۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۴
لاریجانی جبران کرد!

سنگ تمام رئیس "میانه‌رو" برای رئیس "معتدل"

هنوز مشخص نیست علی لاریجانی با چه عنوانی در مقام دفاع تمام قد از روحانی بر آمده و از توزیع یک فیلم تولیدی اینگونه بر افروخته شده است.
کد خبر : ۱۷۵۳۴۰
گروه سیاسی صراط - علی لاریجانی انتقادات اخیر خود نسبت به دولت را با دفاع همه جانبه از روحانی و حمله به برخی روش های منتقدان دولت جبران کرد.

به گزارش گروه سیاسی صراط، رییس مجلس که در روزهای ابتدایی سال جاری نسبت به ادبیات مسئولان دولتی در خصوص یارانه انتقاد کرده و آن را در شان دولت ندانسته بود، امروز خطاب به منتقدان دولت گفت که ما که نباید مشی مارکسیست‌ها را داشته باشیم که هدف وسیله را توجیه می‌کند، اگر کسی اختلاف سیاسی دارد، این مردانگی نیست که از هر وسیله‌ای و ابزاری استفاده کند.

لاریجانی سوم فروردین با انتقاد از ادبیات مسئولان دولت در خصوص یارانه گفته بود: درباره هدفمندی اظهاراتی از سوی برخی مسئولان دیدم مثل این که افراد باید بگویند یارانه می‌خواهیم یا اگر اطلاعات اشتباه بدهند با ابزار مختلف زندگی‌شان را بررسی می‌کنیم .

او تاکید کرد: من فکر می‌کنم این حرف درستی نیست و به قواره دولت هم نمی ‌خورد که این طوری حرف بزند این که بگویید ما فقط به فقرا می‌خواهیم کمک کنیم ، حرف نادرستی است. فقرا ممکن است یک دهک باشند اما عموم مردم متوسط‌الحال هستند که آبرومند زندگی می‌کنند.دلیلی ندارد که این‌ها هم شکل فقیرانه به خود بگیرند تا یارانه دریافت کنند.کسی که یک میلیون تومان درآمد دارد یارانه برایش موضوعیت دارد و لزومی ندارد که با عنوان فقیر یا ندار یارانه بگیرد. این الفاظ را نباید به کار ببریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: خیلی از افرادجامعه هستند که نیازمند یارانه هستند ولی شکل زندگی‌شان هم این طور نیست که بگویند ندار هستیم. نباید حتما یک مارک نداری به آن‌ها بزنیم تا یارانه بدهیم . یا آن وجه دیگری که گفته شده زندگی‌های مردم را بررسی می‌کنیم. نباید این اتفاق بیفتد.

با این وجود رییس مجلس امروز با حمله به منتقدان جلوگیری از پخش سی دی "من روحانی هستم" در دفاع از دولت سنگ تمام گذاشت و گفت: در این سی‌دی یک سری مطالبی را مطرح کردند که برخی از مطالب خلاف واقع است. آقای روحانی رئیس‌جمهور را متهم کردند که شما در داستان مک‌فارلین حضور داشتید، این دروغ است، کسانی که در آن شرایط سیاسی پس از انقلاب حضور داشتند، همه می‌دانند که آقای روحانی نقشی در مسئله مک فارلین نداشته است، چرا خلاف واقع می‌گویید؟  چرا دروغ می‌گویید؟

لاریجانی تأکید کرد: افرادی که آن زمان در زمینه این مسئله نقش داشتند، مشخص هستند که چه کسانی هستند، مشخص هستند که کدام بخش‌های کشور بودند، آقای روحانی نقشی در این مسئله نداشت چرا سی‌دی دروغ درست کردید؟ برخی از مسائل دیگر این سی‌دی نیز خلاف واقع است. بنده در جریان این مسائل بوده‌ام. آیا شما می‌خواهید به تاریخ هم دروغ بگویید؟!

هنوز مشخص نیست علی لاریجانی با چه عنوانی در مقام دفاع تمام قد از روحانی بر آمده و از توزیع یک فیلم تولیدی اینگونه بر افروخته شده است.




لاریجانی خاطر نشان کرد: آیا اینگونه اقدامات جز افزایش کینه‌ها نتیجه دیگری به دنبال دارد، آیا با اینگونه اقدامات اختلافات در کشور عمیق‌تر نمی‌شود و ناآرامی در کشور به وجود نمی‌آید؟ سیاسیون باید به این موضوعات توجه بیشتری داشته باشند، رسانه‌ها نیز در این زمینه نقش مهمی دارند، ما امروز احتیاج به وحدت داریم، نیازمند همراهی برای برطرف شدن مشکلات و مسائل اساسی کشور هستیم. ما که نباید مشی مارکسیست‌ها را داشته باشیم که هدف وسیله را توجیه می‌کند، اگر کسی اختلاف سیاسی دارد، این مردانگی نیست که از هر وسیله‌ای و ابزاری استفاده کند، اگر شما انتقادی دارید، آن را مطرح کنید، ایرادی ندارد، برخی از افراد ممکن است سبک و سیاق دولت را نپسندند نه از نظر سیاسی و نه از نظر اقتصادی، شما می‌توانید مسائل‌تان را مطرح کنید.

گفتنی است تلاش خبرنگار صراط در جستجویی کامل در اینترنت برای یافتن یک دفاع سطحی علی لاریجانی از احمدی نژاد و محکوم کردن حمله های بی رحمانه منتقدان به وی بی نتیجه ماند .

توضیح: برای این مطلب هیچ کامنتی منتشر نخواهد شد!
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۹ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳
۴
۳
توضیح: برای این مطلب هیچ کامنتی منتشر نخواهد شد!
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز