۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۷
مقایسه اظهارات دیروز رییس‌جمهور با عملکرد تیم هسته‌ای

"خطای دید" مذاکرات هسته‌ای کجاست؟

معلوم نیست منظور روحانی از عقب‌نشینی نکردن چیست و به نظر می‌رسد خطای دید مورد ادعای رییس‌جمهور در مورد عملکرد هسته‌ای کشور اتفاق افتاده نه آن "عده".
کد خبر : ۱۷۷۴۸۰
"گروه سیاسی صراط" - اظهارات حسن روحانی در مراسم رونمایی از سه دستاورد هسته ای ایران، اگرچه در راستای منافع هسته ای کشورمان بود اما مقایسه عملکرد دولت تدبیر و امید با این سخنان، نتایج مطلوبی ندارد.

به گزارش گروه سیاسی صراط، روحانی دیروز تاکید کرد که "بعد از انقلاب آمریکا، آلمان، فرانسه و دیگران هیچ کدام به تعهدات خود عمل نکردند، به طوری که نه آمریکا حاضر شد طبق تعهد خود سوخت رآکتور تهران را به ما بدهد، نه آلمان حاضر شد ساخت نیروگاه اتمی بوشهر را ادامه دهد و نه فرانسه حاضر شد به تعهدات خود در زمینه مشترکی که با ما داشتند ادامه دهد و حق UF6هایی که تعلق به ما داشت را تحویل دهد."

با این اظهارنظر صریح رییس جمهور، به وضوح طرفی که باید اعتماد طرف مقابل را جلب کند، غربی ها هستند اما آنچه در توافق ژنو به عنوان معیار عملکرد تیم هسته ای روحانی، دیده می شود درست عکس این ماجراست چراکه در توافق نامه مذکور، ایران لیست بلندبالایی از تعهدات را پذیرفته تا صرفا غربی ها را از خلاف بودن ادعاهای خود مبنی بر حرکت به سمت ساخت سلاح هسته ای مطمئن کند.

روحانی همچنین تصریح کرده "اینکه می‌گویند ایران فعالیت مخفیانه انجام می‌دهند دروغی بس آشکار است، اگر ما می‌خواستیم مخفیانه کاری را انجام دهیم، برای خرید سانتریفیوژها به بازارهای رسمی غرب و شرق مراجعه نمی‌کردیم."

از طرف دیگر، او تاکید کرده است که "ما نمی‌خواهیم در فناوری یک قدم عقب برویم بلکه می‌خواهیم در زمینه حقوقی گام‌های جدیدی برداریم و در زمینه سیاسی گامی به پیش برویم. همچنین باید در زمینه تبلیغات و در رابطه با روشن کردن افکار عمومی جهانی پیش برویم اما عده‌ای فکر می‌کنند این ماشین عقب می‌رود، شاید خطای دید وجود دارد چون ما می‌خواهیم در بحث حقوقی، سیاسی و تنویر افکار عمومی همپای فعالیت علمی جلو برویم چون اگر این اتفاق نیفتد دشمن از این خلا سوء استفاده می‌کند."

با این وجود، معلوم نیست منظور روحانی از عقب نشینی چیست و به نظر می رسد خطای دید مورد ادعای رییس جمهور در مورد تیم هسته ای کشور اتفاق افتاده نه آن "عده" موردنظر.

برای روشن تر شدن ماجرا لیست خلاصه شده ولی بلند بالای تعهدات ایران در توافق ژنو را مرور می کنیم. آیا این لیست، نقض کننده گفتار و عملکرد روحانی در مذاکرات هسته ای نیست؟

