۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۱

برآورد هزینه ماهانه شبکه من‌وتو+تصاویر

مدیر GEM.tv با انتشار بیانیه ای در وبسایت شخصی خود از دلالی افرادی همچون "امیرعباس فخرآور" برای جذب بخشی از بودجه «من و تو» پرده برداشت.
کد خبر : ۱۷۵۹۰۰
صراط: شفاف سازی منابع مالی رسانه ها یکی از ارکان مهم در راستای جلب اعتماد مخاطبان است. بینندگان شبکه های ماهواره ای (به عنوان گونه ای تأثیرگذار از رسانه) طبعا باید بدانند هزینه های شبکه ای که تماشایش می کنند از کجا و چگونه تأمین می شود؛ چراکه این آگاهی در قضاوت مخاطبان راجع به بیطرفی و استقلال آن شبکه مؤثر است.

نظر به حساسیت و اهمیت این موضوع، بیشتر شبکه های ماهواره ای ضدانقلاب -اگرچه بر خلاف میل ذاتی- وادار به شفاف سازی درباره منابع مالی خود شده اند؛ چنانکه تلویزیون های فارسی زبان وابسته به دولت های غربی مثل بی بی سی و صدای امریکا (که مستقیما از سوی دولت های انگلیس و ایالات متحده تأمین مالی می شوند) بارها مجبور شده اند در برنامه های زنده به منابع تأمین مالی شان اشاره کنند.

علنی شدن همین واقعیت -یعنی وابسته بودن به دولت های بیگانه- نیز تأثیر قابل توجهی در ریزش مخاطبان این شبکه ها داشته است.

اما شبکه لندنی "من و تو" برای در امان بودن از این مشکل، منابع مالی خود را از بدو فعالیت تا کنون مخفی نگاه داشته و کنجکاوی در این خصوص را با پاسخ تکراری "اسپانسرهای خصوصی" رفع و رجوع می کند.

"سعید کریمیان" مدیر تلویزیون ماهواره ای «جم» (GEM.tv) که پیش تر گزارش های افشاگرانه ای درباره رقابت و اختلافات متعدد وی با مدیران شبکه من و تو منتشر شده است، طی بیانیه ای در وبسایت شخصی خود از دلالی افرادی همچون "امیرعباس فخرآور" برای جذب بخشی از بودجه «من و تو» پرده برداشت.

مدیر شبکه جم با حمله به برخی تلویزیون های دولتی که به هر دری می زنند تا بودجه ثابتشان را حفظ کنند یا آن را افزایش دهند، تصریح کرده: «ارتباط مدیرهای بعضی از شبکه ها با امیرعباس فخرآور، شخصی با لابی های مختلف در کنگره آمریکا و پارلمان انگلستان، نشان می دهد که چگونه تلویزیون داری تبدیل به دلالی برای عده ای شده است.»

وی در ادامه با تأکید بر این واقعیت که رسانه های دولتی هیچگاه نمی توانند مستقل باشند و بالإجبار مطابق میل اسپانسرهای دولتی خود برنامه سازی می کنند، تلویزیون هایی را که دست به دامن امیرعباس فخرآور شده اند "شکست خورده و ناموفق" خواند.

سعید کریمیان در بیانیه جنجالی خود که پایگاه صهیونیستی "بالاترین" نیز آن را منعکس نموده، می افزاید: «به گفته رابطینم و افرادی که از پروژه دلالی فخرآور خبرهای دقیقی را به من رساندند، بخشی از رفت و آمد امیرعباس فخرآور در کنگره آمریکا و پارلمان بریتانیا برای زنده نگه داشتن و یا حتی افزایش بودجه تلویزیون هایی مثل من و تو می باشد.»


وی با یادآوری ارتباط دست اندرکاران من و تو با امیرعباس فخرآور، از جذب بودجه های هنگفت دولتی توسط وی برای شبکه یادشده خبر داد و اضافه کرد: «ارتباط عمیق او [فخرآور] با کارکنان و مدیران این شبکه ها باعث شده تا بودجه آن ها افزایش پیدا کند؛ به صورتی که توانسته است در سال 2014 تنها بیش از 10 میلیون پوند برای تلویزیون من و تو جذب بودجه کند.»


مدیر شبکه ماهواره ای جم که البته خود عضو سازمان تروریستی منافقین است و شبکه اش از سوی این گروهک جنایت پیشه حمایت مالی می گردد، در بیانیه خود "لابی گری" را یکی از عوامل موفقیت در تلویزیون داری می داند.

در پایان خاطرنشان می شود، حمایت های بی دریغ امیرعباس فخرآور از شبکه لندنی "من و تو" و ارتباطات عمیق این مهره موساد با مدیریت و بدنه آن شبکه، به سهولت در اینترنت و شبکه های اجتماعی مجازی قابل رصد و ردیابی است.

