۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۰

هرآنچه که باید از سفر به برزیل بدانید

مسابقات جام جهانی و سفر به برزیل جنب و جوشی را بین دوستداران و البته مرفهین به راه انداخته. همین شور و هیجان کاری کرده تا بسیاری از شعورشان بیشتر استفاده کنند.
کد خبر : ۱۷۵۰۰۴
صراط: بعد از پیروزی ایران مقابل کره جنوبی و صعود به جام جهانی برزیل، فوتبال‌دوستان در تکاپو اطلاعاتی برای سفر به برزیل و تشویق تیم ملی شدند.

بعد از این نتیجه درخشان ، فدراسیون فوتبال اعلام کرد عده ای از مردم که مایل به همراهی تیم ملی هستند، می‌توانند با ثبت نام و پرداخت هزینه‌ای 30 میلیونی با آنها به برزیل سفر کنند.

آژانس های مسافرتی نیز با برگزاری تورهای مختلف اقدام به جذب مسافران برای این سیاحت فوتبالی می‌کنند. البته همیشه توصیه می‌شود که باید مراقب هزینه‌ای که پرداخته می‌شود، بود.

بلیت‌های 2200 دلاری هواپیما، هتل‌های گران برزیلی، بلیت‌های 300 دلاری مسابقات و بسیاری دیگر، جام جهانی 2014 را گران‌ترین تورنمت تاریخ فوتبال برای هواداران ایرانی کرده است.

برزیل کشوری بسیار بزرگ و با فاصله‌های میان شهری طولانی است. البته از 12 شهر میزبان جام جهانی 9 شهر در سواحل شرقی برزیل واقع شده و 3 شهر دیگر در سایر مناطق از جمله آمازون هستند. با اینکه فواصل میان شهرهای شرقی و حتی سه شهر دیگر چندان زیاد نیست اما فاصله پروازی میان آنها هم بعضا حدود 2 تا 3 ساعت است.

همین باعث می‌شود هزینه‌های سفر به برزیل افزایش چشمگیری داشته باشد. این‌ها هزینه‌های داخلی است و طبیعتا هزینه مسافرانی که از ایران به برزیل می‌روند بخاطر دور بودن این کشور بسیار بیشتر از هزینه مسافرانی است که از آمریکا یا حتی اروپا به برزیل سفر می‌کنند.

از نظر فیفا کسانی که به برزیل می‌آینده سه گروه هستند.

گروه اول را علاقمندان فوتبال و مردم عادی تشکیل می‌دهند.

گروه دوم متشکل می‌شود از اعضای خانواده فوتبال مثل مسوولان و اعضای باشگاه‌ها، پیشکسوتان و غیره.

گروه سوم را هم اندک افراد همراه تیم‌ها هستند که آنها هم بلیط می‌خواهند.

بلیت‌های تیمی بلیت‌هایی هستند که هواداران فوتبال بلیت‌های یک تیم خاص در یک تورنمنت را خریداری می‌کنند و راه دوم بلیت گروهی است که در آن هواداران فوتبال، بلیت‌های یک مرحله خاص گروهی، حذفی، نیمه نهایی یا فینال را خریداری می‌کنند.

اگر می‌خواهید هر سه دیدار تیم ملی ایران را در جام جهانی آن هم در بهترین قسمت ورزشگاه ببینید، باید یک میلیون و 800 هزار تومان پرداخت کنید.

البته برای قسمت‌های متوسط یک میلیون و سیصد هزار تومان و ارزان‌ترین آن نیز 900 هزار تومان خواهد بود.

اما اگر دوست دارید که برای دیدن بازی‌های تیم‌های گوناگون به جام جهانی بروید و از این رویداد بزرگ لذت ببرید، قیمت‌ها به شرح زیر است:
 
قیمت‌ بلیت‌های دیدار افتتاحیه جام جهانی ۲۰۱۴ که بین برزیل و یک تیم که هنوز مشخص نشده، بین 660 هزار تومان تا یک میلیون و 500 هزار تومان است.

قیمت بلیت‌ها در مرحله گروهی کاهش خواهد داشت. ارزان‌ترین بلیت در مرحله گروهی 270 هزار تومان است.

تصویری از بلیط جام جهانی برزیل

 

برای هوادارانی که می‌خواهند بازی‌های مرحله دوم را از نزدیک ببینند قیمت بلیت‌ها از (330هزار تومان تا 660هزار تومان) یک چهارم نهایی (490هزار تومان تا 990هزار تومان) نیمه نهایی (820هزار تومان تا 2 میلیون تومان) و دیدار فینال (یک میلیون و 300هزار تومان تا 3میلیون تومان) خواهد بود.

البته در صورتی که این بلیت‌ها به بازار سیاه برسد قطعا تا چند برابر خرید و فروش خواهد شد.

این توضیحات تنها شامل قیمت بلیط‌ها می‌شد و هزینه های دیگر از قبیل هواپیما، هتل، بازدیدها و بسیاری دیگر را براین قیمت ها اضافه کنید ضمن اینکه دقت داشته باشید دلار این روزا روند صعودی گرفته و این بطور حتم در هزینه های شما تأثیر گزار است.

به گفته دبیر کمیته اقتصادی فدراسیون: قیمت‌های ارایه شده متفاوت است. کمترین قیمت‌ که مثلا اسکان آن در خوابگاه‌های جمعی باشد به مبلغ پیشنهادی 23 میلیون تومان می‌رسد.

شرایط و کیفیت تورها متفاوت است و این مبلغ در شرایطی که اقامت در هتل‌های 5 ستاره و ارایه بالاترین خدمات باشد حتی به مبلغ 50 میلیون تومان هم می‌رسد.

