۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۱
نماینده مجلس ترکیه :

اردوغان لیسانس ندارد،نمی‌تواند نامزدشود

ˈیوسف حلاج اوغلو ˈ نماینده حزب مخالف ˈحرکت ملیˈ در مجلس ملی ترکیه و رییس سابق بنیاد تاریخ این کشور گفت : ˈ رجب طیب اردوغانˈ نخست وزیر ترکیه براساس قانون اساسی به علت نداشتن مدرک تحصیلی عالیه نمی تواند، نامزد انتخابات رییس جمهوری شود .
کد خبر : ۱۷۵۰۰۲
صراط: وی امروز در گفت وگو با خبرنگاران در مجلس ملی ترکیه با اشاره به اینکه طبق قانون اساسی ترکیه رییس جمهوری باید حداقل دارای مدرک لیسانس باشد ،گفت : دوره تحصیل در آکادمی علوم اقتصادی و اداری دانشگاهˈ مرمرهˈ زمانی که اردوغان در آنجا اشتغال به تحصیل داشت سه سال بود حال اینکه برای اخذ مدرک لیسانس نیاز به چهار سال تحصیل است.

وی افزود : نخست وزیر ترکیه دارای مدرک لیسانس نمی باشد و طبق قانون اساسی نمی تواند به عنوان نامزد در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه شرکت کند.

وی با اشاره به اینکه آکادمی علوم اقتصادی و اداری دانشگاه مرمره از سال 1980 به صورت دانشکده به فعالیت خود ادامه می دهد ، گفت : اگر اردوغان مدرک تحصیلی که نشان دهد چهار سال در این آکادمی به تحصیل پرداخته است ،ارایه دهد.

حلاج اوغلو گفت: به علت آتش سوزی در آن آکادمی تمامی مدارک تحصیلی شاغلان به تحصیل در این آکادمی از بین رفته است و به تمامی اشخاصی که بعد از آتش سوزی به آن مراجعه کرده اند، مدارک تحصیلی ارائه شده است.

انتخابات ریاست جمهوری در ترکیه روز 19 مرداد ماه سال جاری برگزار خواهد شد و از اردوغان به عنوان نامزد اصلی حزب حاکم عدالت و توسعه برای شرکت در این انتخابات نام برده می شود.

اردوغان صراحتا حضورش در این انتخابات را اعلام نکرده و گفته است در این خصوص با نمایندگان حزب حاکم مشورت هایی انجام خواهد داد.
منبع: ایرنا
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز