۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۲

جزئیات جنجال در فینال لیگ برتر بسکتبال

رئیس فدراسیون بسکتبال تاکید کرد که تماشاگران ماهشهری شروع کننده درگیریهای فینال سوم بودند و احتمال عمدی بودن قطعی برق در دیدار دوم فینال را هم مطرح کرد.
کد خبر : ۱۷۶۶۷۷
صراط: محمود مشحون بعد از اتفاقات بازی سوم فینال سوپرلیگ بسکتبال اولین نفری بود که مورد پرسش قرار می گرفت و گفت: به هر حال در لحظات حساس بازیهای لیگ به سر می بریم و همه در تلاشند تا در فینال نتیجه بگیرند. در بازی اصفهان هم توقفی پیش آمد که البته با اختلاف بسیار زیاد بین دو تیم تفاوتی هم در نتیجه نداشت. به هر دلیلی نباید این اتفاقات بیافتد اما متاسفانه این محصول کارهای غیرفرهنگی است که شیوع پیدا کرده و هر چه تلاش کردیم که پرونده این اتفاقات بسته شود متاسفانه موفق نشدیم.

وی در مورد کم بودن تعداد ماموران حراست حاضر در سالن برای جمعیت تماشاگران تاکید کرد: ما جمعیتی بیش از این هم در بازیهای خود داشته ایم و همین تعداد نیروهای حراست هم برایمان کافی بود. 

بنرهای حریف را پاره کردند

رئیس فدراسیون بسکتبال شروع ماجرا را از سوی هواداران پتروشیمی می داند و ادامه می دهد: متاسفانه تیم پتروشیمی این جریان را شروع کرد. کندن بنرهای باشگاه مقابل و پرتاب بطری از سوی تماشاگران این تیم انجام شد که در این موارد کمیته انضباطی باید تصمیم بگیرد. من هیچگاه رأسا در این امور دخالت نکرده ام و تکلیف تماشاگران ماهشهری نیز در جلسه فردا 16 اردیبهشت مشخص می شود.

وی اضافه کرد: نباید احساسات و علائق مردم با اعمال چند نفر تعطیل شود. در محافل ورزشی این کشمکشها وجود دارد اما برای بسکتبال دور از انتظار و غیر پسندیده است. متاسفانه در بازی اول ماهشهر هم اتفاقاتی رخ داد که در دیدار دوم به خوبی کنترل شد.

پی گیر قطعی برق سالن هستیم

مشحون تاکید کرد:‌ در بازی ماهشهر قطعی برق اتفاق افتاد که پی گیر این موضوع نیز از طرف وزارتخانه و مسئولان استان خوزستان هستیم چرا که سال قبل نیز همین اتفاق رخ داد. اینکه چرا در دقایق حساس بازی چنین اتفاقی پیش می آید و آیا دخالتی در کار بوده یا مشکل سیمکشی و مسائل دیگر وجود دارد را باید بررسی دقیق کنیم و قطعا دنبال واقعیت این جریان نیز هستیم.

متر برای اندازه طبلها نداریم

رئیس فدراسیون بسکتبال در مورد نارحتی ماهشهری ها از بلندگوهای دست لیدر تیم مهرام و همچنین اندازه طبلها گفت: ‌به هیچوجه در زمان بازی بلندگویی دست لیدر این تیم نبود. برای طبلها هم متر در دست نداریم که اندازه آنها را بگیریم اما تماشاگران ماهشهری نیز به اندازه کافی طبل و سنج در اندازه های مختلف داشتند.

مشحون در پاسخ به اینکه قوانین مربوط به وسایل مورد استفاده تماشاگران چیست اشاره کرد: قوانین در این مورد به صورت داخلی تنظیم می شود و همانطوری که در ماهشهر جلوی کوبیدن طبل و سنج گرفته نشد امروز هم این کار را انجام ندادیم و تیم مهرام مطابق حریف خود از این وسایل استفاده کرد.

رئیس فدراسیون بسکتبال ابراز امیدواری کرد که همه به خود بیایند تا مسائلی که در شأن ورزش نیست داخل میادین حاکم نشود.