تعهدات ایران در توافقنامه ژنو

  1. بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی صبح روز ۳۰ دی کار بازرسی از تأسیسات غنی سازی نطنز و فردو را آغاز می کنند. اجازه دسترسی آنها به تأسیسات نطنز و فردو که قبلا چند هفته یکبار بود، روزانه می شود. آنها اجازه بازرسی ماهانه از تأسیسات اراک را هم خواهند داشت (قبلا هر سه ماه یکبار بود).
  2. تولید اورانیوم ۲۰ درصد غنی شده باید متوقف شود.
  3. فرآیند رقیق کردن نیمی از ذخیره گاز هگزافلورید اورانیوم با غنای ۲۰ درصد از ۳۰ دی آغاز می شود و باید ظرف سه ماه تمام شود.
  4. فرآیند تبدیل نیم دیگر ذخیره گاز هگزافلورید اورانیوم با غنای ۲۰ درصد به اکسید (که قابل غنی سازی بیشتر نیست) باید ادامه یابد و ظرف شش ماه به پایان برسد.
  5. کار غنی سازی در نیمی از سانتریفوژهای فعال در تأسیسات نطنز و سه چهارم سانتریفوژهای فعال در تأسیسات فردو، شامل تمام سانتریفوژهای نسل آینده، باید متوقف شود.
  6. تولید سانتریفوژهای جدید در این شش ماه تنها برای جایگزین کردن ماشین های معیوب مجاز است.
  7. تأسیسات غنی سازی ایران در این مدت توسعه نمی یابد.
  8. فعالیت های تحقیق و توسعه ایران در این مدت از فعالیت های فعلی فراتر نمی رود.
  9. رآکتور آب سنگین اراک سوخت گذاری نمی شود و آغاز به کار نمی کند.
  10. تولید سوخت و آزمایش های بیشتر برای رآکتور اراک متوقف می شود.
  11. انتقال سوخت و آب سنگین به رآکتور اراک انجام نمی شود.
  12. تأسیساتی برای بازیافت پلوتونیوم از سوخت مصرف شده رآکتور آب سنگین در اراک احداث نمی شود (پلوتونیوم می تواند در ساخت نوعی از سلاح اتمی مورد استفاده باشد و حساسیت در مورد تأسیسات اراک از این جهت است)
  13. میزان ذخیره اورانیوم ۵ درصد غنی شده ایران در پایان شش ماه نمی بایست از میزان مشخصی بیشتر شده باشد.
  14. ایران برای نخستین بار اطلاعات مربوط به طراحی رآکتور اراک را در اختیار آژانس قرار می دهد.
  15. اطلاعات و اجازه دسترسی کنترل شده به کارگاه های مونتاژ سانتریفوژ، کارگاه های تولید گرداننده سانتریفوژ ها، انبارها و معادن اورانیوم برای اولین بار توسط ایران ارائه می شود.

نظرات بینندگان
مهدی ص
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۱ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
۲۷
۱۷
شده مثل پادشاهی که میخواست مردم جدیدترین لباسشو ببینن .
روز مراسم همه انگشت به دهن بودن که عجب لیاس فاخر و بی نظیری که در همین حال پسر بچه ای شجاع و انقلابی از بالای درخت گفت پادشاه ل خ ت ه !!!!!
حالا من موندم کجای قطعنامه ژنو قوی و افتخار آمیزه و امثال احمدی روشن به همچین چیزی راضی میشدن !!!!؟؟؟؟؟
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
کجای عملکرد تیم جلیلی قابل تحسینه؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
تحسین جلیلی ! بی خیال بابا !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
موافقت به تقلیل غنی سازی از 20 درصد به 5 درصد عمق خطای دید حسن کلیده
رشتی
|
Iran (Islamic Republic of)
پسر بچه انقلابی؟؟؟؟؟ داستانو هم به نفع خودتون تغییر میدید؟؟؟
چرا فکر میکنید شما رو موضع حق نشستید!!
دستاوردهای جلیلی به جز چندین فطعنامه و ده ها تحریم واسمون چی داشت!!!
من که هیچ وقت یادم نمیره هروقت ایشون از مذاکره برمیگشتن لبخند میزدن و میگفتن مذاکرات خوب و مفیدی بود
اونوقت هنوز پاشون به ایران نرسیده ده تا تحریم تجدید میزاشتن تو کاسمون!
بس کنید دیگه بابا
آخه توهم چقدر!!!
|
Iran (Islamic Republic of)
جلیلی با رفتار خودش احمدی نژاد را نابود کرد

فدای دکتر بشم که همه وزاریش همه افرادی که به انها اعتماد کرد زیر ابش رو زدند

احمدی نژاد باور نکن تنهایت را
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
بزرگترین خطای حاج محمود احمدی نژاد پر بال دادن به مشتی ندید بدید مثل ص.... ج... ، م....

این اواخر منظومه وزرای خائن به ..... ( شخص م.... ) خیانت به دولت احمدی نژاد را به اوج خودش رسوندند و عملا احمدی نژاد را خلع ید کرده بودند

خدا ازشون نگذره
کلید مقدس
|
Iran (Islamic Republic of)
جناب محسن همین که در دوره جلیلی غرب خودش ومکلف می دونست به حرفای طرف ایرانی گوش بده کافیه نه اینکه مثل بعضی اقایون فقط دستور به پذیره!!!!جناب رشتی ما روموضع حق ننشستیم خودت باوجدان خودت بگو 4درصد غنی سازی رو به20درصد رسوندن پیشرفته یا از20درصد به4درصد اوردن؟فرمودید دستاورد جلیلی تحریم بود مثل اینکه از دنیا خبر نداری عزیز رفت برباد یک رو بعداز ژنو چای 17شرکت ما تحریم شدن وبعداز1هفته19شرکت وشخص دیگه تحریم شدن الانهم برید بازار متوجه میشی ملت ایران اعلاوه بر تحریم تحقیر هم شدند ما نمی گیم در دوره 8سال پیش تحریم نبودیم اما لااقل تحقیر نمی شدیدم درثانی مگه دولت محترم شما بعداز اینهمه مذاکرات که به اسم رهبری هم تموم کردن نمی خندن؟؟؟ما اون چیزی رو هم که داشتیم از دست دادیم ودیگه چیزی برای از دست دادن نداریم البته به لصف حضرات شما
مهدی ص
|
Iran (Islamic Republic of)
خطاب به رشتی :شما که اینقدر مطئمنی جلیلی مقصر اصلی تحریم و هسته ای و ... هستش چرا یکبار نمی پرسی پس چرا محاکمش نمی کنند؟؟؟؟
مگه الان هنوز تحریم نمی کنند؟؟؟اونم درست بعد از مذاکرات !!؟؟؟
فقط تنها فرقش اینه که ظرف 8 ماه گذشته آمریکایی ها چندین مرتبه ما رو به حمله نظامی تهدید کردند و ما فقط خندیدیم !!!!
اگه اسم این مخدوش شدن غرور ملی نیست پس چیه!!!؟؟؟؟
اونایی که منافعشون در خطر بود جلیلی رو به عنوان مقصر اصلی جا زدند و امثال شما رو گول زدند . واقعا متاسفم . فقط افسوس .
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۴ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
۱۹
۹
باید اول اقتصادمون رو قوی میکردیم بعد برای کشورهای فدرتمند خط و نشون میکشیدیم که الان وضعیت مملکت اینقدر وخیم نشه مطمئنا" اگر تحریمها ادامه داشته باشه کشور ما هم به روز مصر و.... میفته مردم تا یه حدی تحمل میکنن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
آره جون عمه ات . درست از 22 بهمن 57 تحریم ها شروع شده بود و هر روز به بهانه ای.
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
ابو جهل بن ابو لهب تحریمهای سازمان ملل که از سال 91 شروع شد دستاورد جلیلی جونت بوده البته از نظر شما تقصیر فتنه 88 هست خخخخخخخخ
علی اصغر
|
Iran (Islamic Republic of)
اسحاق بن الیاس برای اینکه دروغ نگفته باشی و از روری عقده حرف نزده باشی جند نمونه از خط و نشون های ادعایی خود را دگر کن .
علی اصغر
|
Iran (Islamic Republic of)
اسحاق بن الیاس فکر کردی همه کاربران این سایت چیزی حالیشون نیست و حرف های الکی تورا که میگی تحریم از 91 شروع شد را باور میکنند دقیق تحریم ها از اولین روز پیروزی انقلاب شروع شد و کلی تجهیزات نظامی ما بلوکه شد که هنوز ادامه دارد شما و امثال شما به علت دشمنی با نظام روزی 4000 تا دروغ میگید و فکر میکنید دیگران باور میکند اوج تحریمها بعد از فتنه آمریکایی - اسرائیلی بود .
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۰ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
۱۷
۱۰
انرژی هسته ای حق مسلم ماست اما به چه قیمتی؟؟؟؟؟
شهادت دانشمندان هسته ای