 

 

فخرآور پشت سر جان کری وزیر امورخارجه آمریکا در نشست کنگره

 

برآورد تقریبی برخی هزینه های ماهانه شبکه لندنی من و تو

 

با توجه به مطالب مطرح شده در گزارش فوق راجع به منبع تأمین بودجه شبکه من و تو، بر آن شدیم که به صورت تقریبی هزینه های این شبکه در بازه زمانی یک ماهه را محاسبه کنیم که مؤلفه های آن در زیر می آید.

• مبلغ ماهیانه اجاره ماهواره برای پخش برنامه های شبکه من و تو

بر پایه اظهارات کارشناسان ستلایت و محاسبات دقیق آنان، ابتدا باید هزینه پخش برنامه های شبکه من و تو بر روی 4 ماهواره مختلف را محاسبه کرد:

- بهای اجاره ماهواره هاتبرد، معادل هر مگابیت حدود 13 هزار دلار می باشد. من و تو 4 مگابیت دارد، پس ماهی 52 هزار دلار می پردازد.

- بهای اجاره ماهواره عرب ست (بدر)، معادل هر مگابیت حدود 9 هزار دلار می باشد. من و تو 4 مگابیت دارد، پس ماهی 36 هزار دلار می پردازد.

- بهای اجاره ماهواره یوتل ستA7، معادل هر مگابیت حدود 7 هزار دلار می باشد. من و تو 4 مگابیت دارد، پس ماهی 28 هزار دلار می پردازد.

- بهای اجاره ماهواره یاه ست، معادل هر مگابیت 5 هزار دلار می باشد. من و تو 4 مگابیت دارد، پس ماهی 20 هزار دلار می پردازد.

بنابراین کل اجاره ماهانه ای که شبکه من و تو برای پخش از ماهواره می پردازد، 136 هزار دلار (حدود 410 میلیون تومان) است.


• مبلغی که ماهیانه صرف خرید برنامه های مستند می شود

هر مستند خریداری شده، چیزی بین 500 تا 1000 دلار برای شبکه ها هزینه برمی دارد. اگر هزینه دوبله و زیرنویس و تدوین آن هم 500 دلار در نظر گرفته شود، می توان گفت هر مستند به صورت میانگین 1000 دلار برای شبکه من و تو هزینه دارد.

در هر هفته حدود 10 مستند جدید (یا بیشتر) از این شبکه پخش می شود که در ماه به رقم حداقل 40 مستند می رسد.

با این حساب شبکه من و تو رقمی نزدیک به 40 هزار دلار (بیش از 120 میلیون تومان) صرف خرید برنامه های مستند می کند.


• مبلغی که ماهیانه صرف خرید سریال های داستانی می شود

- سریال هایی مثل "پوآرو" حدودا هر قسمت 1500 دلار خریداری می شوند. (یعنی حدود 4.5 میلیون تومان)

- سریال هایی مثل "قهرمانان" و "Grimm" به صورت فصلی با قیمت حدود 20 هزار دلار خریداری می شوند که با توجه کنداکتور پخش این شبکه، باید حدود 40 هزار دلار نیز برای خرید سریال های فصلی منظور کنیم. (یعنی حدود 120 میلیون تومان برای هر 3 ماه معادل تقریبا 40 میلیون تومان برای هر ماه)

• دستمزد ماهیانه کارمندان

اگر قرار باشد دستمزد کارکنان من و تو را هم در نظر بگیریم، به فرض که هر نفر ماهانه 2000 دلار (یا بیشتر) حقوق بگیرد، و باز هم با این فرض که 15 نفر در شبکه یادشده مشغول به کار باشند (البته می دانیم آمار حقیقی بیش از اینهاست) می شود ماهانه 30000 دلار دستمزد کارکنان؛ معادل تقریبا 90 میلیون تومان در ماه.

از آنجا که اطلاعی در رابطه با نحوه اجاره یا خرید ملک و ساخت استودیو در دست نداریم، این هزینه ها را در نظر نمی گیریم.

به علاوه اینکه در ساخت برنامه هایی مثل "بفرمایید شام" ، "شعر یادت نره" و "آکادمی موسیقی گوگوش" افزون بر هزینه های کلان تولید، مبالغی هم بابت هدیه به شرکت کنندگان پرداخت می شود، که از محاسبه آن ها هم چشم پوشی می کنیم.

تولیداتی از قبیل "شبکه نیم" (که به ساخت عروسک و دکور و غیره نیاز دارند) و همچنین گزارش های تصویری مانند «من و تو پلاس» و «تک شو» را نیز می توانید به فهرست بالا ضمیمه کنید.

بنابراین با یک شمارش سرانگشتی می توان نتیجه گرفت که بخشی از هزینه اداره شبکه لندنی "من و تو" (دستکم) چیزی قریب به 1 میلیارد تومان در ماه است. معادل 12 میلیارد تومان در سال.

عده ای از سر ساده انگاری می گویند به ما چه ربطی دارد که هزینه های فلان شبکه ماهواره ای از کجا می آید؟ ما فقط از برنامه های آن استفاده می کنیم!

