۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۰

بازتاب‌افزایش‌قیمت بنزین دررسانه‌های‌غربی

رسانه های غربی از چند روز گذشته اخبار خود را بر افزایش قیمت بنزین در ایران متمرکز کرده‎اند، این در حالی است که حتی با وجود این افزایش قیمت، کشورمان کماکان دومین کشوری است که بنزین در آن با قیمت بسیار پایین عرضه می شود.
کد خبر : ۱۷۵۰۵۱
صراط: روز گذشته روزنامه واشنگتن پست در گزارشی نوشت: قیمت بنزین در ایران افزایش می‌یابد ولی با این حال هم، این کشور یکی از معدود کشورهای جهان است که در آنجا بنزین ارزان‌قیمت عرضه می‌شود.





این موضوع ما را بر آن داشت تا قیمت بنزین را در دیگر کشورهای جهان در ماه جاری(آوریل) مورد بررسی قرار دهیم.

در جدول زیر قیمت بنزین را در ماه آوریل (فروردین ماه) سال جاری در کشورهای جهان به ترتیب قیمت ارزان به گران مشاهده می‌کنید، که در آن ایران پس از ونزوئلا، ارزان ترین بنزین جهان را عرضه می‌کند.





***  اما گرانترين بنزین در کدام كشورها عرضه می شود؟ (نرخ دلار محاسبه شده ۳۲۸۰ تومان می باشد)

 كشور نروژ  با عرضه بنزين هر ليتر ۲ دلار و ۵۷ سنت معادل حدود ۸۴۲۹ تومان گرانترین بنزین جهان را داراست.

 در جایگاه دوم گرانترین بنزین ،کشور هلند با عرضه هر لیتر بنزین به قیمت ۲ دلار و ۴۵ سنت یعنی چیزی حدود ۸۰۳۶ تومان قرار دارد.

 ایتالیا با ميانگين قيمت هر ليتر بنزين ۲ دلار و ۴۳ سنت معادل حدود ۷۹۷۰ تومان در جایگاه سوم است.

 دانمارک با عرضه هر لیتر بنزین به قیمت ۲ دلار و ۳۹ سنت معادل حدود ۷۸۳۹ تومان در رده چهارم کشورهایی قرار دارد که قیمت بنزین عرضه شده به شهروندان آن بالاست.

کشور همسایه ما ترکیه نیز با بنزین لیتری ۲ دلار و ۳۵ سنت معادل حدود ۷۷۰۸ تومان در جایگاه پنجم بنزین گران جهان است.

 یونان با بنزین ۲ دلار و ۳۵ سنتی معادل حدود ۷۵۱۱ تومان در جایگاه ششم و آفریقای مرکزی با قیمت هرلیتر بنزین ۲ دلار و ۲۲ سنت در جایگاه هفتم جهان قرار دارند.

 آلمان با قیمت هر لیتر بنزین ۲ دلار و ۲۲ سنت معادل حدود ۷۲۸۱ تومان در جایگاه هشتم جهان و بلژیک با قیمت هر لیتر بنزین ۲ دلار و ۲۱ سنت معادل حدود ۷۲۴۸ تومان در جایگاه نهم گرانترین بنزین جهان قرار دارند.

دهمین کشور جهان از نظر قیمت بالای بنزین کشور پرتغال با قیمت هر لیتر بنزین ۲ دلار و ۲۱ سنت معادل ۷۲۴۸ تومان است.