۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۰

تکفیری ها در جنوب کرمان فعالیت دارند؟

حجت‌الاسلام امیری با اشاره به اینکه سایر افراد اهل تسنن در دیگر شهرستان‌های جنوبی کرمان ساکن هستند، تصریح کرد: بدون شک شایعه فعالیت گروه‌های تکفیری در مناطق سنی نشین جنوب کرمان کذب محض است.
کد خبر : ۱۷۸۲۳۰
صراط: نماینده مردم کهنوج، رودبار، قلعه گنج، فاریاب و منوجان در مجلس شورای اسلامی، گفت: شایعه فعالیت گروه‌های تکفیری در مناطق سنی نشین جنوب کرمان صحت ندارد و کذب محض است.


حجت‌الاسلام محمدرضا امیری اظهار کرد: در حال حاضر جمعیت پنج شهرستان جنوبی استان کرمان بیش از 450 هزار نفر است که از این تعداد 30 هزار نفر اهل تسنن هستند.

وی با اشاره به اینکه از دیرباز برادران شیعه و سنی جنوب کرمان در صلح و صفا با یکدیگر زندگی مسالمت‌آمیز داشته‌اند، افزود: خوشبختانه هیچ اختلافی بین اهل تشیع و تسنن در این مناطق وجود ندارد.

هیچ اختلافی بین اهل تشیع و تسنن در جنوب کرمان وجود ندارد

نماینده مردم کهنوج، رودبار، قلعه گنج، فاریاب و منوجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیشترین تعداد برادران اهل تسنن در منطقه رمشک از توابع شهرستان قلعه‌گنج ساکن هستند، تصریح کرد: این منطقه حدود 15 هزار نفر جمعیت دارد که بین 10 تا 12 هزار نفر از آنها سنی و بیش از سه هزار نفر نیز شیعه هستند.

حجت‌الاسلام امیری با اشاره به اینکه سایر افراد اهل تسنن در دیگر شهرستان‌های جنوبی کرمان ساکن هستند، تصریح کرد: بدون شک شایعه فعالیت گروه‌های تکفیری در مناطق سنی نشین جنوب کرمان کذب محض است.

اهل تسنن دارای حوزه علمیه و مساجد مستقل هستند

وی با تاکید بر اینکه برادران اهل تسنن دارای حوزه علمیه و مساجد مستقل هستند، گفت: به هر جهت این امکان وجود دارد که گروه‌های تکفیری و یا وهابی به شکل موردی اقدام به انجام تبلیغات کنند، اما این قبیل اقدامات مخفیانه انجام می‌شود و هرگز علنی و آشکار نیست.

نماینده مردم کهنوج، رودبار، قلعه گنج، فاریاب و منوجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فعالیت احتمالی گروه‌های تکفیری بیشتر در مناطق دوردست جنوب کرمان انجام می‌شود، افزود: متاسفانه منطقه رمشک حداقل 235 کیلومتر از کهنوج فاصله دارد و این امکان وجود دارد که برخی افراد وابسته به گروه‌های تکفیری پشت پرده در این منطقه تحرکاتی انجام دهند اما بدون شک فعالیت‌های آنها موردی است.

دولت اجازه فعالیت گروه‌های تکفیری در خاک ایران را نمی‌دهد

حجت‌الاسلام امیری با تاکید بر اینکه نیروهای امنیتی و اطلاعاتی مراقب اقدامات و فعالیت‌های گروه‌های مشکوک در منطقه هستند، خاطرنشان کرد: بدون شک دولت و نظام اجازه فعالیت گروه‌های تکفیری در خاک مقدس جمهوری اسلامی ایران را نمی‌دهد.
منبع: تسنیم