ولی آیا بهتر نیست اندکی در این باره تأمل کنیم که: کدام دولت یا ارگان دولتی یا اصلا خصوصی، عاشق چشم و ابروی ما ایرانی هاست که این بودجه های میلیاردی را صرف راه اندازی چنین شبکه هایی کند؟!

منبع: جام نیوز
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۲ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳
۳۸
۱۱
شما چی ایا شماعاشق چشم و ابرو ما هستید که این سایت را راه اندازی کرده اید وبا این مطالب می خواهید به ما جهت بدهید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۰ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳
۱۸
۲۶
بر پدر و مادرشان لعنت
خدا ریشه آن زنیکه .... را بکند
بنده خدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۰ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
۸
۲۴
این گزارش قابل توجه افراد تازه به دوران رسیده و به اصطلاح روشنفکر!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
بودجه کیهان و .... بررسی کنید که فقط دولت را تخریب می کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۷ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
۲۳
۳
امیر عباس فخر آور جاسوسه شماست وهیج ارتباطی با منو وتو ندارد.مدیر جم تی وی هم از اقوامه .......خ....... است.حرفه بیخود نزنین اینارو همه میدونن.دنباله ماموریت جدید واسه فخر آور هستین ؟چرا.پروژه ممل آمریکایی رو دباره میخاین راه بندازین نه؟ راستی از مالزی په خبر؟رسواتون میکنم .......
آدم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۰ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
۱۰
۱
دمشون گرم این به اصطلاح شما دشمنان با همین برنامه های عالیشون وقتی و مارو میگزرونن اونایی که صدا سیما ایرانو دارن چیکار میکنن فقط بودجه ای که باید خرج ملت بشه رو از تو جیب ملت در میارن تو جیب خودشون میکنن هنوز با کلی تبلیغات تو این شبکه های مذخرفشون که اعتنایی به قوانین کپی رایت بین المللی رو ندارن کلی تبلیغات هم پخش میکنن باز از اینورم پول بعضی از ملت جاهل و میکنن به جیبشون
وسلام نامه تمام
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۵ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
۶
۲
ب‏ ‏نظرتون‏ ما‏ ‏ایرانیا‏ ‏فقط‏ ‏باید‏ ‏تودوره‏ ‏صدراسلام‏ ‏باشیم‏ ‏؟اگر‏ ‏یکی‏ ‏خاس‏ ‏اندکی‏ ‏با‏ ‏علم‏ ‏دنیا‏ ‏باحوادت‏ ‏روزبا‏ ‏علم‏ ‏آشنامون‏ ‏کنه‏ ‏منافقه؟بده؟جاسوسه؟بعدبودجه‏ ‏های‏ ‏کلان‏ ‏گمشده‏ ‏صرف‏ ‏میشه‏ ‏خوبه‏ ‏حلاله‏ ‏اونامسلمونن‏ ‏مامنافق‏ ‏خداودین‏
فرید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۹ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
۳
۲
میشه محاسبه کنید ببینید هزینه ماهانه این همه کانالهای ایران که روی ماهواره های مختلف پخش میشه چند میلیارد دلار میشه که از پول ملت هزینه میشه
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۰۳ - ۱۰ تير ۱۳۹۷
۴
۲
شما چه چیزی برای ارزه دارید چی به مردم یاد میدین که از یک شبکه انتقاد میکنید شبکه ایی که انقدر پر تلاش و قدرتمند داره به مردم خدمت میکنه و مطالب آموزنده در همه زمینه داره و فلشش رو به پیشرفته نه نادانی و جهل؟ اینو هر کسی متوجه میشه
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۱ - ۱۴ دی ۱۳۹۷
۳
۱
مدیر شبکه جم نگفت خودش هزینه حدود 50 تا کانال شو از کجا میاره؟
مهسا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۲ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
۱
۱
خخخخ سری شبکه ماهواره ای چ دعوایی شده ها
صادق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۶ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
۰
۴
بعضی نظراتو ادم میخونه واقعا عجیبه یعنی همیشه یراهی برا حماقت هست انگار. دشمن شما داره خرج میکنه برای شما هدفش چیه سوال اینه الان؟؟
صدا و سیما بحث جدایی داره و ربطی به اینجا نداره.
اون دوست عزیزمون: با علم اشنامون کنن؟؟ کسی تا حالا با هیچ رسانه ای دانشمند نشده خیالت راحت دانشمندای دنیا خودشون تلویزیون نمیبینن! یعنی اون برات خرج میکنه تو با علم اشنا شی چرا واقعا!؟؟
شبکه ای که از دشمن تو تامین میشه برای زدن حرفش نیاز داره تا این حرفو بین برنامه های علمی و مسنتد و سرگرمی و...بگه که پس نزنیش
بعدم شبکه هایی که تماما دارن افکارمنفی رو در موردت تلقین میکنن همون دانشمندای علوم موفقیت غربی نمیگن زندگی خوب یا بد شما یعنی چرخه مثبت یا منفی افکار شما پس چرا اینا که مثلا خوب ما رو میخان..؟!!
فکر عزیزم فکر!
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز