۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۶

روایت کواکبیان ازحضور احمدی‌نژاد درانتخابات مجلس

دبیرکل حزب مردم سالاری گفت: به عقیده بنده اگر چه احمدی نژاد می‌گوید فعلا کار سیاسی نمی کند اما در انتخابات مجلس دهم حضور داشته و از سوی آنان لیستی آماده می‌شود.
کد خبر : ۱۷۵۹۱۰
صراط: مصطفی کواکبیان دقایقی پیش در نشستی با خبرنگاران در محل دفتر حزب مردم سالاری در این شهر در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر حضور وی در انتخابات مجلس دهم اظهار کرد: باید گفت بنده از آن زمانی که بسیاری از افراد نبودند فعالیت سیاسی می‌کردم و پس از من بسیاری دیگر از افراد وارد میدان شدند. 

وی افزود: در انتخابات مجلس نهم باید فضا را به سمتی می بردیم که تعداد بیشتری کرسی متعلق به ما می‌بود چرا که حتی یک نفر از ما بیشتر می‌بود نیز باز هم یک نفر به شمار می‌رفت. 

دبیرکل حزب مردم سالاری تأکید کرد: یادم می‌آید در‌آن زمان به من می‌گفتند اصلاح طلب بدلی و بناید شرایط را اینگونه کرد بلکه اتحاد و ائتلاف میان اصلاح طلبان حفظ و بیشتر شود، ما قطعا در انتخابات مجلس فعال هستیم اما در مورد بنده که آیا کاندید شوم یا خیر حزب تصمیم می‌گیرد.

وی با اشاره به عوامل تأثیرگذار در پیروزی اصلاحات در انتخابات مجلس دهم گفت: پیروزی اصلاحات در انتخابات به چند عامل بستگی دارد که مهمترین آن اتحاد اصلاح طلبان در کشور است. 

کواکبیان خاطرنشان کرد: میزان اتحاد اصولگرایان نیز به همین اندازه مهم بوده و همچنین عملکرد دولت فعلی نیز بر پیروزی اصلاحات در انتخابات اثرگذار است و مهمتر از اینها عملکرد شورای نگهبان را نیز باید با عنوان عاملی مهم قلمداد کرد. 

وی با اشاره به صحبت عارف مبنی بر اینکه شرط پیروزی اصلاحات در انتخابات مجلس دهم رسیدن تفاهم و تهیه یک لیست توسط اصلاحات و جریان اعتدال است، گفت: به عقیده بنده هنوز باورم نشده که اعتدال یک جریان گفتمانی است. بلکه اعتدال یک روش به شمار می‌رود.

دبیرکل حزب مردم سالاری تصریح کرد: باید گفت که اعتدال برای خود یک جریان مستقل سوم نیست، مثلا ما اصولگرای معتدل و یا اصلاح طلب معتدل داریم اما این اعتدال با عنوان یک جریان مستقل سوم مطرح نبوده است. 

وی تأکید کرد: ضمنا اینکه دولت در انتخابات مجلس اصلا نباید دخالت کند. و فقط باید بستر را برای برگزاری انتخابات فراهم کند، البته احزاب طرفدار دولت می‌توانند فعال باشند اما اینکه دولت خود مستقیما بخواهد ورود پیدا کند صحیح نیست.

کواکبیان گفت: اگرچه احمدی نژاد عنوان کرده که کار سیاسی نمی کند باید بگویم فکر می‌کنم وی در انتخابات مجلس دهم حضور داشته و حتی لیست هم آماده می‌کند.


منبع: تسنیم