۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۳
روایت یک گذشت/

گذشت خانواده مقتول دارابی از قصاص

همزمان با سالروز میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر یکی از مادران تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان داراب از حق قانونی و شرعی خود در اعدام قاتل فرزندش گذشت.
کد خبر : ۱۷۵۰۴۱
صراط: به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس، شب بیست و یکم ماه رمضان سال 84 برای خانواده "حیدر 23 ساله" با دیگران متفاوت بود، آنها که تازه افطار کرده بودند برای حضور در مراسم احیاء شب قدر آماده می‌شدند.

حیدر 23 ساله اهل یکی از روستاهای منطقه فسارود بعد از افطار و پس از گوش دادن به سخنرانی شیخ انصاریان جهت شرکت در مراسم احیا به سمت خانه خواهرش حرکت کرد که هیچ وقت به آنجا نرسید و در راه توسط یک جوان به نام "الف" به قتل رسید.

حال بعد از گذشت 9 سال همزمان با سالروز میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر، مادر آن حیدر 23 ساله از مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان داراب از حق قانونی و شرعی خود در اعدام قاتل فرزندش گذشت و در سخنانی گفت: فرزندم بعد از افطار پای روضه شیخ انصاریان خیلی گریه کرد و برای شرکت در مراسم احیا آماده شد و به سمت خانه خواهرش حرکت کرد من در حال درست کردن غذا برای سحر بودم که نوه‌ام با عجله آمد و گفت حیدر چاقو خورده است.

وقتی به محل قتل فرزنم رسیدیم او را به بیمارستان منتقل کرده بودند به سمت بیمارستان رفتم ولی در آنجا هم به علت خونریزی شدید نگذاشتند فرزندم را ببینم.

برادر حیدر درباره  نحوه به قتل رسیدن حیدر گفت: یکی از دوستان حیدر در راه او را به کلوپ بازی‌های رایانه‌ای برده و در آنجا بر سر بازی کامپیوتری "الف" او را با چاقو تهدید و با برادرم درگیر می‌شود.

حیدر سه بار از خودش دفاع می‌کند و در آخر "الف" چاقو را به گردن او فرو می‌کند، شدت خونریزی سبب فوت برادرم در بیمارستان می‌شود.

به حرمت حضرت زهرا (س) از اعدام قاتل پسرم گذشت کردم

مادر حیدر که از خون فرزندش گذشته است، گفت: خیلی سخت است که قاتل فرزند جوانت را ببخشی اما من با خدا معامله کردم و برای رضای او از خون فرزندم گذشتم،  من حتی دیه هم نخواستم و به حرمت حضرت زهرا (س) از اعدام قاتل پسرم گذشت کردم.

خیلی سخت بود که رضایت دهم اما با خود گفتم اعدام این جوان فرزند من را زنده نمی‌کند و به خاطر خدا و به حرمت حضرت زهرا (س) گذشت کردم.

در این هشت سال مدام می‌گفتم خدایا شب بیست و یکم رمضان فرزندم را از من گرفتی حتما مصلحتم در این بود الان هم که این اتفاق افتاده هرچه خیر است پیش بیاید.

برادر حیدر گفت: در این چند سال فرزند حضرت آیت الله نسابه (ره)، بسیاری از روحانیون، معتمدان محلی و اعضای انجمن حمایت از زندانیان برای بخشش قاتل برادرم به خانه ما آمدند.

پدر ما حافظ قرآن و خادم امامزاده روستا بود و در زمان حیات خود مشکلات زیادی از مردم حل کرد، ما نیز سعی کردیم به توصیه ایشان مبنی بر صبر عمل کنیم و از خون برادرمان بگذریم.

اعدام قاتل در ماه صفر سال گذشته برای چندمین بار در حال اجرا بود که مادر حیدر علی رغم حضور در زندان عادل آباد شیراز به حرمت امام حسین (ع) اجرای حکم را به تعویق انداخت.

آنهایی که به حمل سلاح سرد افتخار می‌کنند بخوانند!

حیدر تازه خدمت سربازی را تمام کرده و  قرار بود بعد از تعطیلات شب‌های قدر به دانشکده ارتش برود اما در اثر یک تصمیم نابجا به قتل رسید و مادرش عزادار شد.

بخشش این مادر صبور و رنج کشیده ستودنی است و حتما نزد خداوند بزرگ دارای اجر است اما امیدواریم این اتفاق عبرتی باشد برای همه کسانی که به حمل سلاح سرد افتخار می‌کنند و با رفتارهای عجولانه خود پشیمانی دنیا و آخرت را به بار می‌آورند.




خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز