۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۴

عربستان فرودگاه زیارتی جدید احداث می‌کند

سازمان هواپیمایی عربستان امروز پنج شنبه اعلام کرد، قصد دارد یک فرودگاه جدید برای ارائه خدمات به زائران بیت الله الحرام در شهر طائف در نزدیکی شهر مکه احداث کند.
کد خبر : ۱۷۶۸۶۴
صراط: سازمان هواپیمایی عربستان امروز پنج شنبه اعلام کرد، قصد دارد یک فرودگاه جدید برای ارائه خدمات به زائران بیت الله الحرام در شهر طائف در نزدیکی شهر مکه احداث کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سازمان هواپیمایی عربستان قصد دارد از شرکت‌های داخلی و بین‌المللی بخواهد تا پیشنهادات خود برای ساخت و احداث فرودگاه جدید در شهر طائف را ارائه کنند.

بر اساس این گزارش، مقام های ریاض قصد دارند در شش ماه نخست 2015 میلادی مناقصه مربوط به ساخت فرودگاه شهر طائف را به شرکت‌های واجد شرایط ارائه نماید.

این فرودگاه در ایام برگزاری مناسک حج و همین طور عمره خدمات لازم را به زائران بیت الله الحرام عرضه خواهد کرد. این فرودگاه به خاطر نزدیکی به مکه از شرایط بهتری برای زائران برخوردار خواهد بود.

سازمان هواپیمایی عربستان روز گذشته با اجرای این پروژه موافقت کرده است. قرار است بانک جهانی نیز مقام‌های سعودی را برای آماده کردن اسناد مربوط به مناقصه ساخت این فرودگاه کمک و یاری دهند.

بسیاری از زائران خانه خدا هر سال پیش از ورود به مکه مکرمه وارد فرودگاه جده می‌شوند و تعداد زیادی از حجاج نیز از طریق مدینه به مکه مشرف می‌شوند. فرودگاه کنونی شهر طائف تنها پذیرای پروازهای داخلی است.
منبع: تسنیم