۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۷

قاتل عقاب‌نشان جان ۸ مسافر را گرفت+عکس

اتوبوس‌های‌ اسکانیا در جاده‌های کشور حادثه‌آفرین شده و در بزرگترین این حوادث ۴۴ شهروند در آتش سوختند اما پس از آن حوادث این بار یکی از محصولات شرکت «ع» به سراغ شهروندان تهرانی آمد و جان ۸ نفر را در اتوبان آزادگان گرفت.
کد خبر : ۱۷۵۶۴۷
صراط: اواسط شهریور سال گذشته 44 نفر از هموطنانمان طوری در آتش سوختند که کار شناسایی آنها چند هفته‌ای طول کشید.

ترکیدگی لاستیک یک دستگاه اسکانیا در اتوبان تهران – قم سبب شد که این اتوبوس از مسیر خود منحرف شده و به لاین مخالف وارد شود.

اتوبوس منحرف شده در لاین روبرو با یک دستگاه اسکانیای دیگر برخورد کرد و آتش گرفت. فارغ از این مسئله که چطور می‌شود گاردریل‌های پر رفت و آمدترین جاده کشور توانایی کنترل یک اتوبوس را نداشته باشد، آنچه آن زمان برای مردم سوال ایجاد کرد این بود که چرا این 2 اتوبوس آتش گرفته‌اند.

این حادثه به قدری مشکوک بود که حتی یکی از سایت‌های خبری احتمال قاچاق سوخت توسط راننده یکی از اتوبوس‌ها را مطرح کرد؛ احتمالی که خیلی زود با تکرار شدن حادثه آتش گرفتن اتوبوس‌های اسکانیا رنگ باخت.

حالا تقریبا تمامی مردم می‌دانند که یک مدل از اتوبوس‌های اسکانیا بعد از تصادف آتش می‌گیرد و مسافرانش را زنده زنده می‌سوزاند.

آتش اسکانیا در رشت

چهارم دیماه یک دستگاه اتوبوس اسکانیا در جاده رشت ‌ـ تهران حوالی دانشگاه گیلان دچار آتش‌سوزی شد. این اتوبوس مسافر نداشت و راننده نیز با کمک نیروی آتش‌نشانی رشت نجات یافت.

مهرماه سال گذشته 26 دانش آموز دختر دبیرستانی در تصادف اتوبوس‌ کشته شدند. این اتوبوس اسکانیا به همراه مسافران دانش‌آموز خود از اهواز به سمت بروجن حرکت می‌کرد که در کیلومتر 185 لردگان به دهدز، ناگهان دچار حادثه شد. در این حادثه علاوه بر تعداد کشته شدگان 23 نفر نیز مجروح شدند. این اتوبوس به دلیل تخطی از سرعت مجاز از مسیر خارج و واژگون شده بود.

17 نفر نیز در حادثه‌ای دیگر، زمانی که سوار بر اسکانیا بودند کشته شدند. در محور اهواز به هفتکل میان یک دستگاه اتوبوس اسکانیا و یک دستگاه کامیون تصادفی رخ داد که در این حادثه اتوبوس بلافاصله آتش گرفته و مسافران در میان شعله‌های آتش گرفتار شدند.

از میان مسافران، 17 نفر در آتش سوخته و تنها پنج نفر توانستند از چنگال عقاب افشان فرار کرده و از مرگ نجات پیدا کنند.

31 تیرماه واژگونی یک دستگاه اتوبوس اسکانیا در کیلومتر 25 جاده خرم‌آباد به بروجرد در استان لرستان به کشته شدن 2 نفر و مجروح شدن 7 نفر انجامید.

چندی پیش نیز اتوبوس حامل زائران عتبات عالیات تهرانی بر اثر اتصال سیستم برق‌رسانی در مهران طعمه حریق شد. این آتش‌سوزی زمانی رخ داد که هیچ یک از مسافران تهرانی و زوار عتبات عالیات درون اتوبوس نبوده و خوشبختانه کسی آسیبی ندید. در این حادثه کمک راننده اتوبوس بر اثر آتش سوزی زخمی شد که برای مداوا به مراکز درمانی شهر ایلام منتقل شد.

دوازدهم اردیبهشت ماه امسال هم، یک دستگاه اتوبوس VIP اسکانیا از ترمینال سه‌راه تپه به مقصد اصفهان حرکت کرده بود که در کیلومتر 40 محور اهواز - هفتکل در لاین مخالف پس از برخورد با یک دستگاه کامیون باری به دلایل نامعلومی آتش گرفت و آتش آن به کامیون نیز سرایت کرد و در نتیجه 14 تن کشته و چهار تن دیگر نیز در بیمارستان بستری شدند.

پس از وقوع این حادثه بود که سردار مهماندار از تشکیل تیم ویژه بررسی علت حادثه آتش‌سوزی اتوبوس اهواز-اصفهان و تعطیلی شرکت مسافربری خبر داد و گفت: شرکت مسافربری «رویال سفر اهواز»، تا زمان رسیدگی به پرونده این حادثه و بررسی تخلف احتمالی با هماهنگی سازمان راهداری، این شرکت مسافربری تا اطلاع ثانوی تعطیل شد.

آتش‌سوزی دوباره اسکانیا/ این بار زائران کربلا طعمه حریق شدند

سازمان امداد و نجات هلال احمر از حریق یک دستگاه اتوبوس اسکانیا در ساعت 3:25 بامداد روز 24 فروردین با 41 حادثه دیده خبر داد.

حسین درخشان، در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، از آتش‌ گرفتن یک دستگاه اتوبوس اسکانیا در کیلومتر 85 جاده اردبیل - سرچم خبر داد.

وی گفت: این اتوبوس که حامل زائران کربلای معلی از جمهوری آذربایجان بود، در ساعت 3:25 بامداد امروز دچار حریق شد. درخشان ادامه داد: از 41نفر حادثه دیده، 4 نفر به مراکز درمانی اورژانس منتقل و 37 نفر نیز سرپایی مداوا شدند.

فرصت یک ماهه مجلس به اسکانیا/ فراخوان برای رفع نواقص

رئیس راهنمایی و رانندگی کشور گفت: بر اساس رای کمیسیون اصل 90 مجلس برای رفع ایرادات به کارخانه اسکانیا فرصت یک ماهه داده شده است.

سردار اسکندر مومنی عصر روز 27 اسفند ماه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر این اساس کارخانه اسکانیا یک ماه فرصت دارد که ایرادات اتوبوس های تولیدی خود را رفع کند.

وی افزود: تمام خودروهای تولیدی اسکانیا با نظر پلیس باید فراخوان و نواقص آن برطرف شود.

مجلس بعد از ارائه گزارش پلیس اقدام می‌کند

اما در این میان به سراغ محمد علی پورمختار عضو کمیسیون اصل 90 مجلس رفتیم و با وی درباره وقوع حادثه برای اتوبوس‌های اسکانیا صحبت کردیم.

وی گفت: خاطرم هست که در اواخر اسفند سال قبل کمیسیون اصل 90 اسکانیا را موظف کرد تا ظرف مدتی محدود نسبت به فراخوان و رفع نقص اتوبوس‌هایش اقدام کند.

نماینده مردم بهار در مجلس شورای اسلامی گفت: دقیق خاطرم نیست که این فرصت یک ماه بوده یا بیشتر یا کمتر اما به هر حال پلیس باید به ما درباره رفع نقص این خودروها گزارش دهد.

وی گفت: به طور قطع اگر این خودرو ساز نسبت به رفع نقص خودروهایش اقدام نکند شماره‌گذاری و فعالیت ان متوقف خواهد شد و مسئولیت کیفری و مدنی متوجه ان خواهد بود.

 

بررسی علت حادثه واژگونی اتوبوس در بزرگراه آزادگان در شورا/ برخورد جدی با عاملان

مهدی چمران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس با اشاره ‌به واژگونی اتوبوس در بزرگراه آزادگان اظهار داشت:‌ این اتوبوس از شریعتی به سمت پارک چیتگر در حرکت بوده که به دلیل نقص فنی اتوبوس از مسیر خارج می‌شود.

وی گفت: طبق صحبتی که با سنندجی مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شده است وی اذعان داشته که اتوبوس سرعت مجاز داشته اما به دلیل نقص فنی که ظاهراً شکسته شدن شیشه بود از مسیر خارج و به گادریل برخورد کرده و در نهایت این حادثه تلخ صورت می‌گیرد.

چمران با اشاره به اینکه قطعاً شورای شهر تهران به دنبال بررسی علت حادثه خواهد بود، افزود: به زودی از مسئولان مربوطه از طریق دبیرخانه و ریاست شورای شهر تهران دعوت خواهد شد تا گزارش خود را در این خصوص ارائه کنند.

 

 

آغاز تحقیقات درباره حادثه بزرگراه آزادگان/بازداشت راننده اتوبوس

به دستور دادستان تهران تحقیقات قضایی در خصوص حادثه بزرگراه آزادگان آغاز شده است.

در پی حادثه واِژگون شدن یک دستگاه اتوبوس بخش خصوصی زیر نظر شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در بزرگراه آزادگان در جنوب تهران که متاسفانه منجر به کشته و مجروح شدن جمعی از شهروندان تهرانی شد، دادستان تهران از لحظات اولیه پس از اطلاع از موضوع دستور رسیدگی ویژه و سریع به این حادثه را صادر کرد.

هم اینک راننده اتوبوس با صدور قرار بازداشت موقت به زندان اعزام شده و اولیای دم برخی از کشته شدگان این حادثه نیز اعلام شکایت کرده‌اند. در این زمینه پرونده قضایی تشکیل شده و رسیدگی به آن ادامه دارد.

منبع: فارس
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز