۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۳

خیانت‌بزرگ رهبرهکرهای‌ انانیموس به ایران

نیویورک تایمز فاش ساخت رهبر هکرهای گروه انانیموس(ناشناس) موسوم به سابو، بعد از بازداشت طبق دستور اف بی آی، با کمک جرمی هاموند(در حال خوردن آب خنک 10 ساله)حملات سایبری به سرورهای حکومتی ایران، سوریه،برزیل و پاکستان کرده است.
کد خبر : ۱۷۵۰۴۵
صراط: در این اساس هکتور خاویر مونسگور یا همان Sabu در دسامبر 2011 توسط اف بی آی بدام افتاده و بازداشت می شود. سابو بعد از بازداشت همکاری گسترده ای را با اف بی آی شروع کرده، تاجایی که با لو دادن سایر اعضاء گروه هکرهای ناشناس، تقریبا این گروه از پا می افتد.

و امروز نیویورک تایمز فاش ساخت که سابو یک مزدور اف بی آی شده و با تخلیه اطلاعات از روی سرورهای حکومتی در ایران، سوریه، برزیل و پاکستان، دیتای سرقت شده را کپی کرده و تحویل اف بی آی داده است.

سابو موسس اصلی گانگسترهای سایبری LulzSec بود که پایه گذار هکرهای انانیموس شد و بعدها بدنبال وقوع جنبش وال استریت فعالیت های سایبری خود را توسعه داده و در سر لیست بخش سایبری اف بی آی جا گرفت تا اینکه در سلسله عملیاتی پیچیده اغلب اعضای آن به دام ماموران فدرال افتادند.(برخی نیز در بیرون از امریکا)

سابو، جرمی هاموند 27 ساله که از گروه هکری Antisec جدا شده بود را ترغیب نمود تا به سرورهای موسسه اطلاعاتی خصوصی بنام Stratfor Global Intelligence در آستین تگزاس حمله کنند و جالب اینجاست که مدارک هفته پیش به صورت مصاحبه با هاموند در زندان کنتاکی این موضوع را روشن ساخت که هاموند برای حملات داخلی به 10 سال زندان محکوم شده و اتهامی علیه وی و همکاری با سابو برای حمله به سرورهای کشورهای خارجی زده نشده است.

طبق اسناد جدید، هدف هاموند هنگام همکاری با سابو بیش از 2000 دومین و دامنه خارجی بوده است. در این لیست علاوه بر ایران ، کشورهایی مانند نیجریه، برزیل، پاکستان، ترکیه و یا سفارت لهستان در انگلیس و وزارت نیروی عراق نیز دیده می شود.

اسناد نشان می دهد با استفاده از حفره کشف شده به صورت zero-day-attack و بدون اعلام رسمی وجود حفره در سرورهای کشورهای قربانی، دولت اوباما حملات گسترده را ترتیب داده است و حتی اجازه ندادند تا این حفره رسانه ای شده تا چاره جویی فنی برایش پیدا شود. در واقع هاموند و سابو از حفره ای (حفره ای بنام Plesk که از طریق بکدور دسترسی به سرور را به حمله کننده می دهد) که خودشان کشف کرده بودند (مانند خونریزی قلبی) وارد سیستم ها شده و بعد از سرقت دیتا، اطلاعات جمع آوری شده را داخل سیستم مانیتورینگ اف بی آی کپی می کردند.

طبق اسناد در اوایل 2012 سایتهای هدف قرار داده شده به اصطلاح مورد تست هکری قرار گرفتند و بعد از آپلود دیتابیس آنها، روی سروری که سابو آن را کنترل می کرد (در واقع اف بی آی کنترل می کرد) ریخته شد و این موضوع از لاگ فایل چت بین سابو و هاموند دریافت شده است.

در طول حمله سایت ریاست جمهوری اسد در سوریه، سایتهای وزارتخانه های سوریه و بانکهای سوری بدون اینکه رسانه ای شود، تخلیه شد.

در بخش دیگری از اسناد نام کاربری بنام Havittaja آمده که از سابو می خواهد تا به سرورهای حکومتی در برزیل حمله کند. گابریلا کلمن از دانشگاه مک گیل ضمن نکوهش این موضوع در کتاب جدید خود درباره هکرهای انانیموس می گوید داستان این مدل دخالت از سوی اف بی آی نگران کننده است.

این دو هکر اغلب از سیستم چت Jabber استفاده می کردند که در بین هکرها محبوب بوده است و سابو با نام Leondavidson  و هاموند با نام Yohoho در سیستم چت حضور داشتند.


خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز