۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۰

تغییر در نحوه توزیع سبد کالای اردیبهشت

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: در نحوه توزیع سبد کالا در اردیبهشت ماه جاری تغییراتی انجام می‌شود که مشکلات دور قبل تکرار نشود.
کد خبر : ۱۷۶۰۶۵
صراط: علی همتی عصر امروز در دیدار با اعضای جامعه روحانیت مبارز این شهر اظهار داشت: مطالبی که توسط جامعه روحانیت مطرح شد به حق است و ما شبانه‌روزی این موارد را پیگیری و رصد می‌کنیم تا مشکلات را به حداقل برسانیم.

همتی ادامه داد: مسائل 700 واحد تعطیل شده را بررسی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که عمده مشکلات آنها از بانک‌ها ناشی می‌شود ضمن آن که تغییر نرخ ارز، تورم، مالیات و مسائل بیمه در رکود صنعت نقش دارد.

وی اضافه کرد: نرخ سپرده‌های بانکی از رقم‌های 30 درصدی به 10 تا 22 درصد رسید و مدت زمان آن نیز حداکثر از سه ماه تا یکسال تعیین شده و سپرده بلند مدت نخواهیم داشت زیرا به جای آنکه پول‌ها به سمت تولید حرکت کند در بانک‌ها متوقف می‌ماند.

این مسئول خاطرنشان کرد: امیدوارم نرخ تسهیلات بانکی که 28 درصد و گاه تا 35 درصد است نیز اصلاح شود که این کار به طور قطع از اقدامات مفید دولت در عرصه اقتصاد خواهد بود.

وی بیان کرد: امید که با اصلاحات در سیستم بانکی مردم به سمت تولید بیایند و کارخانه‌ها رونق بگیرد و اشتغال پایدار شکل بگیرد.

همتی تصریح کرد: با حوزه‌های اقتصادی جلساتی داشتیم تا بحث احضاریه و ممنوع‌الخروج شدن مدیران تولیدی‌ها اصلاح شود و در این زمینه توافقاتی حاصل و مقرر شد بانک‌ها رعایت تولید را بکنند.

وی با بیان این که به دنبال توسعه و رفع مشکلات بانکی واحدهای تولیدی هستیم، تصریح کرد: کارخانه دنا خط تولید لاستیک بزرگ راه‌اندازی کرده است که 200 تا 300 نفر را مشغول به کار می‌کند.

همتی بر لزوم پرداخت یارانه به تولید به جای مصرف، ابراز داشت: معادن غیرفعال شناسایی کرده‌ایم و مزایده فعال‌سازی معادن را برگزار می‌کنیم علاوه بر آن که تسهیلاتی از صندوق توسعه ملی برای خرید ماشین آلات در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه با اشاره به این که نظارت بر اصناف باید به خود کنترلی بدل شود، ادامه داد: در شرایط فعلی نظارت توسط مجموعه اصناف شکل گرفته است.
منبع: فارس