۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۵
روایت میثم مطیعی از یک کتاب شعر

رهبری فرمودند در یک کلام کولاک کرده‌‍‌ای

آقا به آقای سیار فرمودند کتابتان را کامل خواندم و بسیار خوب بود. حتی به جزئیات کتاب هم اشاره می کردند. مثلا در رابطه با شعر نیمایی فرمودند که چه خوب از شعر نیمایی با وزن و قافیه استفاده کرده بودید.
کد خبر : ۱۷۵۰۶۶
جلسه هفتگی هیئت شهدای گمنام ، این هفته رنگ  و بوی کتاب داشت. مراسم رونمایی از کتاب اشعار محمد مهدی سیار  با عنوان "رودخوانی" ویژه برنامه این هفته این هیئت بود.

در این مراسم که با اجرای نجم الدین شریعتی مجری برنامه سمت خدا برگزار شد ابتدا حاج میثم مطیعی ضمن ارائه توضیحاتی از سابقه آشنایی خودش و محمد مهدی سیار گفت: زمان آشنایی ما برمیگردد به اولین روزهای حضورم در دانشگاه امام صادق(ع) که ما با هم در یک کلاس مشغول به تحصیل بودیم. الحمدلله ذوق و قریحه آقای سیار خدادادی است و آشنایی و رفاقت ما با هم روز به روز بیشتر شد.
حاج میثم مطیعی درباره اشعار آیینی و نوحه های سیار گفت: با تمام احترامی که برای همه هیئت ها و شیوه های عزاداری قائلیم اما اشعار و نوحه های ما تفاوت و تمایزی با دیگران دارد که همه این ها مرهون تلاش های ایشان و دوست عزیزمان میلاد عرفان پور است.

بنده فشار و استرس زیادی را در ایام محرم و مناسبت ها به ایشان وارد کرده ام که جا دارد از ایشان قدردانی کنیم.
این مداح اهل بیت (ع) درباره کتاب "رودخوانی" گفت: این کتاب وزین همه اشعارش هم آیینی نیست و اشعار سیاسی ، اجتماعی، عاشقانه  و با موضوع طبیعت هم دارد. والحمدلله خوشحالیم که معرفی و رونمایی از این کتاب در هیئت انجام می گیرد.

حاج میثم مطیعی درباره نظرات رهبر معظم انقلاب درباره این کتاب گفت: بنده هیچ وقت بنای اینکه ملاقات هایی که با رهبر انقلاب داشته ام را و سخنان مطرح شده را بیان کنم نداشته ام با اینکه تمام نکات ایشان را ریز به ریز یادداشت بردای می کنم ،  اما سخنانم را با ذکر خاطره ای به پایان می برم.
نسخه اولیه و کامل این کتاب در روز اربعین که با دانشجو ها خدمت رهبر انقلاب بودیم به ایشان تقدیم شد.

مدتی بعد از دفتر رهبر انقلاب با آقای سیار تماش گرفته شد که آقا می فرمایند کتابتان خوب و بالاتر از خوب بود.
در ایام فاطمیه که خدمت آقا رسیدیم و محمد مهدی سیارصبح آن روز از نجف رسیده بود صحبت هایی مطرح شد که برخی از بزرگان از جمله آیت الله هاشمی شاهرودی ، حجت الاسلام رفیعی و حجت الاسلام فلاح زاده نیز حضور داشتند و شاهد بودند.

در آن جلسه آقا به آقای سیار فرمودند کتابتان را کامل خواندم و بسیار خوب بود. حتی به جزئیات کتاب هم اشاره می کردند. مثلا در رابطه با شعر نیمایی فرمودند که چه خوب از شعر نیمایی با وزن و قافیه استفاده کرده بودید. شعری در کتاب رود خوانی هست درباره برف که با "کولاک کرده ای" تمام می شود. مقام معظم رهبری پس از تعریف های زیادی که از کتاب کردند فرمودند در یک کلام آقای سیار کولاک کرده ای...
حاج میثم  مطیعی ادامه داد: به نظرم همین یک جمله رهبر انقلاب برای اینکه خستگی را از تن این شاعر جوان و توانا بزداید کافیست و بنده توان تشکر از زحمات ایشان را ندارم جز اینکه دعا کنم در روز جزا و کنار حوض کوثر به دست امیرالمومنین(ع) سیراب شود.

منبع: عقیق