لازم به یاد آوری است که فیفا هنگام ثبت‌نام و رزو بلیت‌ها برخی مشخصات افراد از جمله ملیت آنها را سوال می‌کند و سپس به صورت خودکار طوری برنامه‌ریزی می‌کند که مثلا تماشاگر ایرانی میان سایر ایرانی‌ها یا حداقل نزدیک آنها باشد.

هشدار فدراسیون

به گفته نایب رییس فدراسیون فوتبال: فدراسیون طرف قرارداد با هیچ شرکت، آژانس مسافرتی یا تور گردشگری نیست و تمام این حرف‌ها "دروغ"‌ است.

هشت درصد بلیت‌های بازی‌های ایران به هواداران ایران تعلق دارد و هر کسی از هر جای جهان می تواند با مراجعه به سایت فیفا بلیت مورد نظر خود را خریداری کند. بنابراین آژانس‌های گردشگری هم برای اعزام هواداران به برزیل از همین طریق باید بلیت بخرند.

فدراسیون فوتبال هم اعلام کرد: به اطلاع کلیه مردم عزیز کشورمان می‌رساند که اخیرا تعدادی از آژانس‌ها و موسسات سیاحتی و مسافرتی با اعلام در اختیار داشتن بلیت مسابقات جام‌جهانی 2014 برزیل و دارا بودن تاییدیه از فدراسیون فوتبال اقدام به ثبت‌نام علاقمندان برای تماشای مسابقات جام‌جهانی برزیل می‌کنند.

بنا بر این تاکید می‌شود این فدراسیون به هیچ آژانس یا موسسه‌ای بلیت این مسابقات را واگذار نکرده و هیچ‌گونه تاییدیه‌ای هم در این‌ خصوص صادر نشده است و طرفداران فوتبال و علاقمندان تماشای مسابقات جام‌جهانی برای ثبت‌نام و خرید بلیت مسابقات به سایت فدراسیون جهانی فوتبال مراجعه و با استفاده از اطلاعات آن مستقیما نسبت به خریداری بلیت مسابقات اقدام کنند.

افراد حقیقی و یا حقوقی که در این بخش بطور غیرقانونی فعالیت می‌کنند از طریق مراجع قضایی تحت پیگرد قرار خواهند گرفت.»

شعارهایی محیرالعقول

اخیرا نیز یک سایت که خدمات مختلف را با تخفیف ارائه می دهد، با تبلیغی به شدت وسوسه انگیز درصدد فریب هوادارانی است که اطلاعات کافی ندارند. وعده های داده شده در این تبلیغ به اندازه ای اغراق آمیز، ارزان و وسوسه انگیز است که انتظار می رود کمتر کسی آن را باور کند، اما متاسفانه باز هم عده ای به خرید آن کرده اند که جای تاسف است. وعده های داده شده در این تبلیغ به شرح زیر است

1- تخفیف ۹۰% سفر به برزیل و مشاهده زنده بازی ایران - آرژانتین در جایگاه VIP ورزشگاه مینیرو برزیل به ارزش ۱۳,۹۳۰,۰۰۰ تومان و پرداخت تنها ۱,۳۹۳,۰۰۰ تومان!!

2- شامل ۹۰% تخفیف پرواز رفت و برگشت به برزیل، ورودی VIP ورزشگاه مینیرو، ٧ شب هتل، به همراه صبحانه می باشد

3- شامل عکس یادگاری رایگان با اسطوره فوتبال دنیا لیونل مسی!!

4- استفاده از پارکینگ ورزشگاه مینیرو به صورت جداگانه و پرداخت هزینه تنها ۱۰۰ ریال برزیل!

5- امکان نشستن در کنار عادل فردوسی پور در حین گزارش زنده بدون پرداختن هزینه اضافی!

6- در صورت مساوی و یا برد ایران،‌ مراسم جشن با حضور تیم ملی در لابی هتل برگزار خواهد شد (فقط مخصوص آقایان)

7- امکان تمدید اقامت و مشاهده سایر بازی ها با هزینه جداگانه

مهم:‌ لطفا پرینت .... خود را حتما در ۵ نسخه تهیه نمایید که ۳ نسخه آن می بایست توسط مترجم رسمی به زبان پرتغالی ترجمه و اصالت آن به تایید سفارت برزیل در ایران برسد.

شاید وعده تحفیف 90 درصد آن اندازه هوش از سر آدم برباید که فکر نکند اصلا مستقل از تماشای بازی تیم ملی و بلیت و ... آیا فقط پرواز به آرژانتین با رفت و برگشت با یک میلیون و 300 هزار تومان (حدود 500 دلار) امکان پذیر است؟!!

یا جایگاه VIP ورزشگاه را سایت فیفا در اختیار این افراد قرار داده که هر تعداد آدم را به دلخواه وارد آن کنند تا بازی را تماشا کند!؟

در این تبلیغ امکان استفاده از پارکینگ ورزشگاه مینیرو قرار داده شده است. کسی از خودش نمی پرسد چه کسی با ماشین به برزیل می رود که بخواهد خودرویش را در پارکینگ ورزشگاه قرار دهد!!؟

وعده نشستن کنار عادل فردوسی پور آنهم در شرایطی که تمام اصحاب رسانه شامل خبرنگاران عکاسان و گزارشگران آیدی کارت دارند از آن حرف هاست.

اما جالب ترین نکته آن عکس یادگاری با لیونل مسی است، شاید مسئولان این سایت ارتباط نزدیکی با ستاره آرژانتینی بارسلونا دارند و شاید هم مدیر برنامه او هستند که پس از بازی مسی را به گوشه ای می آورند تا با مشتری های آنها به دلخواه عکس یادگاری بیندازد!



منبع: بازارخبر