تورم و بیکاری n درصد
دشمنی و بدبینی جوانان به حکومت
ورشکستگی اکثر صنایع
سقوط ارزش پول ملی به یک سوم
غارت منابع نفت و گاز توسط اعراب و اختراع ..های .. برای ماسمالی کردن تحریمهای نفتی
و.................................
کلید مقدس
|
Iran (Islamic Republic of)
یعنی تو فکر می کنی اگر موضوع هسته ای نبود همه اینها هل می شد؟؟؟تو فکر می کنی امریکا برای رسید به هدفش فقط هسته ای ما رو مقابل خودش می بینه؟؟؟ما اوایل انقلاب موضع هسته ای نداشتیم پس چرا جنگ هشت ساله رو تحمیل کردن؟؟؟؟سال 66موضوع هسته ای نبود چرا ناو سهند مون در خلیج خودمون مورد اثابت موشکهای امریکا قرار گرفت والبته هواپیمای مسافر بریمون؟؟؟نکنه فتنه 88هم به خاطر موضوع هسته ای بود؟؟؟یا می خوای بگی بایکود کردن دوشبکه جهانی به خاطر موضوع هسته ای؟؟؟یاموضوع طبس به خاطر موضع هسته ای بود؟؟/اکه نمی دونستی بدون امریکا می خواد بگه من کدخدای این زمینم وما به عنوان شیعه در اموزهای دینی داریم هیچ کس جز خدا کد خدا نیست مشکل سر همین موضوع نه چیز دیگه هسته ای بهانه است
مهدی ص
|
Iran (Islamic Republic of)
نه اینکه الان چرخ زندگی میچرخه !!!
الان هر دو چرخ زندگی و سانتریفیوژ نمی چرخن عزیزم!!!!
مشکلاتی هم که ردیف کردی ما 100درصد بهشون میرسیدیم وهیچ ربطی هم به محمود نداره !!!
شما برو ببین قبل از محمود چه اتفاقاتی تو کشور افتاده بود !؟ اتفاقا پیکان اصلی به سمت هاشمی و خاتمی هستش ولی خیلی راحت برای من و تو مقصر رو محمود جلوه میدن!!!!
اون زمانی که خیلی از مشکلات الان رو نداشتیم و به قول دوستان با همه دنیا رابطه داشتیم میتونستیم حداقل اشتغال و اقتصاد رو حل کنیم ولی همش دنبال چرت و پرت و قانون مطبوعات و شهرام جزایری و 18 تیر و ... رفتیم و با اومدن محمود که میگفت هدفش اجرای عدالته کار سخت شد .
واقعا متاسفم برای شما و خیلی های دیگه که حرف اصلی رهبر مظلوم انقلاب رو نمی فهمید!!!
ازکدوم دولت به اندازه محمود حمایت کردند؟؟؟
حالا باشه تا ببینی بیم و امید چه گلی به سر کشور میزنه !!!!!!!!!
علی اصغر
|
Iran (Islamic Republic of)
اسحاق بن الیاس ! تو جوش انرزی هسته ای را نزن , جوش این را بزن که بی شک این ملت رژیم حرامزاده کودک کش سک وحشی را محو خواهند کرد .
علی اصغر
|
Iran (Islamic Republic of)
کلید مقدس -مهدی ص - سرباز ولایت و دیگران حامیان نظام ! به کامنت های این اسحاق بن الیاس که با اسامی مختلف میاد نظرهای صیهون پسند میده منطق سرش نمیشه جون شدیدٱ کنیه نظام را داره راه کار اینه که یا محل ندی و بگذری یا بهش تیکه بندازی خلاص.
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۰ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
۱۰
۷
درست این بود که آقای روحانی قبل از ۳ آذر ۹۲ یعنی قبل از انعقاد توافق ژنو، آقای ظریف را صدا می‌کرد و همین منبر را برای او می‌رفت. مخاطب بسیاری از آنچه روحانی گفت، قبل از هرکس محمدجواد ظریف و تیم مذاکره‌کننده او است و میزانی که باید با آن میزان راستی این سخنان را سنجید، توافق‌ ژنو است. دیروز که سخنان آقای روحانی را می‌شنیدم، ناخودآگاه، آنچه از پیش چشمم می‌گذشت سطور توافق‌ ژنو بود و سؤالی که از خود می‌پرسیدم این بود که اگر واقعا آقای روحانی به این چیزهایی که می‌گوید معتقد است، پس توافق ژنو را در چه چارچوبی باید تحلیل کرد؟

