۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۴

نظر عجیب پوتین درباره اینترنت

رئیس جمهور روسیه با درخواست از کاربران اینترنتی هموطن خود برای «جنگیدن برای منافع روسیه در اینترنت»، این شبکه جهانی را یکی از پروژه های سازمان اطلاعات آمریکا دانست.
کد خبر : ۱۷۵۰۷۸
صراط: رئیس جمهور روسیه با درخواست از کاربران اینترنتی هموطن خود برای «جنگیدن برای منافع روسیه در اینترنت»، این شبکه جهانی را یکی از پروژه های سازمان اطلاعات آمریکا دانست.

به گزارش مجله تایم، ولادیمیر پوتین در یک کنفرانس مطبوعاتی در شهر «سن پترزبورگ» با حمل به شبکه جهانی اینترنت به عنوان یکی از پروژه‌های سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، از کاربران اینترنتی روس تبار خواست «برای دفاع از منافع ملی خود در اینترنت بجنگند».

اوایل هفته جاری نیز دومای روسیه در اقدامی برای اعمال کنترل بیشتر بر محتوای اینترنت، گردانندگان تمامی پایگاه‌های اجتماعی روسیه را به اجاره سِروِر در درون خاک روسیه و بایگانی اطلاعات کاربران خود تا 6 ماه، ملزم کرده بود.

برخی تحلیل گران سیاسی، فروپاشی شوروی سابق را حاصل یکی از پروژه های بلندمدت و بسیار هزینه بردار «سیا» می دانند که طی آن، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا با ابزار اجتماعی، هنرمندان، شعرا، مورخان و حتی دانشمندان کشورهای حوزه شوروی سابق را به صورت آگاهانه و یا ناآگاهانه به مقابله با نظام استالینی ترغیب می‌کرد.
منبع: فارس