عترت اقدامات موثری را برای آیندگان به جا بگذارد زیرا که این اقدامات موثر سبب پیشرفت در جامعه می‌شود.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه جامعه اسلامی عنوان کرد: زمانی شاهد یک جامعه اسلامی هستیم که شش رکن در آن اجرائی شده باشد که یکی از ارکان مهم آن استفاده از قرآن در تمامی مراحل زندگی است.

آیت الله خاتمی خاطر نشان کرد: شش ویژگی جامعه دینی این است که خداوند انسان‌ها را دوست دارد که این دوستی حکیمانه است زیرا که خداوند رضایت انسان‌ها را دنبال می‌کند و این در حالی است که انسان‌ها نیز خداوند را دوست دارند و سعی دارند رضایت مخلوق خود را کسب کنند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه انسان باید نسبت به یکدیگر مهربان باشند عنوان کرد: یک تشکل نباید در پی خواری هئیت دیگری باشد و هئیت رزمندگان وظیفه دارد تا مردم را با هشت سال دفاع مقدس آشنا کند و از سوی دیگر نباید مسئولان هئیت رزمندگان به مجرد کوچک‌ترین مشکلی افراد را ترد کنند.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: اگر بانویی با حجاب نامناسب وارد هئیت رزمندگان شد نباید این فرد را از هئیت بیرون کرد بلکه باید با شیوه مناسب این فرد را راهنمایی کنند تا شاید این فرد با حجاب مناسب در جامعه ظاهر شود.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه هئیت رزمندگان باید در عرصه خانواده ورود پیدا کند بیان کرد: هئیت رزمندگان باید در زمینه خانواده و افزایش جمعیت فعالیت‌های داشته باشند و تنها فعالیت‌های خود را محدود به برگزاری یک سری جلسات نکند زیرا که فرزندان جامعه جزئی از خانواده ما محسوب می‌شوند و برای حل مشکلات آنان باید دلسوزانه رفتار کرد.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: بیزاری از فرهنگ‌های غربی یکی دیگر از وظایف هئیت رزمندگان است که باید سعی کنند تا جوانان را از فرهنگ و دشمنان غربی دور کنند زیرا که آن‌ها سعی دارند تا در تمامی عرصه‌های داخلی کشور دخالت داشته باشند از همین رو در تلاش هستند که به وسیله فرهنگ جوانان را از اسلام و دین دور کنند و در این راستا باید هئیت رزمندگان جلسه ویژه‌ای برای دوری از فرهنگ‌های غربی و بیگانه تشکیل دهند.

عضو خبرنگان رهبری با اشاره به دغدغه‌های دینی هئیت و تشکل‌های دینی عنوان کرد: هئیت‌ها و تشکل‌های دینی باید جوانان را با اسلام و دین آشنا کنند و جهاد دینی یکی از مصادیق مهم جهاد است که یکی از وظایف هئیت رزمندگان اسلام نیز محسوب می‌شود و این در حالی است که مقام معظم رهبری تاکید داشتند که فرهنگ از اقتصاد مهم‌تر است.

آیت الله خاتمی خاطر نشان کرد: حرکت در مسیر حق همیشه مسائل و مشکلاتی را به همراه داشته است که در این میان مردم باید توجه داشته باشند که مردم در زمان پیامبر اسلام (ص) ایشان را مورد آزار و اذیت قرار می‌دادند و به نوعی برای ایشان مشکلاتی را به وجود می‌آورند که این نشان دهنده این است که در تمامی دوره‌ها راه درست و حق با مشکلات بسیاری همراه بوده است و از این رو اعضای هئیت رزمندگان اسلام هیچگاه نباید احساس خستگی کنند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به ولایت مداری افراد مومن عنوان کرد: ولایت مداری یکی از نشان‌های افراد مومن است که در تمام حال پیرو رهبر خود است البته این در حالی است که افراد نخست باید پیامبری حضرت رسول اکرم (ص) را قبول داشته باشند و سپس رهبری ائمه اطهار (ع) را در جامعه که در ‌‌نهایت با غیبت امام عصر (عج) باید ولایت رهبر جامعه را بپذیرند.

عضو خبرنگان رهبری خاطر نشان کرد: تشکلی دین مدار است که ولایت مدار باشد و به سخنان رهبری گوش فرا دهد البته اگر در برخی مواقع سخنان رهبری را گوش ندهد ولایتمدار و محبوب مردم نیست.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه برخی از فعالان فتنه 88 در حال حاضر سمتی را در دولت دارند اظهار کرد: شعار اعتدال در دولت یازدهم مطرح شد که اعتدال به معنای گوش فرا دادن به سخنان رهبری است که برخی از حامیان و فعالان فتنه 88 در سمت‌های مختلف دولتی حضور دارند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: اعضای فعال و حامیان فتنه 88 ادعا می‌کنند که در زمان فتنه مشکل اصلی آنان این بود که در مقابل رهبری ایستادند و حال سعی دارند که در ظاهر به سخنان رهبری گوش فرا دهند اما در عمل فعالیت‌های خود را انجام دهند.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه مذاکره با اعضای 5+1 به معنای دخالت در امور داخلی کشور نیست بیان کرد: برخی از افراد بر این ادعا هستند که امریکا قدرت مهم جهان است و از این رو باید با آنان مذاکره داشت و به توافق رسید در حالی که اینگونه نیست و ملت ایران همانطور که در هشت سال دفاع مقدس از حق خود دفاع کرد امروز نیز می‌تواند از حق خود دفاع کنند.

آیت الله خاتمی بیان کرد: مقام معظم رهبری از اعضا و فعالان فتنه 88 ناراحت هستند و در بسیاری از سخنرانی‌های خود از ناراحتی خود نسبت به آنان سخن می‌گوید از این رو نباید حامیان و فعالان فتنه 88 در عرصه‌ها و سمت‌های دولتی فعالیتی داشته باشند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه ارتباط با روحانیت اصلی رکن اصلی موفقیت است عنوان کرد: تشکل‌های که روحانیت در آن نقشی نداشته است و به نوعی حکومت سکولاریستی است شاهد رشد و پیشرفت این تشکل‌ها نیستیم.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: هئیت مترادف با کار جمعی است که متاسفانه در برخی از هئیت‌ها برخی از افراد خود محور هستند که لازمه هئیت کار جمعی و تفکر جمعی است.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه تشکل‌ها باید فعالیت تشکیلاتی داشته باشند اظهار کرد: افرادی که در هئیت حضور دارند برای دعوت سخنران باید از نظر اعضای هئیت استفاده کنند.


منبع: تسنیم