اجازه بدهید چند مورد شاخص را با هم مرور کنیم.

۱ـ رئیس‌جمهور گفته است دولت در زمینه فناوری هسته‌ای یک قدم عقب نخواهد نشست. با توجه به اینکه ایشان در سازمان انرژی اتمی و حین افتتاح دستاوردهایی که بیشتر پزشکی محسوب می‌شود تا هسته‌ای، سخن می‌گفته، احتمالا مقصودش این است که تا آنجایی که فناوری هسته‌ای یک دانش محسوب می‌شود، دولت روحانی قصد ندارد از آن کوتاه بیاید. مهم‌ترین سؤال در اینجا این است که اولا پس چرا در توافق‌ژنو پذیرفته شد که عملا برنامه تحقیق و توسعه ایران در زمینه غنی‌سازی متوقف شود؟

چرا پس از توافق ژنو، آمریکایی‌ها زیر بار اینکه حتی یک ماشین IR-۸ در بخش تحقیق و توسعه نطنز نصب شود، نرفتند؟ و چرا فعالیت تحقیق و توسعه ایران که دقیقا به معنای مدیریت روند پیشرفت دانش هسته‌ای در ایران است، عملا متوقف شده است؟ و چرا عملا آنچه در توافق نهایی در حال رخ دادن است، این است که «توسعه» از فرآیند «تحقیق و توسعه» حذف شده یا در حال حذف شدن است؟ از همه اینها مهم‌تر، چرا دولت اصرار دارد دائما درباره فناوری هسته‌ای به مثابه یک «دانش» حرف بزند نه فناوری هسته‌ای به مثابه یک «صنعت»؟ آنچه حسن روحانی و دولت وی متولی حراست از آن است، فقط دانش هسته‌ای نیست بلکه «صنعت هسته‌ای» است که بر اساس این دانش شکل گرفته و اکنون در حال برچیده شدن است.

۲- آقای رئیس‌جمهور گفته است عمده نگرانی‌هایی که غربی‌ها درباره برنامه هسته‌ای ایران در سال‌های گذشته مطرح کرده‌اند، دروغ بوده است. بسیار خب! اگر واقعا آقای روحانی به این موضوع اعتقاد دارد ـ که باید پذیرفت همینطور است ـ پس چرا مذاکراتی که اکنون با گروه ۱+۵ در حال انجام است، براساس به رسمیت شناختن نگرانی‌های غرب بنا شده است. بسیاری از نگرانی‌های کاملا ساختگی و بسیار خبیثانه‌ای که غربی‌ها درباره برنامه هسته‌ای ایران مطرح می‌کردند و ایران تاکنون هرگز آنها را به رسمیت نشناخته بود، اکنون به رسمیت شناخته شده و هدف مذاکرات در واقع چیزی جز «رفع نگرانی‌های غرب» نیست.

مهم‌ترین این نگرانی‌ها که چیزی جز یک عملیات روانی صهیونیستی علیه برنامه هسته‌ای ایران نیست و متاسفانه تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای بدون اینکه نامی از آن بیاورد، عملا پذیرفته است این نگرانی مبنای فنی مذاکرات باشد، مساله محدود کردن آن چیزی است که غربی‌ها نام آن را توان گریز هسته‌ای ایران گذاشته‌اند. در ظاهر غربی‌ها می‌گویند هدفشان این است که اگر ایران روزی خواست مواد لازم برای ساخت یک سلاح هسته‌ای را تولید کند، اولا این کار به سرعت کشف شود و ثانیا در زمانی بیشتر از ۱۲ تا ۱۸ ماه انجام شود تا آمریکایی‌ها به قول خودشان بتوانند یک «واکنش‌مؤثر» به آن نشان بدهند.

اما این فقط ظاهر قضیه است. در اصل، غربی‌ها این نگرانی را علم کرده‌اند تا زیرساخت غنی‌سازی صنعتی را در ایران جمع کرده و یک برنامه محدود سمبلیک به جای آن بگذارند چرا که تا زمانی که ایران تصمیم داشته باشد در ابعاد صنعتی غنی‌سازی کند، توان گریز هم وجود خواهد داشت. آقای روحانی بفرمایند چرا تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای بر اساس فرمول Break Out مذاکره می‌کند و آیا این به معنای به رسمیت شناختن دروغ‌های غرب علیه برنامه هسته‌ای ایران نیست؟

۳- جالب‌تر از همه آن بود که آقای دکتر روحانی گفت، ایران زیر بار آپارتاید هسته‌ای نمی‌رود. آپارتاید هسته‌ای یعنی چه؟ بیایید به جای آقای روحانی این اصطلاح را تعریف کنیم.
آپارتاید هسته‌ای یعنی اینکه ایران در جامعه بین‌المللی از حیث حقوق هسته‌ای که از آن برخوردار است و تکالیف هسته‌ای که موظف به اجرای آنهاست با بقیه اعضای معاهده ان‌پی‌تی مشابهت نداشته باشد و به عنوان یک «استثنا» و «یک مورد ویژه» تعریف شود. آپارتاید هسته‌ای یعنی اینکه برای بقیه معاهده ان‌پی‌تی معلوم کند حق و تکلیفشان چیست ولی برای ایران یک توافق سیاسی با گروه ۱+۵ جانشین ان‌پی‌تی شود.

توافق‌ژنو دقیقا چنین کاری می‌کند و توافق ‌نهایی هم دقیقا چنین کارکردی خواهد داشت. توافق ‌ژنو می‌پذیرد ایران در طول اجرای گام‌نهایی یک استثناست و از حقوقی که دیگران از آن بهره‌مند هستند، محروم خواهد بود. توافق‌نهایی هم در اصل کاری نمی‌کند جز اینکه میزان این محدودیت را تعریف کند. این دقیقا همان آپارتاید هسته‌ای است که روحانی می‌گوید دولتش هرگز زیر بار آن نخواهد رفت. نکات دیگری هم البته وجود دارد. مثلا آقای رئیس‌جمهور گفته است تهدید و تحریم علیه ملت ایران کارگر نخواهد بود.

حال این پرسش مطرح می‌شود که پس چرا از ترس تحریم‌ها به یک توافق ‌بد در ژنو رضایت داده شد؟ و چرا دولت مهم‌ترین اولویت خود را رفع‌ تحریم از طریق مذاکره قرار داده که می‌دانیم امکانپذیر نیست؟ پیشنهاد من این است که آقای رئیس‌جمهور در این حوزه کمتر سخن بگویند و بیشتر عمل کنند و هر وقت هم اراده سخن گفتن کردند، آقای ظریف را صدا کنند و اصولی را که به آنها اعتقاد دارند برای ایشان مرور کنند. در واقع پیشنهاد این است: آقای روحانی، برای محمدجواد ظریف بیشتر وقت بگذارید!
انتی
|
Iran (Islamic Republic of)
اصلا مگر دولت محترم نمی گه ما نمایند ه ایران هستیم و از حق ملت دفاع می کنیم خیلی خوب پس اونجا قبل از شروع جلسه اعلام کنند :اگر این قرار داد به ضرر ملت ایران باشه از نظر ما باطل هست وما تنها به شرطی حاضریم قرار دادو امضاءکنیم که شرافت ملت ایران زیر رادیکال نره
میرمحسن خاتمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۴ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
۷
۹
ما دل آرام و دلاوریم ...
جراغعلی
|
Iran (Islamic Republic of)
اشتباه گفتی باید میگفتی ما و اداده و ترسو هستیم
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۹ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
۸
۱
پس با خواندن این تیتر نتیجه میگیریم که : باید موافقین و مخالفین توافق ژنو در نشستی صمیمی در دفتر رییس رسانه ملی مهندس عزت الله ضرغامی این موضوع را بررسی نمایند
امیرحسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۸ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
۱۰
۲
سخنرانی که اهمیتی نداره،مهم عملکرد ایشون و بقیه اس که،180 درجه با سخنرانی خودشون جهت عکس داره.
سخنرانی های اینچنین هم واسه مصرف داخلیه
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۵ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
۱
۴
آقایان عزیز طبق گفته رهبری یکم تحلیل داشته باشین نه مقصر جلیل و نه روحانیه ما باید این راهو بریم چون داریم به هدفون نزدیک میشیم هدف ما تحقق ظهوره پس باید سختی هایی رو بکشیم هسته ایی فقط بهانه است اگر حل شد یه چیز دیگه در میارن تا فکر اهل بیت تو سر ماست همینه یکم به اوضاع منطقه نگاه کنید همه دارن خودشونو برای جنگ با ما آماده میکنن ولی کشورهای دیگه انرژی هسته ایی دارن ولی کسی نگاهشون هم نمیکنه جهان در آستانه یک اتفاق است انقلاب ایران تشکیل اسراییل . و همیشه جریان حق و باطل با هم درگیرن الان در اوج اون هستم هالیوود همش داره فیلم تخیلی با مهوریت آخر زمان و وجود یک منجی حالا به هرشکل میسازه آگاه باشید هیچ دولتی دیگه کاری از پیش نخواهد برد و روزانه اقتصاد کشور ها بد تر خواهد شد
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۶ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
۵
۳
دیگر به همه ثابت شده که بین گفتار وعملکرد ر.... جز تناقض چیزی از راستی وصداقت وشفافیت وجودندارد.
علی اصغر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۷ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
۸
۳
به حضرت عباس اگر من یک کلمه از حرفهای این فرد را باورکنم .
سعيد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۹ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
۳
۱
فكر كنم كه ميدونه مردم كوتاه بيا نيستن داره كم كم نظرشو بر مي گردونه تا اوضاع خراب تر از اين نشه